Vraag

• -Divine
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-04 19:59
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb een vraag, waar ik na flink wat Googelen geen antwoord op heb kunnen vinden.

Heb onlangs een nieuwe telefoon bij een verlenging uitgezocht: de Note 20 Ultra.
Hiervoor had ik een Galaxy S10.

Ik was benieuwd in hoeverre de Note 20 Ultra beter was dan de S10 dus ik heb enkele tests gedaan,
waaronder met het scherm. Als ik op beide telefoons, met dezelfde resolutie, dezelfde helderheid, dezelfde kleurinstelling etc, een foto op bijvoorbeeld Instagram bekijk, dan is deze op mijn S10 een stuk scherper.

Als er op de achtergrond van de foto bijvoorbeeld een tekst te zien is en ik zoom hierop in, dan kan ik de tekst op mijn S10 goed lezen, terwijl deze op de Note 20 Ultra behoorlijk vaag en blurrig is.

Nu is mijn vraag: is dit normaal of heb ik pech gehad en een toestel ontvangen met een gebrekkig panel?

Ik hoor graag jullie mening, want ik heb nog een kleine week om hem te ruilen.
Alvast dank!

Beste antwoord (via -Divine op 03-03-2021 18:04)

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:53

Dutchredgaming

ICT Beheerder

-Divine schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat kwam ook in mij op, dus ik heb ook geprobeerd om de resolutie van de S10 op FHD+ te zetten en die van de Note 20 Ultra op WQHD+ (Note 20 dus op hogere resolutie dan S10), maar dan nog is de S10 scherper.

Of zit ik hier nu helemaal mis en is pixeldichtheid iets totaal anders? :X
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1593510;1239607/

Bij de S10 heb je meer Dots per inch.

Quote van Tweakers:

Ook wel de pixeldichtheid of Pixels Per Inch (PPI) genoemd, dit geeft aan hoeveel pixels een scherm op één lijn van één inch heeft. Hoe hoger de dichtheid is, des te scherper het beeld is.

S10: 551DPI
Note 20 ultra: 494 DPI

@Hackus was mij net 3 seconde voor

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Note 20 ultra scherm is groter dan de s10. Dus de pixeldichtheid is ietsjes minder dan de s10

Review QNAP TS-230 NAS

• -Divine
Dutchredgaming schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:55:
Note 20 ultra scherm is groter dan de s10. Dus de pixeldichtheid is ietsjes minder dan de s10
Bedankt voor je reactie. Dat kwam ook in mij op, dus ik heb ook geprobeerd om de resolutie van de S10 op FHD+ te zetten en die van de Note 20 Ultra op WQHD+ (Note 20 dus op hogere resolutie dan S10), maar dan nog is de S10 scherper.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

S10: 551dpi Note 20: 494dpi

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

-Divine schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Quote van Tweakers:

Ook wel de pixeldichtheid of Pixels Per Inch (PPI) genoemd, dit geeft aan hoeveel pixels een scherm op één lijn van één inch heeft. Hoe hoger de dichtheid is, des te scherper het beeld is.

Review QNAP TS-230 NAS

• -Divine
Dutchredgaming schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Quote van Tweakers:

Thanks, helder verhaal, dank jullie wel. Dan is het dus (helaas :'( ) normaal.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-Divine schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Thanks, helder verhaal, dank jullie wel. Dan is het dus (helaas :'( ) normaal.
Vaak is nieuwer en groter, niet altijd beter :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1022589

Het menselijk oog kan geen details onderscheiden boven ongeveer 300 ppi.
De 500 ppi van de Note is enorm hoog. De s10 heeft iets meer ppi.
Dat verschil is niet waarneembaar.

Er is duidelijk iets anders aan de hand.

Een goede test is dezelfse - fysieke - file te bekijken met royale resolutie met dezelfde foto browser op beide toestellen. Niet op een website, in een app etc want dan kunnen er verschillen optreden door andere oorzaken.

Het renderen van beelden door sociale media / bepaalde browsers / software versie van het toestel / gpu toestel etc etc kan ook een beeld net even anders doen voorkomen.

Met de resolutie heeft dat niets te maken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee