Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone met een goede camera en accu.

Wat is je budget?
Ongeveer 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Graag een Android telefoon met een hele goede camera

Wat heb je zelf al gevonden?
De telefoon is voor mijn partner. Ze heeft nu een Samsung m31s maar de camera is echt bagger. Zelf heb ik een iPhone 12 en ze is echt jaloers op de kwaliteit haha. Ik kan niet helemaal helder krijgen welke nu beter is dan de Samsung m31s aangezien de foto app echt issues heeft met bijvoorbeeld autofocus

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke Samsung is een betere optie .

Beste antwoord (via umbrellavs op 04-03-2021 01:41)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-05 22:29
De M31s (of de A51, of M21, of M31 zijn feitelijk allemaal mid range toestellen. Camera wordt dan ook op bezuinigd. Om dan een toestel van nog geen 300 Euro te vergelijken met een iPhone 12 van 800 Euro...
Je zou nog met Gcam kunnen kijken of je iets kan verbeteren met de camera resultaten op de M31s.

Wordt het toch een nieuwe:
Is ze Samsung fan, dan een S21 pakken. De S21 serie is grofweg de Samsung tegenhanger van de iPhone 12 van Apple. S21 krijgt gegarandeerd nog 4 jaar support.
Als niet per se Samsung wil kun je nog naar de 1 jaar oude Oneplus 8 Pro kijken. Toestel is 1 jaar uit en krijgt nog 2 jaar ondersteuning.Camera's komen goed uit de tests.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
De M31s (of de A51, of M21, of M31 zijn feitelijk allemaal mid range toestellen. Camera wordt dan ook op bezuinigd. Om dan een toestel van nog geen 300 Euro te vergelijken met een iPhone 12 van 800 Euro...
Je zou nog met Gcam kunnen kijken of je iets kan verbeteren met de camera resultaten op de M31s.

Is ze Samsung fan, dan een S21 pakken. De S21 serie is grofweg de Samsung tegenhanger van de iPhone 12 van Apple. S21 krijgt gegarandeerd nog 4 jaar support.
Als niet per se Samsung wil kun je nog naar de 1 jaar oude Oneplus 8 Pro kijken. Toestel is 1 jaar uit en krijgt nog 2 jaar ondersteuning.Camera's komen goed uit de tests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 15:11
swhnld schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:39:
Ik zou mezelf dan wel even inlezen op "lens flare" in combinatie met de Oneplus 8 Pro. Er zijn best wel veel klachten te vinden van gebruikers die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
swhnld schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:39:

Uiteraard een iPhone 12 is wat anders, wat betreft de s21, ik lees dat de accu heel slecht is. Mocht dat een bottleneck zijn wat zou dan een alternatief zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
umbrellavs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:57:
Smartphone met een goede camera en accu.
Ongeveer 700 euro
[..] Zelf heb ik een iPhone 12 en ze is echt jaloers op de kwaliteit
Waarom dan niet een iPhone 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 18:36
JaDatIsPeter schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Waarom dan niet een iPhone 11?
Yep, eens. Als ze zo onder de indruk is van je iPhone 12, dan gewoon voor de beste iPhone gaan die je voor je budget kan vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
Hahn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:39:
[...]

Yep, eens. Als ze zo onder de indruk is van je iPhone 12, dan gewoon voor de beste iPhone gaan die je voor je budget kan vinden.
Klopt alleen ze wil heel graag Android vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 18:36
umbrellavs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Klopt alleen ze wil heel graag Android vandaar
Waarom wil ze dat?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
Gewenning etc, believe me ik heb deze discussie vaker gehad haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een Pixel 4a voldoet volgens mij ook prima.
Android direct van de bron en een prima camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
umbrellavs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:06:
[...]

Uiteraard een iPhone 12 is wat anders, wat betreft de s21, ik lees dat de accu heel slecht is. Mocht dat een bottleneck zijn wat zou dan een alternatief zijn
Er is een firmware vrijgegeven die drama was voor de accu, week later nieuwe software loste het probleem op. Heb zelf de S21 Ultra, haal er 2 dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Blauwschaap schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Ik zou mezelf dan wel even inlezen op "lens flare" in combinatie met de Oneplus 8 Pro. Er zijn best wel veel klachten te vinden van gebruikers die hier last van hebben.
Ja, lensflare is de nieuwste hype op camera gebied bij de telefoons na de foto's op het ijs onlangs geloof ik, heb een hoop stof zien opwaaien in de diverse discussie topics bij alle modellen en merken. Aangezien zoiets gemiddeld eens in de 10 jaar voorkomt zou ik dat geen ijs 😉 van maken bij de aanschaf van een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• umbrellavs
Keuze is gevallen voor de Samsung s21 bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 15:11
swhnld schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:49:
[...]

Ja, lensflare is de nieuwste hype op camera gebied bij de telefoons na de foto's op het ijs onlangs geloof ik, heb een hoop stof zien opwaaien in de diverse discussie topics bij alle modellen en merken. Aangezien zoiets gemiddeld eens in de 10 jaar voorkomt zou ik dat geen ijs 😉 van maken bij de aanschaf van een telefoon.
Bedoel je dat het bij alle telefoons wel eens voorkomt? Bij sommige modellen zoals de 8 Pro lees je er wel meer over dan bij andere modellen. Ik zeg ook niet dat hij alleen hierom geen 8 Pro moet kopen, maar jezelf goed inlezen en informeren voordat je iets aanschaft lijkt me altijd een goed idee.

Maar goed, de keuze is op een Samsung gevallen lees ik hierboven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Blauwschaap schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:04:
[...]

Bedoel je dat het bij alle telefoons wel eens voorkomt? Bij sommige modellen zoals de 8 Pro lees je er wel meer over dan bij andere modellen. Ik zeg ook niet dat hij alleen hierom geen 8 Pro moet kopen, maar jezelf goed inlezen en informeren voordat je iets aanschaft lijkt me altijd een goed idee.

Maar goed, de keuze is op een Samsung gevallen lees ik hierboven ;)
Ja, lensflare wordt benoemd van Apple tot Samsung tot Oneplus. Maar helemaal met je eens, altijd goed inlezen voordat je een toestel koopt. Als ik zelf aanschaf zoek ik altijd op Toestel+type+review, en kijk hier in de ervaringen topics.
Pagina: 1