Toon posts:

Toetsenbord, gaming ? maar moet wel op Linux werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-03 05:37
Ik zoek een?
Toesenbord om te gamen en de rest

Wat is je budget?
50 euro of misschien meer

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Logitech maar ik sta zeker open voor andere merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Budget game pc, ryzen 5, rx570 16 gig ram Besturing systeem 99% van de tijd, Linux (openSUSE tumbleweed) de andere 1% windows 10

Ik heb nu al twee keer een zeer goedkoop keyboard gekocht, en hoewel ze werken, word ik er niet echt blij van.

Ik zoek dus wat beters. ik typ dit op een trust keyboard, die als set verkocht word met muis, de muis is al vervangen door een logitech G203.

Nu het toetsenbord nog. :P

Ik heb zitten kijken naar gaming keyboards, maar die vind ik prijzig, en een groter probleem, er zit vaak software bij om de rgb/verlichting aan te passen, maar daar is nooit ? een Linux versie van.

Even terug naar de muis, de logitech G203 heeft een chip met geheugen waardoor je hem op windows in kan stellen, en als je dan Linux start zijn de instellingen bewaard.
Ik kan deze muis aanbevelen aan andere Linux gamers, werkt gewoon out of the box op Linux, ook de dpi schakelaar.

Maar bestaan er ook toetsenborden die dit kunnen?

Hoewel ik vrijwel alleen Linux gebruik is de pc dual boot en kan ik ook windows 10 pro starten.
Instellen op windows en dan gebruiken op Linux zou een optie zijn, als het keyboard dat ondersteund.

Tot slot rgb / verlichting mag maar hoeft niet.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alle reacties

Anoniem: 11851

Ik heb zitten kijken naar gaming keyboards, maar die vind ik prijzig, en een groter probleem, er zit vaak software bij om de rgb/verlichting aan te passen, maar daar is nooit ? een Linux versie van.
Wat je zelf vermeld, er is nooit een Linux versie van. en gaat er ook nooit komen, dus hou je dual-boot.

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-03 05:37
Maar als ik het op windows instel, werkt het dan daarna nog als ik Linux opstart ?

Ik zit al te denken, dat als ik een keyboard zoek zonder rgb het probleem ook over is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee