Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

32 GB uitbreiden, krijg ik performance verlies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:04
Ik heb een 5950x en 3090 en dit geheugen pricewatch: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D-32GTZN g-punt-skill-trident-z-neo-f4-3600c14d-32gtzn.

Ik wil mss uitbreiden naar 64 gb met hetzelfde geheugen (heb nu 32). Hij draait dual channel, ik kan toch gewoon 2 keer erbij prikken zonder verlies of gaat dat lastig met dual channel?

mobo x570 gigabyte MASTER

[Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 03-03-2021 22:15]

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor verlies denk je dan aan?

Met 2 modules erbij blijf je gewoon dual channel draaien, dus dat is het probleem niet. Het kan zijn dat met sommige configs je een iets hogere latency moet draaien, wat potentieel wat snelheidsverlies kan geven. Maar dat moet je echt gaan meten, de kans dat je dat merkt is heel klein.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:18
En de ramstickw gaan iets minder snel draaien, dus dat klopt. Maar om nu te zeggen dat het ineens traag wordt. Absoluut niet.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True