Toon posts:

Computer automatisch opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Maverick03
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-03 12:10
Goedemorgen

Ik kwam bij een probleem en kwam er niet uit. Ik wil mijn pc automatisch opstarten alleen in de bios heb ik deze instelling niet. Is er nog een andere mogelijkheid om de computer automatische op te starten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-03 14:41
Morgen!

Een aantal dingen die dan handig zijn om te weten:
- Wil je dat in de tussentijd de PC uit staat of in slaapstand?
- Wil je de PC op verzoek opstarten of automatisch op bepaalde momenten? (bijvoorbeeld elke ochtend om 7u)
- (wellicht relevant) welk moederbord heb je m.b.t. de BIOS?
- Welk OS (relevant i.g.v. slaapstand optie)

• Maverick03
De pc gaat automatisch uit om 18:00 dat heb ik zo ingesteld
Ik wil dat de pc elke ochtend om 8 uur word opgestart
Mijn computer is shuttle dh310v2
Als ik naar mijn bios ga en naar power staat niks over automatisch opstarten

En dankjewell voor u bericht

• Maverick03
En het is Windows 10

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:45
Is er eventueel een optie voor starten after powerloss? Dan zou je een tijdklok ertussen kunnen zetten.
Beetje ouderwetse oplossing, maar als je BIOS geen power-on op tijdbasis ondersteund, zou dit nog een optie kunnen zijn (indien aanwezig).

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:00
Ligt een beetje aan j PC en OS, maar bv Windows 10 kan moderne computers automatisch laten starten als het goed is.

https://www.howtogeek.com...th%20highest%20privileges.

Maar misschien handig om je bios merk/versie, en OS hier neer te zetten.

[Voor 56% gewijzigd door mvrhrln op 03-03-2021 09:45]

• Maverick03
Mad max staat after powerloss ook in de bios? of in Windows zelf?

Wat betekend OS sorryyy

En moderne computers automatische starten wat bedoel je hier mee? Dat Windows zelf een instelling daarvoor heeft.

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:00
Operating System, dus bv Windows 10, of Ubuntu etc etc.
En moderne computers automatische starten wat bedoel je hier mee? Dat Windows zelf een instelling daarvoor heeft.
Zie mijn linkje

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01
De meeste moderne pc's kunnen Wake On Lan (WOL), dit houd in dat je een 'magic packet' via je netwerk kunt sturen die je PC laat opstarten als deze in de slaap stand staat. Misschien is dat een mogelijkheid voor je?

• Maverick03
Dankjewel voor je bericht frost jaa heb dat gezien maar wil het niet doen met wake on lan

Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is op de computer

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Als je zin hebt om te hobbyen zou je een relais over de power-pins van je mobo kunnen zetten en die met een pi oid aansturen om zo je pc te starten :)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Maverick03
Yes heb het gevonden de after power loss
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee