Website Rabobank onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.701 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-04 19:23
We kunnen sinds maandag niet meer op de website Rabobank komen en krijgen de volgende melding:
Op dit moment zijn verschillende diensten van de Rabobank niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Wij werken eraan om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.
Reference id: 18.6402655f.1614794948.551963
screenshot foutmelding:
https://i.imgur.com/rNsOyng.jpeg

We kunnen dus met geen enkele browser/telefoon inloggen bij de Rabobank op dit adres.
Voor de rest werkt het internet op alle manieren naar behoren.
Het lijkt erop dat iets in het netwerk de alarmbellen van Rabobank af doet gaan, waardoor we geen toegang krijgen tot de website.

screenshot tracert:
https://i.imgur.com/gBDOdu3.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
VDSL verbinding met 4G backup verbinding

KPN modem: ZTE H369A
verschillende clients in een standaard netwerk zonder aparte firewall oid.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-meerdere clients geprobeerd, alle computers/telefoons die vanuit dit IP-adres surfen hebben dit probleem
-cookies verwijderd
-verschillende browsers
-windows 10 is up to date
-windows firewall tijdelijk uitgezet ter test
-modem naar fabrieksinstellingen
-andere dns servers
-rabobank gebeld, kunnen met niet verder helpen
-KPN gebeld, kunnen me niet verder helpen

Ik vermoed dus dat het door de modem komt, maar kan zo geen gekke dingen vinden in het modem zelf.
Een ip-ban vanuit de Rabobank is door de Rabobank uitgesloten.

Heeft iemand tips of ideeën wat ik nog meer zou kunnen proberen?
Of beter nog, dit een keer meegemaakt en een concrete oplossing?

Beste antwoord (via Godlikev op 03-03-2021 20:53)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Akamai heeft je geblokkeerd. Misschien draai je malware, of zijn er veel andere ISP-klanten in hetzelfde subnet die malware draaien.

Je kunt elke website-eigenaar vragen om jou te whitelisten, je kunt een kort geding tegen Akamai starten, of je kunt je modem een nachtje uitzetten en hopen dat je een nieuw ip-adres krijgt.

Wat laat https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/ zien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:55
Hier werkt het perfect

Bel de Rabobank op zou ik zeggen, heb je nog rare addons gedownload de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Staat je systeemtijd goed :) ? Eens geprobeerd via vpn (zonder in te loggen)?

[ Voor 43% gewijzigd door We Are Borg op 03-03-2021 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Godlikev
99ruud99 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:27:
Hier werkt het perfect

Bel de Rabobank op zou ik zeggen, heb je nog rare addons gedownload de laatste tijd?
Ja de website is gewoon online, heb ze gebeld, maar ze weten niet de concrete reden waarom die de website niet laadt.

Nee alle addons zijn ook verwijderd om dit uit te sluiten, heb het ook op alle computers op die locatie(10+) en ook op mobieltjes die vanuit de wifi proberen te surfen naar de Rabobank. Zodra je de Wifi uitzet, werkt het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:18
Heb je je 4g backup verbinding al eens geprobeerd ipv je normale verbinding?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Akamai heeft je geblokkeerd. Misschien draai je malware, of zijn er veel andere ISP-klanten in hetzelfde subnet die malware draaien.

Je kunt elke website-eigenaar vragen om jou te whitelisten, je kunt een kort geding tegen Akamai starten, of je kunt je modem een nachtje uitzetten en hopen dat je een nieuw ip-adres krijgt.

Wat laat https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/ zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
Kijk daar kan ik wat mee, geblokkeerd bij akamai blijkbaar.
https://i.imgur.com/kE2ZazS.jpeg
Dat is het waarschijnlijk, dus ik zal alle clients extra moeten sweepen en dan een whitelist aanvragen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i1.sndcdn.com/artworks-000123118383-h3dtbs-t500x500.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Godlikev schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:40:
Kijk daar kan ik wat mee, geblokkeerd bij akamai blijkbaar.
https://i.imgur.com/kE2ZazS.jpeg
Dat is het waarschijnlijk, dus ik zal alle clients extra moeten sweepen en dan een whitelist aanvragen.
Op zich wel verontrustend dat akamai een beetje de internetpolitie gaat lopen uithangen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
Ja vooral omdat je er niet op geattendeerd wordt en geen concrete reden voor krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Godlikev op 03-03-2021 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Godlikev schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:21:
Ja vooral omdat je er niet op geattendeerd wordt en geen concrete reden voor krijgt.
Puur uit interesse: heb je bewust een of andere dubieuze scanning tool gedraaid of - getriggerd door deze affaire - malware aangetroffen op één van je PC's?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Op zich wel verontrustend dat akamai een beetje de internetpolitie gaat lopen uithangen
En dat Akamai kennelijk over het privé ssl-certificaat van de Rabobank beschikt, en de Rabobank al het verkeer via Akamai leidt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
GlowMouse schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:33:
[...]

En dat Akamai kennelijk over het privé ssl-certificaat van de Rabobank beschikt, en de Rabobank al het verkeer via Akamai leidt.
Hoeft niet, ze kunnen met een keyserver werken, die geeft dan een session key uit. Dat is alleen nodig bij de handshake en draait in eigen beheer.

CloudFlare biedt dan aan onder de noemer Keyless SSL https://www.cloudflare.com/learning/ssl/keyless-ssl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
GrooV schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Hoeft niet, ze kunnen met een keyserver werken, die geeft dan een session key uit. Dat is alleen nodig bij de handshake en draait in eigen beheer.

CloudFlare biedt dan aan onder de noemer Keyless SSL https://www.cloudflare.com/learning/ssl/keyless-ssl/
Ik zie het, maar dat neemt niet weg dat ze al het verkeer van/naar de website van de Rabobank onversleuteld inzien. Daarnaast is keyless een beetje een wassen neus. Ja, de key verder verspreiden of per ongeluk lekken gaat lastig, maar met toegang tot de keyserver kun je praktisch gezien hetzelfde als met de privésleutel, inclusief het uitvoeren van een MITM-aanval, al kan de keyserver wel zien hoeveel sessies er worden opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mag ik vragen of de TS (@Godlikev ) middels 'vage' VPN diensten heeft proberen te werken?

Een 'goedkoop' Netflix abo via Turkije of India (I.E.) laten lopen kan zo wel eens een duur grapje gaan worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 04-03-2021 21:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:38:
Mag ik vragen of de TS (@Godlikev ) middels 'vage' VPN diensten heeft proberen te werken?

Een 'goedkoop' Netflix abo via Turkije of India (I.E.) laten lopen kan zo wel eens een duur grapje gaan worden.
Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat je browser inlog dan ook via zo'n VPN gaat lopen en de bank(en) er niet blij mee zijn als jij je boodschappen middels een Pasje / ApplePay afrekent in een lokale NL supermarkt en vervolgens binnen een uur vanuit een ver land je eigen betalingsgegeven online gaat checken middels zo'n VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Omdat je browser inlog dan ook via zo'n VPN gaat lopen en de bank(en) er niet blij mee zijn als jij je boodschappen middels een Pasje / ApplePay afrekent in een NL supermarkt en vervolgens vanuit een ver land je eigen betalingsgegeven online gaat checken middels zo'n VPN.
Ik zie het probleem niet en doe dat toch regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GlowMouse schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:36:
[...]

Ik zie het probleem niet en doe dat toch regelmatig.
Dan kom je waarschijnlijk ook wel een keer aan de beurt met een 'block' (op het moment dat de VPN Endpoint provider als obscure aangemerkt gaat worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik had zelf een scraper draaien thuis, niet heel bijzonder, maar elk uur bij de bank inloggen en transacties downloaden. Na 24 uur zat ik gelijk op een Akamai ban, dan besef je opeens hoeveel sites Akamai draaien, waar je dan ook niet meer op kan.

Ben er maar mee gestopt en een dag later werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
Will_M schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:38:

Haha je verzint er nu ineens heel wat bij, nee er is hier verder niks geks gedraaid.
Het is dan ook een bedrijfsmatige locatie.
Waar ik aan denk wat het kan zijn, is een oude klimaatcomputer met windows 7.

Heb ondertussen een vrijwaring gekregen bij Akamai, tenminste dat denk ik.
Want via hun ip lookup krijg ik nu: "The IP Address xx.xx.xx.10 did not receive a bad risk score."

Maar krijg nog wel dezelfde melding op de rabobank site, hoop dat die na het weekend ook weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Gisteravond konden meer mensen niet op de Rabobank-site komen, en gaf de app alleen saldo's en geen transacties. Voor mij is de site nu weer bereikbaar.

edit: Blijkbaar krijg je dezelfde foutmelding van Akamai als de server van de Rabo erachter onbereikbaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door AlbertJP op 06-03-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik85
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-11-2024
1 extra nulletje voor de komma lijkt mij wel redelijk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rDuWm0xM99Qg7gzjYdPde-Wj0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRBnWijMs8bFhWD5uwuOST5C.jpg?f=fotoalbum_large

/slotje. Bedankt voor de kick @erik85 :+

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.