Dag,
Ik heb een vraag omtrent een Excel formule, gebruikt in Office 365. Ik heb de volgende matrix-formule staan op werkblad "Overzicht" in het bereik E3:E14:
Deze formule moet van het werkblad "Cliënten" alle waarden in kolom B ophalen, waarvan in kolom K de waarde in de corresponderende rij "BB" is.
Dit resulteert in de foutmelding "Een waarde in de formule heeft een onjuist gegevenstype".
Maar... wanneer ik KOLOM() vervang door het getal 5 (het kolomnummer van E3:E14 waar de formule in staat) dan doet hij het wel.
Hopelijk is er iemand die me hier iets duidelijkheid over kan verschaffen. :-)
Met vriendelijke groet,
Ruben
Ik heb een vraag omtrent een Excel formule, gebruikt in Office 365. Ik heb de volgende matrix-formule staan op werkblad "Overzicht" in het bereik E3:E14:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| =INDEX( Cliënten!$B$5:$B$87; KLEINSTE( ALS( VERSCHUIVING(Cliënten!$K$5:$AD$87; 0; 2 * (KOLOM() - 2); 83; 1) = "BB"; RIJ(Cliënten!$B$5:$B$87) - MIN(RIJ(Cliënten!$B$5:$B$87)) + 1; "" ); RIJ()-2 ) ) |
Deze formule moet van het werkblad "Cliënten" alle waarden in kolom B ophalen, waarvan in kolom K de waarde in de corresponderende rij "BB" is.
Dit resulteert in de foutmelding "Een waarde in de formule heeft een onjuist gegevenstype".
Maar... wanneer ik KOLOM() vervang door het getal 5 (het kolomnummer van E3:E14 waar de formule in staat) dan doet hij het wel.
Hopelijk is er iemand die me hier iets duidelijkheid over kan verschaffen. :-)
Met vriendelijke groet,
Ruben
[Voor 0% gewijzigd door RubenT86 op 03-03-2021 10:57. Reden: Code werd niet goed getoont]