Toon posts:

PoE gevoed kerst verlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:05
Een aparte vraag die je niet iedere dag tegenkomt.
Ik wil over een netwerk kabel heel graag 1x snoer 24v kerst verlichting voeden
https://www.amazon.nl/Kon...gid=pla-423341677355&th=1

Nou weet ik hoe 24v passive poe adapter werken met ader 1/2 voor + en 3/6 voor -
Maar ben niet helemaal 100% zeker of dit zonder PoE chip altijd voltage afgeeft.
Heb hier zwaardere 24v 2ampere voedingen liggen die.

Heeft iemand hier ervaring mee of wat raden jullie aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:47

lier

MikroTik nerd

RolenID schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:29:
Met het voeden van kerstverlichting via PoE...? _/-\o_

Je zal in ieder geval moeten forceren dat er spanning gegeven wordt, althans...als je het "echt" over PoE hebt. Maar...waarom?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-03 17:24
Als je een passieve adapter hebt dan zet deze het aangeleverde voltage gewoon direct op de lijn. De andere kant van de lijn moet hier dan wel mee kunnen omgaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Koop een actieve poe splitter die kunnen iets van 12v 1 Amphere doen (mits die poort dat aankwam). Gebruikt een kennis van mij ook om zijn stbs en opladers via tijdschema aan/uit te schakelen.

Die dingen hebben 803.2af ingang en dan 12v jack en rj45 uit. Gebruikte ze hier ook voor accespoints die geen poe hadden :).

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
moet er ook nog "DATA" mee over de kabel? of is het gewoon een kabel "misbruiken" omdat die er al ligt oid?
of tijdelijk gebruiken voor voeding ri de verlichting (winter) en in de zomer tijd wel weer voor data?

[Voor 32% gewijzigd door SMSfreakie op 03-03-2021 17:53]

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44
RolenID schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:29:
Een aparte vraag die je niet iedere dag tegenkomt.
Ik wil over een netwerk kabel heel graag 1x snoer 24v kerst verlichting voeden
https://www.amazon.nl/Kon...gid=pla-423341677355&th=1

Nou weet ik hoe 24v passive poe adapter werken met ader 1/2 voor + en 3/6 voor -
Maar ben niet helemaal 100% zeker of dit zonder PoE chip altijd voltage afgeeft.
Heb hier zwaardere 24v 2ampere voedingen liggen die.

Cool project
Passive poe geeft altijd stroom af

[Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 03-03-2021 18:54]

CISSP! Drop your encryption keys!

• RolenID
BAJansen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:35:
Als je een passieve adapter hebt dan zet deze het aangeleverde voltage gewoon direct op de lijn. De andere kant van de lijn moet hier dan wel mee kunnen omgaan.
Dat ga ik dan maar uitzoeken!

• RolenID
SMSfreakie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:52:
moet er ook nog "DATA" mee over de kabel? of is het gewoon een kabel "misbruiken" omdat die er al ligt oid?
of tijdelijk gebruiken voor voeding ri de verlichting (winter) en in de zomer tijd wel weer voor data?
Hoeft geen data overeen. Is gewoon 8 aderig waar ik dan + en - voor wil gebruiken

• RolenID
laurens0619 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:53:
[...]

Cool project
Passive poe geeft altijd stroom af
Jij hebt dit zelf ook werkend gekregen? Zegt een multimeter dat er 24v geleverd wordt

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44
RolenID schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Jij hebt dit zelf ook werkend gekregen? Zegt een multimeter dat er 24v geleverd wordt
Nee niet in praktijk
Iemand anders wel
YouTube: Working with Power Over Ethernet (POE)

CISSP! Drop your encryption keys!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:08
Je zit wel aan een maximum vermogen vast op je Poe poorten. Dus je streng met kerstverlichting mag niet meer afnemen dan het maximum vermogen. Plus dat je rekening moet houden met een inschakelpiek , dus dat betekend dat kortstondig de stroom misschien 2 tot 3 keer hoger kan zijn,waardoor je poort zegt van bekijk hte maar.

• SMSfreakie
  • Niet online
RolenID schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:21:
[...]

Hoeft geen data overeen. Is gewoon 8 aderig waar ik dan + en - voor wil gebruiken
En moet dat nog in bepaalde stekkers? Of heb je de volledige vrijheid?

Indien je de volledige vrijheid hebt.. Gewoon 4 aders bij elkaar binden en de andere 4 ook?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• RolenID
SMSfreakie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:51:
[...]

En moet dat nog in bepaalde stekkers? Of heb je de volledige vrijheid?

Indien je de volledige vrijheid hebt.. Gewoon 4 aders bij elkaar binden en de andere 4 ook?
Beste dank voor je input. Ja dat wil ik wel proberen maar liever iemand die weet of dit daadwerkelijk kan en het zelf in de praktijk heeft gebracht.

• SMSfreakie
  • Niet online
Zelf alleen ooit een passieve poe gemaakt.. Want ik had nog wel data nodig..

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:16
Ubiquity heeft LED verlichting via POE. Moet gewoon kunnen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee