Toon posts:

Game pc uitbreiden met extra videokaart voor mining

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:18
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek onderdelen die ik nodig heb om een extra videokaart aan te sluiten op mijn game pc voor mining.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Paar honderd euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb geen voorkeur voor specifieke merken

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Op dit moment heb ik deze pc:
https://tweakers.net/pric...-gold-icue-certified.html

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASUS TUF B450-Plus Gaming€ 86,-€ 86,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X€ 789,-€ 789,-
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Tempered Glass Mid-Tower Smart Case Zwart€ 100,95€ 100,95
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 43,95€ 43,95
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 98,65€ 98,65
1WaterkoelingCorsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm€ 115,05€ 115,05
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 99,90€ 99,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,90€ 94,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 1.733,30

Nou ga ik proberen om voor een goede prijs een RTX 3060TI of rtx 3080 extra te bemachtigen.
Nou is mijn vraag, wat voor onderdelen heb ik nodig om dit werkend te krijgen op mijn huidige pc?
Ik neem aan een extra voeding, pcie riser voor het aansluiten, maar zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden zodat het goed functioneert?

Ik hoor het graag van jullie

[Voor 3% gewijzigd door timetje100 op 03-03-2021 17:14]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33

Rannasha

aka "Species5618"

Heb je recentelijk gezien wat de prijzen zijn voor videokaarten? Een goede deal scoren gaat bijzonder lastig worden, gezien de grote tekorten aan GPUs en de zeer grote vraag van zowel gamers als miners.

Maar goed, mocht je toch een videokaart vinden, dan heb je waarschijnlijk een wat forsere voeding nodig. Welke precies zal afhangen van welk model videokaart je er bij prikt.

Een PCIe riser lijkt me niet nodig, want je moederbord heeft 2 full length PCIe sloten en ook de kast lijkt me groot genoeg om 2 videokaarten onder elkaar in te monteren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timetje100 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:13:
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek onderdelen die ik nodig heb om een extra videokaart aan te sluiten op mijn game pc voor mining.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Paar honderd euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb geen voorkeur voor specifieke merken

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

https://tweakers.net/pric...-gold-icue-certified.html

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASUS TUF B450-Plus Gaming€ 86,-€ 86,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X€ 789,-€ 789,-
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Tempered Glass Mid-Tower Smart Case Zwart€ 100,95€ 100,95
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 43,95€ 43,95
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 98,65€ 98,65
1WaterkoelingCorsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm€ 115,05€ 115,05
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 99,90€ 99,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,90€ 94,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 1.733,30

Nou ga ik proberen om voor een goede prijs een RTX 3060TI of rtx 3080 extra te bemachtigen.
Nou is mijn vraag, wat voor onderdelen heb ik nodig om dit werkend te krijgen op mijn huidige pc?
Ik neem aan een extra voeding, pcie riser voor het aansluiten, maar zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden zodat het goed functioneert?

Ik hoor het graag van jullie
MSI brengt RTX3060Ti Mining uit met 8GB Vram.

Als je naar de prijzen kijkt nu.....
RTX 3060 E329,- en nu ....
RTX3070FE GBP 469.- en nu...... ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• timetje100
Rannasha schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:17:
Heb je recentelijk gezien wat de prijzen zijn voor videokaarten? Een goede deal scoren gaat bijzonder lastig worden, gezien de grote tekorten aan GPUs en de zeer grote vraag van zowel gamers als miners.

Maar goed, mocht je toch een videokaart vinden, dan heb je waarschijnlijk een wat forsere voeding nodig. Welke precies zal afhangen van welk model videokaart je er bij prikt.

Een PCIe riser lijkt me niet nodig, want je moederbord heeft 2 full length PCIe sloten en ook de kast lijkt me groot genoeg om 2 videokaarten onder elkaar in te monteren.
Jaa klopt, maar ik kan het altijd proberen :P Ik zit ook in het discord en twitch kanaal met voorraad updates, wellicht zal daar nog keer een goede deal voorbij komen!

Dankjewel, dus in principe alleen een grotere voeding?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timetje100 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Jaa klopt, maar ik kan het altijd proberen :P Ik zit ook in het discord en twitch kanaal met voorraad updates, wellicht zal daar nog keer een goede deal voorbij komen!

Dankjewel, dus in principe alleen een grotere voeding?
Waarom, tov RM650 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• timetje100
Hackus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:27:
[...]

MSI brengt RTX3060Ti Mining uit met 8GB Vram.

Als je naar de prijzen kijkt nu.....
RTX 3060 E329,- en nu ....
RTX3070FE GBP 469.- en nu...... ?
Klopt prijzen zijn alleen maar gestegen, rtx 3060 voor 600 euro op azerty..
Daardoor is de terugverdientijd in mining perspectief wel een stuk langer.
Daarom volg ik de kanalen goed en wellicht komt er een goede aanbieding voorbij voor een RTX 3060 TI of RTX 3080

• timetje100
Als ik 2x rtx 3060 TI zou gebruiken zou mijn 650 watt het niet halen toch?
Helemaal niet als het een rtx 3060TI + RTX 3080 zou zijn

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timetje100 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:31:
[...]

Als ik 2x rtx 3060 TI zou gebruiken zou mijn 650 watt het niet halen toch?
Helemaal niet als het een rtx 3060TI + RTX 3080 zou zijn
Oh, twee.(zou altijd twee gelijke gebruiken)
oa:
pricewatch: Corsair HX750 V2
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 750W

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 03-03-2021 17:35]

• timetje100
Maar 650 watt voeding wat ik nu heb, zou misschien voldoende zijn voor 2x een RTX 3060TI? Ik lees dat het max 250 watt trekt

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timetje100 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Maar 650 watt voeding wat ik nu heb, zou misschien voldoende zijn voor 2x een RTX 3060TI? Ik lees dat het max 250 watt trekt
Je kunt ook nog met Spikes te maken hebben, die hoger liggen dan 260W per kaart.
Je moet dan wel een goede voeding hebben, die dat kan opvangen. Weet niet of je een er 'mining bios' op zet. of Undervolt gaat toepassen....

• timetje100
Hackus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:41:
[...]

Je kunt ook nog met Spikes te maken hebben, die hoger liggen dan 260W per kaart.
Je moet dan wel een goede voeding hebben, die dat kan opvangen. Weet niet of je een er 'mining bios' op zet. of Undervolt gaat toepassen....
Ik heb mijn videokaart al aangepast op -500 core + 1100 memory en 60% power limit

• timetje100
Hackus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:41:
[...]

Zojuist een RTX 3080 gekocht voor 1148 euro, welke voeding zou jij mij aanraden?

• timetje100
Nou het volgende probleem...
Net even mijn pc opgemeten, videokaart is 32 cm lang en dat gaat niet passen.....
Dan moet er aan de voorkant mijn cpu waterkoeling radiators weg, zelfs een normale fan is al te dik...
Iemand advies wat ik het beste kan doen? PCI-E riser en een losse 750W voeding kopen?
Of terugsturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Wil het nogmaals bevestigen maar een 3060/3070/3080 ga je niet vinden. Als je ervaring hebt met snipen en toevallig goede contacten hebt met een filiaalmanager van een winkel die fysiek videokaarten verkoopt (zijn die er nog?) zou je geluk kunnen hebben maar anders ben je echt compleet kansloos en kun je beter wachten tot de gekte een beetje afneemt. Klinkt heel zuur maar het is wel de realiteit. Nu heel enthousiast onderdelen kopen met het idee dat je binnen een maand een kaart kunt scoren is nu gewoon niet realistisch.

Zo lang minen ook maar een klein beetje de moeite waard is ga jij geen betaalbare videokaart vinden.

Je zin "Ik zoek onderdelen die ik nodig heb om een extra videokaart aan te sluiten op mijn game pc voor mining." begrijp ik misschien verkeerd maar volgensmij ben je gewoon een nieuwe PC aan het bouwen.

Als je echt enkel wilt minen zou ik dat nu uit je hoofd zetten. Als je al een game pc hebt zou ik er nog lekker een jaartje mee door gaan en als je nog geen PC hebt zou je beter je standaard kunnen verlagen en kijken hoeveel je bereid bent om uit te geven voor een videokaart en wat je daar nog voor kunt vinden. De pricewatch van Tweakers is voor videokaarten nu niet heel nuttig meer, er kan wel leverbaar bij staan maar dan heb je het over "expected delivery 14-16" weken bij een schimmige firma genaamd xstra digital store. Daar kun je beter niet kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee