Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen verwijderen/vervangen schaampanelen

Pagina: 1
Acties:

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met het na oplevering laten verwijderen van schaampanelen* en evt. kosten daarvoor? In ons geval weer een projectontwikkelaar die gewoon wat flutpaneeltjes erop gooit om aan de EPC-norm te voldoen.

Het is in ons geval overduidelijk dat de aannemer van ons nieuwbouwhuis een dikke marge hanteert voor extra panelen (>1300 per 2 panelen van 'minimaal 310 Wp'), maar ik heb eigenlijk geen idee of het veel extra zou kosten om bestaande PV-panelen+omvormer te laten verwijderen bovenop de standaard offertes.

Of misschien is het kostenneutraal omdat ze e.e.a. door kunnen verkopen?

*(gesteggel met de aannemer hierover zie ik niet zitten, plus er wordt wel al 'gratis' het nodige leiding- en elektrawerk aangelegd)

[Voor 11% gewijzigd door finsdefis op 03-03-2021 22:24]

• lothar
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:48
Hoeveel panelen zijn het? Kan me niet voorstellen dat het veel zou kosten. Dat setje op je schuur leggen ofzo en Dan idd de Electra gebruiken om een echte set neer te leggen.

[Voor 16% gewijzigd door lothar op 03-03-2021 21:36]

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Ik heb het net laten doen. Ze hebben het er gratis afgehaald en ik heb ze net via mp verkocht.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Heronimo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:45
Het geeft de installateur van de nieuwe set ook een klein voordeel omdat leidingwerk binnen en naar buiten toe al getrokken is. Dus kan me zo maar voorstellen dat ze het gratis of tegen een kleine vergoeding doen.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:52
indak vragen ze geld voor, opdak is mijn ervaring dat het (bijna) gratis is.

• finsdefis
  • Niet online
Dat zijn bemoedigende signalen! Dan weet ik waar ik sta als ik offertes aanvraag.

Mocht iemand een geanonimiseerde offerte willen delen voor een soortgelijke situatie (per PB evt.) dan houd ik me aanbevolen.

Een beetje triest en omslachtig dat het zo 'moet', maar geen zin om meer dan 6500 euro te betalen voor 12 nog onbekende panelen.

• Gerco-M
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:54

Gerco-M

mijn tornado res.

Absoluut ook niet doen!!

Ik vind het een trieste situatie met die schaampanelen en helemaal niet bevorderlijk voor "van het gas af". Geen panelen leggen is nog beter, want nu hebben veel mensen iets van "we hebben al zonnepanelen toch?"

Ik snap dat het ze het doen om bepaalde normen te halen, maar het is ook gewoon niet klantvriendelijk want geen enkele bewoner heeft voldoende aan maar een paar panelen of zelfs maar een paneel. Zeker als saldering er niet meer is.

Ik zou in jouw situatie offertes vragen voor een geheel nieuw systeem, en dan daarin laten toevoegen het verwijderen van het bestaande systeem. Als ze toch al op het dak zijn dan zijn de meerkosten erg gering denk ik. En dan zelf het oude setje verkopen op MP. De PV installateur kan er toch niets mee.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 2 x MHI L/L (71SRK / 35ZSX)

• finsdefis
  • Niet online
Gerco-M schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:45:
Absoluut ook niet doen!!

Ik vind het een trieste situatie met die schaampanelen en helemaal niet bevorderlijk voor "van het gas af". Geen panelen leggen is nog beter, want nu hebben veel mensen iets van "we hebben al zonnepanelen toch?"

Ik snap dat het ze het doen om bepaalde normen te halen, maar het is ook gewoon niet klantvriendelijk want geen enkele bewoner heeft voldoende aan maar een paar panelen of zelfs maar een paneel. Zeker als saldering er niet meer is.

Ik zou in jouw situatie offertes vragen voor een geheel nieuw systeem, en dan daarin laten toevoegen het verwijderen van het bestaande systeem. Als ze toch al op het dak zijn dan zijn de meerkosten erg gering denk ik. En dan zelf het oude setje verkopen op MP. De PV installateur kan er toch niets mee.
Ja, beetje jammer maar tegelijk vanuit aannemersperspectief wel begrijpelijk dat het commerciële oogpunt voorop staat. Die calculeert een flinke marge in om extra panelen bij te leggen en veel kopers zullen er mee akkoord gaan uit gemak.

Maar als ik op een bierviltje reken kost het via de aannemer zo'n 1500-2000 euro extra en dat is het me gemak niet waard.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True