Toon posts:

SAJ omvormer Error 61 VoltageHigh S

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolin
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-10-2021
7 jaar geleden hebben we zonnepanelen laten plaatsen met de omvormer SAJ Sununo Plus 2,5K.
Sinds een week geleden geeft die een error aan. Error code 61. VoltageHigh S.

In de handleiding staat Grid Voltage High Slave voor error 61.
Geen idee wat dat betekent.

Ik heb in de error history gekeken en blijkbaar komt die in het verleden wel eens voor maar binnen 3 dagen was de error weg. Dit keer heeft het al 7 dagen 0 stroom opgewekt.

Weet iemand wat de error inhoudt en hoe ik het kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Wat is het grid (AC) voltage?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• Jolin
In het omvormer scherm staat:
p-ac: 0 w
V-grid: 225.2 U
I grid: 2,25 A
G-grid: 50 Hz
V-PV1: 326,6 V

• Jolin
Gisteren Stedin langs laten komen en gecheckt in de meterkast en hij zei dat het allemaal netjes eruit ziet 234 V. Alleen die man weet ook niks van zonnepanelen. Dus verder kon hij mij niet helpen.
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen verstand van. Ik heb ergens gelezen dat het bij 230 V meting in de meterkast voor de omvormer al rond de 250 V zit. Geen idee of dat klopt, maar dan kan ik mij begrijpen dat het error geeft, maar vandaag bijvoorbeeld is het bewolkt, hoe kan het dat het nog steeds voltage high is?
Ook met SAJ gemaild en ze zeiden dat ik de grid complaince moet aanpassen. Heb ik gedaan, maar nog steeds error.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Zitten alle draadjes goed vast van de omvormer naar de automaat/zekering? Geen aftakkingen naar andere apparaten? Is de 234V gemeten toen de omvormer aan het terugleveren was?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• Jolin
Het heeft hiervoor goed gewerkt, dus ik denk dat alle draadjes wel goed zitten. Geen nieuwe apparaten aangeschaft etc.
234V was toen de omvormer stopt met werken (geen teruglevering dus) door de error Voltage High.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:58
Dat Stedin langst komt en niets vreemds meet op dat moment zegt niets. Spanning is geen statisch gegeven over het net.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:31
Heb je ook een uitlezing middels app/website? Dan kun je beter zien of het voltage inderdaad oploopt tot boven de 250 volt. Dat zou kunnen komen door een te dunne kabel/extra overgangen zoals PV verdeler.

• Jolin
@Ep Woody Nee helaas, ik ga even proberen of ik in de protal van de omvormer komt.

• Jolin
@timovd @Ep Woody @Freakie1NL
Het rare is, ik zie op het scherm van de omvormer wel de data V-grid, ik neem aan dat het de voltage grid betekent, die staat rond 225 V. Dat lijkt mij niet hoog toch?

• Cees-JanH
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-03 12:28
Jolin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:15:
In het omvormer scherm staat:
p-ac: 0 w
V-grid: 225.2 U
I grid: 2,25 A
G-grid: 50 Hz
V-PV1: 326,6 V
Als ik t zo lees dan staat er 225, 2 volt op de omvormer en meet Stedin 234 volt in de meterkast, dan gaat er tussen die twee verbindingen iets mis lijkt me....

• Jolin
@Cees-JanH Goeie, dat zie ik nu pas

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:23
De omvormer geeft de foutcode op het scherm en stopt er dan mee totdat je de foutcode wegklikt?

Normaal zou een omvormer die hoog AC voltage meet constant moeten blijven proberen om weer aan te gaan en komt het zelden voor dat er langer dan 3 uur een hoog AC voltage is.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Jolin
@busscherski Nee ik kan de error ook niet wegklikken.

ow? goed om te weten. Dan is er zeker iets mis. Deze maand heeft het in ieder geval niks opgeleverd door de error.

• busscherski
O wacht, de omvormer doet helemaal niets meer?
Zit er nog garantie op?

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Jolin
@busscherski nee helaas, anders had ik direct de installateur wel gebeld. maar goed als het nog een tijdje zo blijft dan ga ik ze wel bellen.

• busscherski
Het lijkt erop dat het niet vanzelf goed komt.

Als je niet in de portal kunt komen waar wellicht verdere aanwijzingen zijn dan kunnen we je denk ik niet helpen.

Dan kun je kiezen voor reparatie of een nieuwe denk ik.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee