Vraag

• Supermario123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04-2021
Ik heb een smart tv van Samsung, welke niet meer aangaat. Het rode standby knopje knippert 1 seconden aan en 10 seconden uit. Het schijnt zo te zijn dat je aan de frequentie van dit knipperen kan zien waar de storing zich bevind, weet iemand waar ik dit kan vinden?

Ik heb gebeld met Samsung, de medewerker ging zelf op google zoeken en nam weer contact met mij op. De stekker er opnieuw in doen helpt niet, aan knop meerdere secondes ingedrukt houden ook niet. Verder kwam hij met andere opties die niet mogelijk waren met de simplistische afstandsbediening die ik heb.

Ik werd verwezen naar een extern bedrijf die reparaties voor hun doet. Deze kwamen tot de conclusie dat het scherm en moederboard vervangen moet worden. Kosten zijn net zo hoog als de nieuwprijs van de tv. Daarbij krijgt het bedrijf op thrustpilot 1,5 ster van de 5. Daarom heb ik nog hoop dat zij de verkeerde diagnose gesteld hebben. De tv valt net buiten de garantie periode.

Weet iemand waar ik deze zogenaamde 'code' 1 seconden rood en 10 seconden uit kan vinden?

Beste antwoord (via Supermario123 op 11-03-2021 19:38)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 21:52
Ik gok een defect moederbord. Desondanks zou ik de voeding nameten of de spanningen kloppen, voedingen zijn soms goed te repareren met een paar nieuwe elco's dus het is de moeite om even te controleren of de bekende spanningen van 3,3V, 5V en dergelijk op de voeding te vinden zijn.

Controleer je garantie, de wettelijke garantieperiode in Nederland is lang, langer dan de winkel je vaak wil doen geloven.

Indien garantie geen optie is, je kunt proberen een nieuw moederbord op Ebay of zo te vinden en het dan zelf doen. Dat is vaak de enige economische manier om het gerepareerd te krijgen. Zodra je het gaat proberen laten te doen ben je al snel meer kwijt dan de TV waard is.

Alle reacties

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Wellicht niet precies wat je zoekt

https://nl.ifixit.com/Ans...28178/Can't+turn+on+my+TV.

Of had de medewerker dit al geprobeerd met je?

[Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 03-03-2021 21:36]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dmantione
Ik gok een defect moederbord. Desondanks zou ik de voeding nameten of de spanningen kloppen, voedingen zijn soms goed te repareren met een paar nieuwe elco's dus het is de moeite om even te controleren of de bekende spanningen van 3,3V, 5V en dergelijk op de voeding te vinden zijn.

Controleer je garantie, de wettelijke garantieperiode in Nederland is lang, langer dan de winkel je vaak wil doen geloven.

Indien garantie geen optie is, je kunt proberen een nieuw moederbord op Ebay of zo te vinden en het dan zelf doen. Dat is vaak de enige economische manier om het gerepareerd te krijgen. Zodra je het gaat proberen laten te doen ben je al snel meer kwijt dan de TV waard is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 09:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT! :)

Tja, je zou kunnen beginnen met te vertellen over welke tv we het uberhaupt hebben...? Sommige problemen komen vaker voor en zo kom je dan weer verder in het oplossen van je probleem. Soms is er coulance vanuit de fabriek als je meer over de problematiek weet van een specifiek toestel... Dus, welke heb je? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Supermario123
Bedankt voor de reacties.
Het type is: Ue49mu6400sxxn
De wettelijke garantie is inderdaad anders, dat heeft Coolblue zelf ook al enigszins aangegeven. Echter werd meerdere keren gezegd dat de tv ouder was, terwijl dit vrij eenvoudig uit te rekenen is. Zelfs een website gegeven waarbij je de aankoopdatum in kan vullen.
Daarna nog 10 mails gestuurd omdat mij meerdere onwaarheden werd verkocht, details zal ik jullie besparen. Nu besloten om niks meer met coolblue te doen. En om te kijken of ik zelf nog wat met deze tv kan of dat ik een nieuwe tv koop.

• dmantione
De oudste vermelding van deze TV in de pricewatch is van mei 2017. De TV kost meer dan €500, volgens Uneto-VNU-tabel levert dat 5 jaar garantie op, dus het apparaat valt hoe dan ook onder wettelijke garantie. De winkel is dan ook verplicht om met een oplossing te komen.

Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissue Thuiswinkel:

https://www.degeschillenc...s/commissies/thuiswinkel/

Je kunt overwegen een geschil te openen. UIteraard kun je er ook direct een advocaat op zetten, maar dat is duurder.

[Voor 6% gewijzigd door dmantione op 11-03-2021 11:47]

• Supermario123
Goede tip, bedankt! Ik zal het overwegen. Maar na meer dan 15 mails en 4 keer bellen, heb ik niet zo'n zin meer om principieel te doen. Denk dat ik ervoor kies dat ze een trouwe klant verloren zijn.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 09:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Supermario123 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:31:
Goede tip, bedankt! Ik zal het overwegen. Maar na meer dan 15 mails en 4 keer bellen, heb ik niet zo'n zin meer om principieel te doen. Denk dat ik ervoor kies dat ze een trouwe klant verloren zijn.
En daarmee hebben ze veel winst..
Je staat enorm in je recht in dezen. Ik heb onlangs 3+ maanden in mailings gezeten met een niet nader te noemen webshop. Uiteindelijk heb ik mijn geld wel teruggekregen, omdat ze geen poot hadden om op te staan. Rechtsbijstand kan hierbij enorm helpen.

Weet je, winkels als CB adverteren voluit met ‘service hoog in het vaandel blablabla’. Ook al kost het je energie.. hoe blij ben je straks als je je gelijk haalt en jij, als ‘simpele consument’, hebt gewonnen van een grote speler? ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Supermario123
Je hebt volledig gelijk. Ik heb het alleen al afgesloten, heb al aangegeven dat ik het niet met ze eens ben. En zij zich niet aan consumentenrecht houden en dat ze een klant minder hebben. Waarschijnlijk halen zij hun schouders op. Ik heb er al veel van geleerd, ik ben namelijk nog nooit terug gegaan met een product. Verdieping in consumentenrecht was leuk.

Heeft iemand een adres waar je goed een moederbord voor een Samsung tv kan kopen? Ebay begrijp ik dus, nog webwinkels?

[Voor 4% gewijzigd door Supermario123 op 11-03-2021 19:39]

• Supermario123
Tv open gemaakt en moederbord eruit gehaald, wist niet dat dat zo makkelijk was. Via Ebay een nieuwe besteld. Bedankt allemaal. Tips topic kan gesloten worden
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee