Aankoopadvies monitor thuiswerken of gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 19:02
Even wat achtergrond:
Sinds 1 jaar nu werk ik vanuit de keukentafel op mijn laptopje. Niet de ideale oplossing maar heeft tot nu toe redelijk gewerkt tot ik recentelijk geconfronteerd met een hernia deels veroorzaakt door thuiswerken (lang verkeerde houding werken zonder afwisseling). Ik heb een klein kantoor waar een LG32GK650 staat die ik gebruik voor mijn PS5 en PC, maar aangezien deze net naast de kinderkamer ligt en we nog een kindje hebben die daar moet slapen is werken vanuit deze ruimte geen optie. In de toekomst zal dat wel het geval zijn. Na mijn hernia heb ik wel een betere werkplek ingericht (in de keuken), het enige wat nog ontbreekt is een goede monitor. Nu voorzie ik 2 opties:
- Investeer in een goede thuiswerk monitor, maar houd budget beperkt
- Investeer in een goede game monitor voor de PS5/PC en gebruik de LG32GK650 voor mijn werk en daarom ben ik hiervoor ook bereid om meer uit te geven.

Vanuit de werkgever kan ik 1 24 inch monitor krijgen, wat persoonlijk niet echt een verbetering is tov mijn laptop. Een extra scherm voor productiviteit vind ik dan weggegooid geld. Verder goed om te vermelden, ik ben van plan 2-3 dagen vanuit huis te gaan werken, ook op de lange termijn.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een monitor voor gaming of voor thuiswerken

Wat is je budget?
Thuiswerken: 300-400 euro (paar tientjes geen probleem)
Gaming 600-700 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct, vind mijn LG wel een fijne monitor

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuiswerken: Voorkeur voor een ultrawide monitor, reden is dat ik dit min of meer gewend ben op het werk (2x 24 inch monitor setup)
Voor gaming graag minimaal 32 inch, 4K, 120Hz, snelle response tijd, HDR en goede kleurweergave. Zeg maar een geschikt scherm voor mijn PS5

Een laatste overweging zou zijn om toch gewoon een 24 inch scherm van het werk te nemen en te wachten tot einde van het jaar. Mogelijk dat mijn zoontje dan geen middagslaap meer nodig heeft en dan is 1 van de monitoren overbodig, betere beschikbaarheid en vriendelijker geprijsde 4K schermen beschikbaar (inclusief 42 inch OLED). Dus ja keuzes keuzes. Elk advies is gewenst

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:54
Ik heb pas de Samsung 49 inch ultra wide gekocht. Nooit meer anders dan een ultra wide!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hoeveel herrie maak jij tijdens het werken? Onze spruit werd bijna nergens wakker van; als hij eenmaal sliep was werken in de kamer ernaast prima mogelijk. De ene koter slaapt natuurlijk wel wat lichter dan de andere..... ter info: het middagslaapje gaat er meestal ergens tussen de 2 en 4 jaar af. Het kan mee- of tegenvallen :)

wat betreft 24" monitor vs laptop: ik vind dat echt een hele grote verbetering. Ik werk nu zelf met een 15" laptop op een schuine houder (OviStand XL) met daarnaast een Dell P2419HC. Naast dat hij groter is, spiegelt het scherm niet en zitten er verschillende USB poorten in, waardoor ik na het inpluggen van de USB C kabel vanaf mijn laptop gelijk mijn trackball, muis en toetsenbord heb gekoppeld.
De resolutie van beide schermen is hetzelfde (1080p), maar de monitor kijkt veel fijner dan het laptopscherm.
Ik heb ze naast elkaar staan omdat ik vaak data overneem van verschillende documenten op het ene scherm (pdf of excel bestand) in het andere (word of excel bestanden).

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met het scherm wil gaan doen. Vind je het prettig om 4 windows naast elkaar te hebben dan is een ultrawide wel fijn, maar ben je grote CAD bestanden aan het bewerken dan is een grotere monitor waarschijnlijk wel fijner.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 03-03-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
gwystyl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:42:
Hoeveel herrie maak jij tijdens het werken? Onze spruit werd bijna nergens wakker van; als hij eenmaal sliep was werken in de kamer ernaast prima mogelijk. De ene koter slaapt natuurlijk wel wat lichter dan de andere..... ter info: het middagslaapje gaat er meestal ergens tussen de 2 en 4 jaar af. Het kan mee- of tegenvallen :)

wat betreft 24" monitor vs laptop: ik vind dat echt een hele grote verbetering. Ik werk nu zelf met een 15" laptop op een schuine houder (OviStand XL) met daarnaast een Dell P2419HC. Naast dat hij groter is, spiegelt het scherm niet en zitten er verschillende USB poorten in, waardoor ik na het inpluggen van de USB C kabel vanaf mijn laptop gelijk mijn trackball, muis en toetsenbord heb gekoppeld.
De resolutie van beide schermen is hetzelfde (1080p), maar de monitor kijkt veel fijner dan het laptopscherm.
Ik heb ze naast elkaar staan omdat ik vaak data overneem van verschillende documenten op het ene scherm (pdf of excel bestand) in het andere (word of excel bestanden).

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met het scherm wil gaan doen. Vind je het prettig om 4 windows naast elkaar te hebben dan is een ultrawide wel fijn, maar ben je grote CAD bestanden aan het bewerken dan is een grotere monitor waarschijnlijk wel fijner.
De onze is vrij goed in slecht slapen overdag :D
Ik zit heel veel te bellen, vooral in de middag omdat ik dan mijn collega's in de VS moet spreken. Dat is ook vaak weer het moment dat de kleine moet slapen. Als hij net zo goed sliep als de eerste had ik er ook geen moeite mee. Daar kon je zelfs op de kamer gaan werken zonder dat die er iets van zou merken :D

Wat ik nu doe qua werk is redelijk gevarieerd, beetje scripten in matlab/python, machine debuggen, testwerk etc... Dus 2 schermen werken hiervoor ideaal en dan zou een ultrawide een goede oplossing zijn. Sowieso is de 24 inch natuurlijk altijd een verbetering tov wat ik nu heb, maar zit nu een beetje in de fase dat ik als ik geld uit wil geven het meteen goed wil doen. Daarom is wachten ook een prima idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
Ik zou de 24 inch van de werkgever proberen en vanuit daar verder kijken. Het is hoe dan ook een verbetering tov een enkel laptop scherm. Zo krijg je denk ik ook een beter idee waar je behoefte aan hebt. Meer ruimte, hogere resolutie, etc.

Er schijnen ook weer een aantal nieuwe schermen op de markt te komen met 32 inch, 4k 120hz/144hz.

https://nl.hardware.info/...z-binnenkort-in-de-winkel

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:38
Denk dat het vooral je eigen keuze is of je graag dit aangrijpt als excuus om een nieuwe game monitor aan te schaffen. Voor de pc zou ik in ieder geval niet naar de 32 inch / 4k gaan. Voor je het weet heb je dan een nieuw topic nodig ivm nekproblemen dan wel de opticien en/of een nieuwe videokaart :X . Een 34 inch ultrawide is voor de pc wel een leuke upgrade, maar prijzig én op de ps5 heb je er niks aan. Een goede 27 inch 1440p heb je zo te zien al. Dus dan kom ik vermoedelijk toch op de zakelijke monitor uit.

Voor het werkscherm zou ik voor een 3440x1440p IPS scherm gaan https://tweakers.net/moni...VM8IVznqHWzPqzv_50PlBvbUP Die heb je vanaf 349. Verder heerlijk om drie documenten tegelijk of twee webbrowsers naast elkaar te zetten. Brede Excel sheets ook een genot.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@sdk1985 dat is een 32 inch die ik op mijn PS5/PC gebruik geen 27 inch :D. Even ter verduidelijking, de PC is dus mijn prive PC waar ik niet op werk (foto bewerken, vroeger gamen etc...). Hij is groot maar nog prima te doen, ook vooral voor de PS5 is dit wel een lekker formaat. Enige nadeel zijn het ontbreken van HDR en 4K. De zakelijke monitor wordt dus voor mijn werklaptop

Maar dat is ook een beetje mijn probleem, eigenlijk moet ik 2 schermen hebben, 1 voor werk en 1 voor de fun die allebei een ander formaat moeten hebben (ultrawide vs 16:9). Misschien moet ik gewoon even een dagje testen hoe de 32 inch bevalt met werken, zal niet zo lekker zijn als dual monitor/ultrawide. Als het toch prima werkt zal ik tijdelijk een 24 inch gaan gebruiken totdat de 32 inch met de juiste specs betaalbaarder zijn. Anders denk ik dat ik een ultrawide aanschaf voor werk.

Enige puntje wordt dan wanneer mijn kantoor gaat verhuizen van de keuken naar mijn mancave, maar dat is een probleempje voor later.

Maar iederen bedankt voor de inzichten het helpt mij in ieder geval om wat feedback en ervaringen te krijgen wat lekker werkt voor iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:38
Ah excuses je hebt al een 32 inch. Ik vond dat zelf alles behalve ergonomisch doordat ik steeds mijn hoofd omhoog moest kantelen als ik naar de bovenkant van het scherm keek. Dus heb die retour gestuurd, dus pas daar even mee op zou ik zeggen.

Ben benieuwd hoe het werken bevalt op 32 inch 16:9!

Als ik je goed begrijp zoek je eigenlijk een 4K monitor voor je PS5. Tja waarom niet. Puntje is wel dat ook console gaming nu naar HFR aan het bewegen is. Een 4K HFR monitor van een degelijk formaat kost voorlopig nogal wat; circa 1100 euro. Dat zit buiten het gestelde budget en is wellicht nog 1-2 jaar te vroeg. Voor rond de 850 euro heb je een 55 inch 120 Hz TV. Die plak je zo aan de muur in je mancave :X . Wellicht is dat een zinnigere richting om eens over na te denken.

Zelf staat mijn console in de woonkamer en de gaming pc in de mancave dat maakt het makkelijker want dan pak je voor je pc gewoon een ultra wide gaming scherm en de tv valt onder algemene middelen :P.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ja als 32 inch lekker werkt voor mijn dagelijkse werkzaamheden, dan heb ik een mooi 4K scherm nodig voor de SP5. Mogelijk dat ik nog wacht op een 42 inch OLED. Ik zag dat LG deze in de planning heeft. Volgens Vincent Teoh zou de prijs rond de 1000 euro uitkomen. Jaartje later is hij dan hopelijk beneden de 800 :D.
Dan kan ik meteen daar een ultrawide van maken....
Net het filmpje van LTT gekeken over de 48 inch OLED, dat ziet er ook wel ziek uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vandaag mijn LG scherm naar beneden gehaald om te testen. En ik moet zeggen, het werkt best lekker.
Ultrawide is waarschijnlijk net iets praktischer, minder hoogte iets meer in de breedte, maar dit werkt toch verrassend lekker. Had het nog niet zo op mijn PC ervaren, maar daar deed ik meer zaken in volledig scherm terwijl ik nu 2 windows tegelijk open heb naast elkaar. Dat wordt dus sparen voor een mooi 4K 32 inch scherm (of 42 inch OLED :D)
Pagina: 1