Toon posts:

Kleine split Airco, huis met balkon.

Pagina: 1
Acties:

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 17:53
Hi,

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een mobiele split airco.

Ik heb een balkon met een ruime inbouwkast , ik wilde in de kast de buiten unit plaatsen en dan de binnen unit binnen aan de aangrenzende muur, qua maatvoering kan het in de kast worden geplaatst wel natuurlijk een opening in de kast deur maken voor koeling en luchtaanvoer.

Waarom geen vaste split level, ivm de ruimte die de buiten unit op het balkon inneemt en een binnen unit die altijd in het zicht hangt, wat ik dus niet wil ivm een lelijk :P . Bij een mobile split airco kan ik de binnen unit als hij niet meer nodig is gewoon verplaatsen naar een zijkamer.

Ik kwam zelf deze tegen, Mobiele Airconditioning Argoclima Ulisse 13 DCI ECO, zou mooi zijn als iemand ervaring heeft qua werking.

Eventueel andere alternatieven/oplossing zijn natuurlijk welkom

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ramrodwillem schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:31:
Bij een mobile split airco kan ik de binnen unit als hij niet meer nodig is gewoon verplaatsen naar een zijkamer.
Helaas, de slang tussen de 2 units is niet demontabel. Dus 1x vastklikken en dan blijft het vast.

Het is een zelf te installeren split-unit die er nog lelijker uitziet ook.
Er zijn ook 'design' binnen units, dat scheelt iets, maar dan heb je een monteur nodig. En niet te goedkoop kopen. Hoe goedkoper, hoe eerder je plastic vergeelt en het ding een rammelende bak ellende wordt.

Er zijn systemen die volledig weg zijn te werken, maar dan heb je het niet meer over plug&play werk.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
@ramrodwillem Buiten het feit dat ze niet demontabel zijn is het ook niet aan te raden om de BUITEN unit in een inbouwkast op het balkon te zetten. Zo'n airco heeft een enorme bak met lucht nodig én moet deze ook weer afvoeren. Je krijgt in je kast daarmee ongetwijfeld last van verstoorde luchtstroom. De verse aanvoer lucht komt er aan de achterkant uit en zal weer aan de voorkant worden opgezogen. Dat gaat ten koste van je vermogen. gaat storingen geven en kost een enorme bak meer aan energie. Dan kun je nog beter een mobiele airco unit kopen die je met zo'n flexibele slang naar buiten hangt. Desnoods in je kast.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alternatief:
https://www.mobiele-aircos.nl/airco-zonder-buitenunit/

Zo'n airco kun je overwegen. Heb je 2 gaten in je muur. In de winter kun je die dan afdichten en de airco ergens opbergen.

Maar een goede split is gewoon puur genieten. Daar kan niks tegen op. De investeering is iets meer, maar ja, dan heb je gewoon het juiste ding hangen. Capaciteit is top, geluid is top en ook verwarmen in de winter.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 17:53
@Bo0bz

Thx goed punt ja had ik geen rekening mee gehouden.

Ik heb een mobiele airco met slang maar dit werk voor geen meter als het echt warm wordt, als het in huis rond de 30graden of meer is haalt hij met moeite 3 graden er af. Vandaar dat ik wel naar iets anders aan het kijken ben.

@TheGhostInc

Zal het alternatief bekijken thx , prijs is tot op zekere hoogte niet van belang, een gewone split is geen optie zoals reeds aangegeven , ruimte balkon en gewoon lelijk in de woonkamer leidingen en zo,n bak.

Terug kijkend heb ik de afgelopen jaren maar zo'n 2 weken per jaar een airco nodig , en al helemaal geen verwarming unit er ook nog eens in.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee