Toon posts:

Ouderlijk toezicht (schermtijd) apps voor iOS.

Pagina: 1
Acties:

• VanillaPriest
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-05 15:54
Goedemorgen.

Ik ben als ouder erg blij met de laatste versie van Schermtijd, echter loop ik momenteel tegen beperkingen aan.

Mijn vraag is, of ik een optie over het hoofd zie.
Of dat er een vergelijkbare app is met deze optie.

Ik wil dat mijn kinderen op bepaalde tijden geen gebruik kunnen maken van hun iOS apparaten.
Ik heb dus ingesteld dat ze vanaf een bepaalde tijd pas kunnen werken op deze apparaten.
Ik heb tevens ingesteld dat Amusement (Netflix) en Games (noem maar op) dus vanaf tijd x beschikbaar zijn.
Tot zo ver geen ‘klachten’.

Maar nu de vraag, hoe kan ik instellen dat (in dit voorbeeld) Netflix vanaf uur X beschikbaar is en de games pas vanaf uur Y?
Ik krijg het idee dat het een beetje alles of niets is, terwijl ik dus niet wil dat ze ’s morgens vroeg gaan liggen gamen (met alle emoties erbij) maar geen problemen heb met mellow wakker worden met een filmpje.

Ik zou dus in willen stellen dat zij vanaf x mogen Netflixen, maar pas vanaf Y mogen Gamen.

Kan dit met schermtijd? Of moet ik mijn heil ergens ander zoeken, en zo ja waar?

Ik vond een artikel waarin 'de beste' ouderlijk toezicht apps van 2021 worden vermeld. Maar kreeg het idee dat mijn vraag hierin slechts een heel klein onderdeeltje is van de gehele app (qua opties). Ik vond dan ook in die review geen duidelijk antwoord op mijn vraag.

• VanillaPriest
Dat dit topic zoveel liefde krijgt, doet mij twijfelen of ik überhaupt wel op de juiste manier bezig ben.
Niemand die hier een plasje over kan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Dat soort ingewikkelde 'als dit, dan dat' zit veelal niet in dit soort apps.
Inmiddels doet Google Family Parental Control het wel aardig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39

talin

My god is the sun!

ik zou gewoon duidelijke afspraken maken met de kinderen.
als ze oud genoeg zijn om Netflix te kunnen en mogen gebruiken zouden ze ook geïntroduceerd kunnen worden aan "harde" regels.

bij ons thuis hebben we daar met zn allen afspraken over gemaakt wat wanneer wel en wat wanneer niet.
tuurlijk worden die heel graag zover mogelijk gebogen maar daar zijn het kinderen voor.

ik heb "vroeger" ook parental control ingesteld op de apparaten, YouTube kids met een Amerikaans account, schermtijd instellen, ip adressen voor tijdsblokken blokkeren op de router etc.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• VanillaPriest
Erg aardig dat jullie meedenken, ik ben inmiddels zo wijs dat ik zeker weet dat Apple het niet in deze software heeft zitten.
Helaas ben ik nog niet veel verder dan dat mensen zeker weten dat andere apps dit wel kunnen, maar deze mensen zijn helaas vergeten welke dit waren.
Er zijn helaas een beetje te veel (betaalde) apps die het zouden kunnen zijn, en de apps die in aanmerking komen richten zich daarnaast veel meer op andere opties dan deze specifieke wens die ik heb.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee