Beste Tweakers,
Hierbij een vraag voor de ervaringsdeskundigen / kenners van Synology.
Ik zit te spelen met het idee voor de volgende NAS:
pricewatch: Synology DiskStation DS1817+ (8GB)
In de manual (https://global.download.s...7_Plus_Data_Sheet_nld.pdf) lees ik het volgende:
De 500 MB/s zette mij aan het denken. Als ik een enkele file van bv 15GB kopieer op een Samsung SSD 860 EVO 2TB (SATA (SSD)), haal ik in Taakbeheer ongeveer een maximale schrijfsnelheid van 500 MB/s.
- Klopt mijn aanname dat de genoemde 500 MB/s op de Synology RAID5 beperkt wordt door de plaatsing van 8 traditionele 7.200 RPM schrijven?
- Wat is er realistisch gezien maximaal uit te halen wanneer je SSD's plaatst in de Synology? Wanneer loop je aan tegen limieten van CPU en RAM?
- Is de SSD-aanpak überhaupt zinvol? Zelfs met een 10GBe-kaart zul je niet verder kunnen komen dan (een theoretisch maximum) van 1250 MB/sec. Wat ik dan eventueel overweeg zijn QVO-schrijven, die individueel ook max 500 MB/sec aan kunnen (afhankelijk van de cache), maar die toch een stuk sneller kunnen zijn dan HDD's.
Hierbij een vraag voor de ervaringsdeskundigen / kenners van Synology.
Ik zit te spelen met het idee voor de volgende NAS:
pricewatch: Synology DiskStation DS1817+ (8GB)
In de manual (https://global.download.s...7_Plus_Data_Sheet_nld.pdf) lees ik het volgende:
Dat is natuurlijk best te doen voor gebruik van een enkele pc maar mijn intentie is hier meerder VM's op te laten landen. Elke VM op zich zal zeker geen MKB workloads draaien maar gezien het aantal zal de totale diskvraag op sommige momenten toch aanzienlijk kunnen zijn.Dankzij het dual-channel geheugenontwerp wordt een uitstekende opeenvolgende leessnelheid van meer dan 1.179 MB/s en een schrijfsnelheid van meer dan 542 MB/s geleverd onder RAID 5-configuratie met ingeschakelde 10GbE Link Aggregation1.
De 500 MB/s zette mij aan het denken. Als ik een enkele file van bv 15GB kopieer op een Samsung SSD 860 EVO 2TB (SATA (SSD)), haal ik in Taakbeheer ongeveer een maximale schrijfsnelheid van 500 MB/s.
- Klopt mijn aanname dat de genoemde 500 MB/s op de Synology RAID5 beperkt wordt door de plaatsing van 8 traditionele 7.200 RPM schrijven?
- Wat is er realistisch gezien maximaal uit te halen wanneer je SSD's plaatst in de Synology? Wanneer loop je aan tegen limieten van CPU en RAM?
- Is de SSD-aanpak überhaupt zinvol? Zelfs met een 10GBe-kaart zul je niet verder kunnen komen dan (een theoretisch maximum) van 1250 MB/sec. Wat ik dan eventueel overweeg zijn QVO-schrijven, die individueel ook max 500 MB/sec aan kunnen (afhankelijk van de cache), maar die toch een stuk sneller kunnen zijn dan HDD's.
[Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 02-03-2021 23:52]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~