Toon posts:

Aankoop wifi kaart voor msi b450 mortar max

Pagina: 1
Acties:

• Komtiedan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-03 07:42
Beste,

Ik zou wat advies kunnen gebruiken bij de aanschaf van een wifi kaart voor mijn MSI b450 MORTAR MAX gecombineerd met ryzen 5 3600 processor.

Doel van de kaart is voornamelijk om gerbuik te maken van chromecasting.
Heb onlangs een mediabox aangeschaft die dit zou moeten ondersteunen.
Ik had gedacht dit draadloos te kunnen doen op één of andere manier, maar volgens mij kan dit niet.
Heb een ziggo modem waar de mediabox en pc via een lan kabel zijn aangesloten.
Mocht iemand denken dat dit wel kan, dan hoor ik het graag.

Mijn hoofdvraag is echter wat voor een wifi kaart ik het beste kan aanschaffen.
Veel gelezen inmiddels, maar ik kom er niet uit.
Videokaart lijkt sowieso één van de pci 1 poorten te blokkeren. (msi aero 1660 super).

Welk type aansluiting kan ik het beste gebruiken, heb ook gelezen over een m.2 wifi kaart?

Alle advies is welkom.

Groet

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 15:46

Turismo

Clobberin' time!

Mediabox?
Kan je wellicht wat specifieker zijn, zonder dat wij moeten raden wat je hiermee bedoelt?
Als ik het zelf een beetje ontpuzzel en Ziggo uit je beschrijving haalt, dan heb je het over een zogenaamde " Ziggo Mediabox" gok ik.

Ik ben niet bekend ermee, maar zie dat er verschillende modellen bestaan, welk model is het?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen

Volgende aanname, om toch een beetje vooruit te komen je hebt de "Next" versie
https://www.ziggo.nl/klan...ecificaties-mediabox-next

Daar staat bij dat die sowieso Wifi aanboord heeft
https://www.ziggo.nl/tele...diabox-next/specificaties

Chromecasten is mogelijk als het allemaal op hetzelfde netwerk is aangesloten, nou is dat al vrij snel bij een simpel thuisnetwerkje.

Echter ik lees nergens dat de "Ziggo Mediabox" Chromecast ondersteund, waar haal je deze info vandaan?
Of ik heb dit hele verhaal voor niks geschreven en je hebt het over 1 of andere custom Mediabox.

En anders koop je toch een Chromecast en plug je die direct in je tv pricewatch: Google Chromecast (2018) - Zwart zo duur zijn die niet.
Dan welke content wil je streamen? 1080p, 4k? en over welke afstanden en muren e.d.?

Overigens M.2 is geen aansluiting maar een form-factor, die zowel van PCI-E als SATA interfaces gebruikt maakt.
In jou geval zou je moeten gaan voor PCI-E X1, 3e slot in jou geval gezien 2e al door de videokaart wordt geblokkeerd.
Als je het echt nodig denkt te hebben en zeker wil zijn raad ik aan om dan te kopen wat ook voorbereid is op Wifi-6/WiFi-AX dus zoiets als dit pricewatch: TP-Link Archer TX3000E

[Voor 16% gewijzigd door Turismo op 03-03-2021 17:30]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee