Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• miss.coralina
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 03-03 23:09
Dag allen,

De situatie is als volgt: ik verhuur een woning voor een huurprijs die boven de liberalisatie grens is. Mijn huurder heeft onlangs een aanvangshuurprijs check procedure gestart bij de huurcommissie. Nadat de procedure is gestart, zijn wij een huurverlaging overeengekomen (ik ben akkoord gegaan met zijn voorstel) en we hebben beiden een addendum getekend waarop de nieuwe huurprijs vermeld wordt. Vervolgens heeft de huurder de procedure bij de huurcommissie stop gezet.
Conform het puntentelling systeem valt mijn woning net onder de liberalisatie grens. De nieuwe overeengekomen huurprijs ligt nog steeds (ietsje) boven deze grens (voorstel van de huurder).
Het is mij niet duidelijk of mijn huurder opnieuw de huurcommissie in kan schakelen om de huurprijs te laten toetsen op basis van het puntentelling systeem.
Dit betreft een bepaalde tijd contract (1 jaar).

Wie heeft er hier ervaring mee...?

Dank en groet!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:09
Klinkt misschien stom maar waarom niet gewoon prijs verlagen naar wat het volgens het puntensysteem zou moeten zijn en niet langer je huurders oplichten?

• miss.coralina
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 03-03 23:09
Omdat het puntensysteem geen rekening houdt met een airco unit, bijvoorbeeld. Of met vloerverwarming. Ik heb ze beiden in mijn woning en hierdoor heeft mijn huurder extra comfort. In het puntentelling systeem zijn dat soort dingen 0 punten waard. Heb je nog meer vragen?

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:09
Uhm, wat vervelend voor je. Maar waarom kom je hier om hulp vragen met het overtreden van de wet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

miss.coralina schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:18:
Het is mij niet duidelijk of mijn huurder opnieuw de huurcommissie in kan schakelen om de huurprijs te laten toetsen op basis van het puntentelling systeem.
Ja dat kan. Zie bijvoorbeeld het verhaal van deze huurbaas die dacht dat hij via een vaststellingsovereenkomst zijn huurder mooi kon uitknijpen.
miss.coralina schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:39:
Omdat het puntensysteem geen rekening houdt met een airco unit, bijvoorbeeld. Of met vloerverwarming. Ik heb ze beiden in mijn woning en hierdoor heeft mijn huurder extra comfort. In het puntentelling systeem zijn dat soort dingen 0 punten waard. Heb je nog meer vragen?
Je kunt best extra huur voor vragen voor zulke faciliteiten, maar niet als je daardoor boven het maximum komt. Het puntensysteem houdt trouwens wel rekening met een airco of vloerverwarming via de woz-waarde. Misschien kun je met de gemeente bellen dat ze die verhogen?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vloerverwarming valt gewoon onder 'verwarmingselement', of dat nu een CV, radiator, gaskachel of van mij part straalkachel is, het gaat om elementen en niet om de uitvoering van. Het mogelijk aanvechten als punt 'kwaliteit' is een mogelijkheid, maar zover heb ik enkel zaken rond keukens en badkamers gezien.

Maar 'ietjes', praten we over euro's of tientallen euro's? 20 euro verschil is al snel 5 punten, die pak je niet snel met 'slechts' een airco.
GlowMouse schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:46:
Je kunt best extra huur voor vragen voor zulke faciliteiten, maar niet als je daardoor boven het maximum komt. Het puntensysteem houdt trouwens wel rekening met een airco of vloerverwarming via de woz-waarde. Misschien kun je met de gemeente bellen dat ze die verhogen?
Dat lijkt me niet zo makkelijk te gaan, er is een maximalisatie al een woning de liberalisatiegrens kan doorbreken.
https://www.rijksoverheid...aarde-in-woningwaardering

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:39

Ardana

Moderator General Chat

Mens

miss.coralina schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:39:
Oplossing? Gemeubileerd of gestoffeerd verhuren. Waarbij je zelfs bijv. ervoor kunt kiezen om de airco te verdisconteren in de servicekosten, denk, maar pin me er niet op vast.

Overigens, verhuren boven de liberalisatiegrens betekent ook dat je huurder geen recht op huurtoeslag heeft.

Aanvulling: Als laatste, voor meer verhuren dan de wet toestaat is een illegale actie, welke op Tweakers niet toegestaan zijn. Daarom gaat hier een slotje op.

[Voor 11% gewijzigd door Ardana op 03-03-2021 22:45]

Note to self: being good is often more important than being right.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True