Elektrisch drumstel gezocht voor midi/audio opname

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avandee
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik ben op zoek naar een elektrisch drumstel die ik kan gebruiken voor het produceren van mijn muziek.
Het drumstel wil ik gebruiken om midi/audio op te nemen met de hulp van Ableton, FL Studio of Pro Tools.
Ook heb ik een Focusrite Scarlett 2i2 die eventueel kan helpen bij de aansluiting van het drumstel.

Ik ben zelf op zoek gegaan naar drumstellen die bij mij passen, alleen was het een beetje onzeker of ik die daadwerkelijk ook kon gebruiken op de manier die ik wil. (Midi/Audio opnemen in een DAW)

Zijn er wat instapmodellen die precies kunnen geven wat ik wil?
Je komt al snel dure drumstellen tegen, maar ik vraag me af waar ik ongeveer aan moet denken als ik zoiets zou willen kopen.

Ik kan alle hulp gebruiken en sta open voor vragen!

- Avandee

Beste antwoord (via Avandee op 04-03-2021 10:58)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
YouTube heeft antwoord:
YouTube: Recording with the Alesis Strike Pro - Part II Using Midi

Of deze machines goedkoper zijn hangt af van wat ze kunnen denk ik. Het neemt in ieder geval veel minder ruimte in.

Om te kijken wat die apparaten kunnen moet je echt de specificaties opzoeken en onderzoek doen.

De Alesis Strike MultiPad zit bij Bax zo rond de €600. De meeste Rolands zijn iets duurder dan dat (zo rond de €700).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wil je echt een drumstel of kan een drum pad het ook doen? Zoiets: Afbeeldingslocatie: https://cdn.djcity.com.au/wp-content/uploads/2017/05/25113620/spd-sx_angle_stick_gal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avandee
Het liefst zou ik een echt drumstel willen, maar als het goedkoper is dan ben ik er ook tevreden mee!

Word de velocity automatisch opgenomen als je erop speelt?

Kun je deze gebruiken met programma’s zoals FL Studio?

[ Voor 45% gewijzigd door Avandee op 04-03-2021 01:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
YouTube heeft antwoord:
YouTube: Recording with the Alesis Strike Pro - Part II Using Midi

Of deze machines goedkoper zijn hangt af van wat ze kunnen denk ik. Het neemt in ieder geval veel minder ruimte in.

Om te kijken wat die apparaten kunnen moet je echt de specificaties opzoeken en onderzoek doen.

De Alesis Strike MultiPad zit bij Bax zo rond de €600. De meeste Rolands zijn iets duurder dan dat (zo rond de €700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 16:15
Moet het nieuw zijn? Deze doet USB midi, dus dat moet je zo op kunnen nemen.

Wil je nu midi of audio opnemen?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avandee
Het hoeft niet nieuw te zijn, ik zou graag geluiden van mijn computer willen triggeren met zo’n apparaat. Als er bepaalde in geprogrammeerde kits op staan zoals veel elektrische drumstellen, zou het fijn zijn als ik die ook in audio zou kunnen opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Op het moment dat je midi kunt opnemen kun je achteraf er geluid aan koppelen wat je wilt. Programma's als Ableton zijn daar meester in. (er zijn vast ook alternatieven die dat kunnen)
Pagina: 1