Vandaag een stroomstoring gehad hier, mijn Intel NUC8 met daarin (onder meer) een Samsung 500Gb SSD (en 2x 8Gb geheugen) is dus uitgevallen. Bij het opnieuw opstarten vroeg hij om de BitLocker key, geen probleem. Daarna een paar uur gewerkt, toen viel ie ineens weer uit met een blue screen. Dit bleef ie vervolgens doen, soms blue screen, soms een freeze. Ik heb geprobeerd de installatie te behouden met onder meer scandisk, system restore en wat dies meer zij te proberen, allemaal zonder resultaat. Toen maar de knoop doorgehakt en een nieuwe install gedaan. Dat ging een uurtje of twee goed, totdat ie opnieuw vastsloeg (net nadat alle uitroeptekentjes in Apparaatbeheer waren weggewerkt!).
Kan mijn SSD fysiek kapot gegaan zijn door de stroomstoring? Of lijkt dit meer op corrupt geheugen, of zou er een ander probleem kunnen zijn? Ik ben even door de opties heen (anders dan gewoon morgen een nieuw setje geheugen/SSD of desnoods een nieuwe NUC te bestellen - ik moet wel gewoon kunnen werken natuurlijk).
Kan mijn SSD fysiek kapot gegaan zijn door de stroomstoring? Of lijkt dit meer op corrupt geheugen, of zou er een ander probleem kunnen zijn? Ik ben even door de opties heen (anders dan gewoon morgen een nieuw setje geheugen/SSD of desnoods een nieuwe NUC te bestellen - ik moet wel gewoon kunnen werken natuurlijk).
[Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 03-03-2021 17:48]
Nederlands is makkelijker als je denkt