Toon posts:

Autoradio gaat altijd aan bij aanzetten autocontact

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• leendertpeter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06-2022
Forumleden,

Ik wil graag het volgende voorleggen waar de leverancier/fabrikant mij niet verder mee kan/wil helpen.

Ik heb in mijn KIA Sportage een Cartronics KR-27 Radio-Navigatie ingebouwd. Werkt naar behoren behalve één onderdeel.
Bij het aanzetten van het contact/starten gaat altijd de radio aan, zich niet storend aan het feit dat de radio met de uitknop vooraf is uitgezet.

Bij een eerder probleem waarbij de radiozenders niet werden opgeslagen is op advies de constante voeding en de geschakelde voeding (rood en geel) omgewisseld. Werkt nu goed.

Dus de vraag is waar ik moet zoeken om te zorgen dat de radio pas aangaat middels de aan knop en niet als het contact wordt aangezet.

Dank vast.

Alle reacties

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Op wat voor manier is die verder aangesloten? Is die gewoon plug en play of niet?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dit lijkt me gewoon zoals het hoort,

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
In de handleiding van deze radio zoeken op "default on" of "start up in standby" oid.

Wat als je het volume op 0 zet, staat ie dan nog op 0 als je 'm aan zet?

En was dit niet het geval voordat de constante en geschakelde voeding omgewisseld waren?

• leendertpeter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06-2022
Het enige waarop ik vooruit ben gegaan na het wisselen van rood en geel is dat de zenders nu worden vastgehouden. Vanaf het begin was het al zo dat de radio aangaat als ik het contact aanzet. Maakt dus niet uit dat ik de radio uit heb gezet voordat ik de auto uit zet.
Ik zal eens beter zoeken op "default on" of "start up in standby" en eens kijken als ik het volume op 0 zet bij uitzetten en dan weer aanzetten.

Ik rapporteer terug :-)

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:53
Dat lijkt mij normaal, als je dat niet wil kan je de constante aan de gele en aan de rooie. Hierdoor zal er altijd stroom op de radio blijven staan en zal de radio niet reageren op signaal van starten. Dus uit met de knop is uit.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:13

DataGhost

iPL dev

Luuk013 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:28:
Dat lijkt mij normaal, als je dat niet wil kan je de constante aan de gele en aan de rooie. Hierdoor zal er altijd stroom op de radio blijven staan en zal de radio niet reageren op signaal van starten. Dus uit met de knop is uit.
Dan gaat 'ie dus ook niet uit bij het uitschakelen van de auto.

Wat eventueel kan, als de radio het zelf niet kan (geeft een beetje chinese meuk-vibe, aangezien het merk vrij onbekend lijkt behalve bij 1 shop en ik geen handleiding kan vinden), is dat je een schakeling bouwt/koopt die de geschakelde voeding pas schakelt als jij op een knop drukt. Bij het uitschakelen van het contact reset dat circuit zichzelf dan weer dus gaat de radio ook uit. Volgende keer dat je de auto start moet je die knop weer indrukken. Het zal ongetwijfeld al in een bepaalde vorm bestaan, anders is het niet meer dan een knop, een paar transistortjes en wat weerstandjes. Moet je het nog wel netjes wegwerken :+

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53

Blokker_1999

Full steam ahead

geeft een beetje chinese meuk-vibe, aangezien het merk vrij onbekend lijkt behalve bij 1 shop en ik geen handleiding kan vinden
Zou me niet verbazen dat de verkoper zelf in China inkoopt en er een eigen merknaam aan geeft want hij is wel degelijk te vinden op onze favoriete Chinese shop

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee