Toon posts:

uwv.nl meldt dat Firefox verouderd is

Pagina: 1
Acties:
  • 3.254 views

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-03 10:40
Gisteren naar uwv.nl gegaan via Firefox. Tot mijn verbazing verscheen direct de melding bovenin dat Firefox binnenkort niet meer wordt ondersteund. Via de help functie mijn versie gecontroleerd en die was up-to-date.

Zonet weer geprobeerd. Precies hetzelfde.

Voor de zekerheid toch maar de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd. Helpt niks. Nog steeds dezelfde melding. Geen ramp natuurlijk maar wel vreemd. Op de website van het UWV wordt Firefox vermeld als 1 van de moderne browsers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:20
UWV leest hier niet mee denk ik zo.
En mede doordat ik geen enkele vraag zie, denk ik dat het misschien beter is als je voor de UWV ict afdeling een mailtje maakt.

• be3a18
Het is meer een observatie dan een vraag. Ik las eerder iets over een Feedback optie. Ik zal eens kijken wat ik daar mee kan. E-mailen zonder in te loggen kan niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De melding is wat jammer idd, verkeerde check
be3a18 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:53:
Het is meer een observatie dan een vraag. Ik las eerder iets over een Feedback optie. Ik zal eens kijken wat ik daar mee kan.
Die observatie past beter bij hen :P
be3a18 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:53:
E-mailen zonder in te loggen kan niet.
Inloggen kan prima met Firefox

[Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2021 23:04]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23
Niet alleen uwv.nl geeft in Firefox deze melding. Ik krijg bij werk.nl (ook van het UWV) dezelfde melding. Wat wel frappant is, is dat de strekking hetzelfde is maar de melding zelf verschillend is.

Ik denk dat iemand bij het UWV de versienummers bijster is. Maar zoals gezegd: dit hier vermelden gaat het probleem niet oplossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

klik op het kruisje de melding weg, en inloggen maar :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je de broncode van de pagina erbij pakt zie je dat deze melding expres bij alle Firefox-gebruikers wordt weergegeven. Je moet Chrome, Edge, Safari of Samsung Internet gebruiken om de melding niet te krijgen.

Via de Wayback Machine kun je zien dat dit op 13 februari nog niet zo was.

[Voor 38% gewijzigd door GlowMouse op 03-03-2021 23:08]

• be3a18
GlowMouse schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:03:
Als je de broncode van de pagina erbij pakt zie je dat deze melding expres bij alle Firefox-gebruikers wordt weergegeven. Je moet Chrome, Edge, Safari of Samsung Internet gebruiken om de melding niet te krijgen.

Via de Wayback Machine kun je zien dat dit in november nog niet zo was.
Zoals ik al zei, op de website van het UWV staat Firefox - en niet geheel ontrecht... - bij de lijst van moderne browsers.

Dan vraag ik mij af waarom het UWV dit een verouderde browser vindt?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
Je kunt altijd nog de algemeen directeur e-mailen, zijn naam is makkelijk genoeg te vinden, het e-mailadres is daarna eenvoudig te raden. Natuurlijk zal dit niet de bedoeling zijn, maar dat roepen ze een beetje over zichzelf af die geen normaal contactadres via e-mail te publiceren.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier is iig een klachtenformulier https://klachten.uwv.nl/Klagergegevens.aspx

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
hcQd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:12:
Je kunt altijd nog de algemeen directeur e-mailen, zijn naam is makkelijk genoeg te vinden, het e-mailadres is daarna eenvoudig te raden. Natuurlijk zal dit niet de bedoeling zijn, maar dat roepen ze een beetje over zichzelf af die geen normaal contactadres via e-mail te publiceren.
De algemeen directeur leest zijn mail waarschijnlijk zelf niet. Dat gaat allemaal via een secretaresse die helemaal niets met jouw klacht gaat doen. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• xByRuben
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-08-2021
Ik denk eerlijk gezegd dat UWV kijkt naar de Chromium versie van je browser, aangezien daar de meeste moderne browsers op gebasseerd worden. Ik heb namelijk geen problemen via Brave, wat het UWV waarschijnlijk niet eens kent ;) En de ondersteunde browsers die @GlowMouse heeft gevonden zijn, op Safari na, allemaal gebasseerd op de Chromium engine.

• be3a18
Klachtenformulier werkt niet in Firefox....

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:26

Tens

fits the description

be3a18 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:13:
En daar heb je geen oplossing voor? :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
be3a18 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:13:
Bij mij werkt de link naar het online formulier gewoon normaal in Firefox 85.0
Heb je misschien plugins draaien, die problemen geven of een VPN ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

absrnd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:31:
[...]

Bij mij werkt de link naar het online formulier gewoon normaal in Firefox 85.0
Heb je misschien plugins draaien, die problemen geven of een VPN ?
In Firefox 86 staat er toch echt, zonder plugins of VPN, direct na het openen van de link:
Error
Er is een fout opgetreden. Neem evt. contact op met UWV
Gedrocht van een WebForms-applicatie met Hongaarse notatie (lblErrorKlagerBSN) die waarschijnlijk al tien jaar lang door dertig verschillende mensen is onderhouden, en onmogelijk meer is te updaten naar huidige standaarden.

Ik begrijp ook niet goed wat TS met deze vraag wil, maar de oplossing is dus om een wél ondersteunde browser te gebruiken.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• be3a18
Het viel me gewoon op en ik vroeg me af of anderen het ook hadden. Ik had al de nieuwste versie van Firefox draaien maar door zo'n melding begin je toch te twijfelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of gewoon negeren als het gewoon werkt. Ik ken dit soort meldingen van vroeger ook nog wel als false positive. Hoop sites die melden dat de browser verouderd was omdat ze slechts checken van / tot een bepaalde versie.
Eigenlijk moet je dan een developer schoppen. Of een inframan, dat ie de webserver een keer up to date maakt, want dit soort dingen zit vaak gewoon in de webserver die nooit weet heeft gehad van versievernieuwing van browsers en een lading updates mist.
Dat laatste lijkt me bij het uwv nog het waarschijnlijkste. Heb er zelf een tijdje gewerkt en men is als de dood dat hun kritische infra niet draait. Dus down gaan om patches te draaien is een ding, en dan lig je dus achter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Klachtenformulier werkt hier gewoon in Firefox 86. Alleen moet je BSN en adresgegevens invullen en dat ga ik dus mooi niet doen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:10
Offtopic: Iemand bekend met deze serie verhalen over het UWV en ICT?
https://www.geenstijl.nl/...oniek+van+een+faalfabriek

Echt schokkend en vermakelijk tegelijk!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:26
be3a18 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:43:
Ik had al de nieuwste versie van Firefox draaien maar door zo'n melding begin je toch te twijfelen.
Waaraan dan?
Of je echt de laatste versie hebt?
Dat kun je toch zelf makkelijk en snel testen? Waaraan twijfel je dan?
Dit lijkt een beetje alsof een willekeurige voorbijganger roept "haha, jij hebt geen broek aan" en dat je dan aan andere mensen vraagt of je wel een broek aan hebt.

[Voor 19% gewijzigd door Kheos op 04-03-2021 11:07]

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-03 12:14
Nou dit is serieus hoor. Kreeg een paniekerig belletje van mijn moeder. Mensen zonder werk zitten echt niet te wachten op een valse / misleidende melding.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
Aangezien de reacties off-topic neigen te gaan en er weinig (technisch) inhoudelijke discussiewaarde is gaat dit topic op slot. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee