Ik heb thuis een webserver draaien waarop ik op mijn werk kan inloggen. Dus de website die in een aangegeven dir (thuis) staat bekijken. Echter wil ik bestanden die thuis op de computer staan kunnen downloaden en files kunnen uploaden. Een ftp server opzetten werkt niet omdat dit op mijn werk geblokkeerd is. Hoe kan ik dat doen? Zijn er scripts voor of andere truuks. Een ftp server op poort 80 werkt trouwens ook niet. Schijnbaar kunnen ze dat ook blokkeren.
Verwijderd
Hmmm.. waarschijnlijk zit je dus achter een proxy based firewall die alleen HTTP doorlaat.. niet fijn![b]Op woensdag 15 augustus 2001 11:22 Een ftp server opzetten werkt niet omdat dit op mijn werk geblokkeerd is. Hoe kan ik dat doen? Zijn er scripts voor of andere truuks. Een ftp server op poort 80 werkt trouwens ook niet. Schijnbaar kunnen ze dat ook blokkeren.
Maareuh.. meestal is het niet zo moeilijk, als je bijv. Apache gebruikt en de docroot goed instelt, dan krijg je gewoon een directory listing (mits je dat aan hebt gezet in je config file). Dan kun je bestanden gewoon via HTTP downloaden.
FTP zou "sjieker" zijn, maar HTTP werkt ook. Uploaden wordt wat moeilijker.
Er zijn trouwens ook van die web based file administrators (WebMin doet er ook aan volgens mij), veel van die dingen werken met PHP of Perl/CGI, daarmee kun je vaak ook uploaden via HTTP.