Wist niet echt waar ik dit topic het beste kon plaatsten. Bij nader inzien waarschijnlijk beter in softe goederen
Mijn vraag:
Ik heb mijn eerste PC gebouwd en alles correct volgens het boekje aangesloten. Nu wil ik Windows 10 op de PC dmv een USB installeren. USB erin gestoken, knopje van de voeding op aan gezet, RGB verlichting van het moederbord gaat branden, ik druk op de aan-knop, ik hoor een klik vanuit de voeding komen en er gebeurd niks. Ik denk dat het komt omdat de processor voor 500 modellen moederbord is. Ik moet een BIOS update doen voordat het systeem kan werken. Maar hoe doe ik een update als hij niet start?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
In het boekje kan ik niet echt niet vinden. Dan moet je echt in het BIOS kunnen komen. Er zat wel een klein kaartje bij de processor waarop stond dat er een update gedaan moest worden voor 400 moederborden.
Op internet zag ik iets voorbij komen dat een update ook direct vanuit een specifieke USB poort gedaan kan worden
Ik hoor het graag
Mijn vraag:
Ik heb mijn eerste PC gebouwd en alles correct volgens het boekje aangesloten. Nu wil ik Windows 10 op de PC dmv een USB installeren. USB erin gestoken, knopje van de voeding op aan gezet, RGB verlichting van het moederbord gaat branden, ik druk op de aan-knop, ik hoor een klik vanuit de voeding komen en er gebeurd niks. Ik denk dat het komt omdat de processor voor 500 modellen moederbord is. Ik moet een BIOS update doen voordat het systeem kan werken. Maar hoe doe ik een update als hij niet start?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER Gaming OC 3X White 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18 | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A750GF | € 116,05 | € 116,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 960GB | € 89,54 | € 89,54 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 669,44 | ||
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
In het boekje kan ik niet echt niet vinden. Dan moet je echt in het BIOS kunnen komen. Er zat wel een klein kaartje bij de processor waarop stond dat er een update gedaan moest worden voor 400 moederborden.
Op internet zag ik iets voorbij komen dat een update ook direct vanuit een specifieke USB poort gedaan kan worden
Ik hoor het graag
:strip_exif()/f/image/mhwOHGnpni0JiPfhnl4TeYxh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gj2vkOh9reJT1Z6aj6lhmpp0.jpg?f=fotoalbum_large)