Toon posts:

Adata XPG SX8200 Pro NVME M2 512Gb remaining lifetime

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Solo98
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 18:11
Hoi allemaal,
Heb vorig jaar juni deze m2 ssd in mijn pc gezet. Nu geeft de tool van Adata al aan dat remaining life op 99% zit. Heeft bijna 4TB weggeschreven. Een Samsung 840 EVO van een aantal jaren oud heeft 12TB weggeschreven en geeft nog gewoon 100% aan. Geen idee hoe ik dat nu moet interpreteren. Dit dit een voorbode van degradatie van de ssd?

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Welk programma gebruik je om het uit te lezen? Ik zie dat je de tool van adata gebruikt, maar het lijkt mij dat de 840 evo daar niet mee werkt. Toch? Kijk ook eens in HWInfo

[Voor 57% gewijzigd door Hoiboy19 op 03-03-2021 13:46]

Specs

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Dit geeft aan hoe vaak het geheugen in de SSD nog beschreven kan worden voordat het als versleten beschouwd wordt. Op dit tempo duurt dat wel nog een jaar of 50 voordat de SSD 'versleten' is.

Overigens geef je niet aan welke SSD's je precies hebt (de grootte ontbreekt). Een grote SSD zal je meer data naar kunnen schrijven dan naar een kleine SSD, voordat deze door de levensduur heen is.

[Voor 34% gewijzigd door dcm360 op 03-03-2021 13:58]

• Solo98
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 18:11
@dcm360 Staat in de titel 512. Omdat de Samsung na al die jaren gewoon nog steeds op die 100% (250GB) vroeg ik me alleen af of dit mogelijk een kwaliteitsdingetje zou kunnen zijn.

@Hoiboy19 heb tool van Adata zelf gebruikt. Aha HWinfo geeft een ander beeld, daar is de Samsung op 97%.

ok thanks voor jullie reacties.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Als je de specificaties van beide harddisks naleest vind je daarin het "Max Bytes Written": dat is een prognose hoeveel TB aan data je op de SSD weg kunt schrijven voordat hij theoretisch door zijn levensduur heen is.
De verhouding van het aantal daadwerkelijk al beschreven aantal Bytes written met dat getal, is de resterende levensduur. Je kunt zelf uitrekenen hoeveel procent dat bij beide SSD precies is.
Maar het is niets om je nu zorgen te maken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee