Ik zit al een tijdje te overwegen om te stoppen met mijn werkzaamheden als webdeveloper ZZP'er. Ik merk dat ik steeds meer stress ervaar van het constant "aan" en bereikbaar moeten zijn, tevens mis ik ook steeds vaker echt de motivatie om dingen te doen. Als ZZP'er is dat natuurlijk funest voor je zaak. Ergens ben ik misschien ook wel de gehele IT industrie zat, maar dat kan ook komen doordat ik eigenlijk al vanaf dat ik met school ben gestopt direct begonnen met met een eigen business. Hierdoor heb ik eigenlijk altijd thuis gewerkt, en nooit echt fysiek met vaste collega's in contact geweest. Misschien is het de situatie, misschien is het het constant achter de PC zitten (maar in welke branche heb je dat tegenwoordig niet), misschien is het het vaste contact met collega's. Ik vind het moeilijk te zeggen. Maar ik loop al zo lang met dit "probleem" rond dat ik misschien toch maar echt serieus moet gaan onderzoeken wat ik precies wil.
Waarom ik dit topic open? Misschien hoop ik verhalen te horen van mensen die iets gelijks hebben meegemaakt, of volledig de stap uit de IT hebben gemaakt om iets anders te doen. Want wat kan ik anders doen? Ik heb mij altijd bezig gehouden met computers, daar ligt mijn kennis, als 29 jarige kan je in mijn optiek moeilijk een plotselinge switch maken, en zeker in deze corona crisis is het allemaal knap lastig met het gros van de ondernemers die op omvallen staat. Misschien wilde ik dit ook gewoon even van mij af schrijven. Ik hoor graag of mensen hetzelfde hebben meegemaakt of zich kunnen identificeren in hoe ik mij voel.
Waarom ik dit topic open? Misschien hoop ik verhalen te horen van mensen die iets gelijks hebben meegemaakt, of volledig de stap uit de IT hebben gemaakt om iets anders te doen. Want wat kan ik anders doen? Ik heb mij altijd bezig gehouden met computers, daar ligt mijn kennis, als 29 jarige kan je in mijn optiek moeilijk een plotselinge switch maken, en zeker in deze corona crisis is het allemaal knap lastig met het gros van de ondernemers die op omvallen staat. Misschien wilde ik dit ook gewoon even van mij af schrijven. Ik hoor graag of mensen hetzelfde hebben meegemaakt of zich kunnen identificeren in hoe ik mij voel.