Toon posts:

Thuis mail dienst draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee bij deze een leuk vraagje.

Stel ik heb een server draaien thuis hangende aan een "permanente"-lijn(kabel-ISP).

Nou zou daar bv. het volgende kunnen draaien:
MySQL
PHP
Webserver : Omnihttpd
Ftp-server: SERV-U

Ik zou gebruik kunnen maken van een redirect-service met de volgende URL: http://nomo.homeip.net.

Wat ik nu wil is een mail-dienst(server) draaien die een ieder na registratie gewoon kan gebruiken.
Wat heb ik daarvoor nodig en wat is het minst server intensief?

Vriendelijke groetjes NoMo. :P

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 12:04
doe een search.... voldoende info te vinden

Verwijderd

Ik denk dat je eerder moet denken over je lijn dan over je server...

Je wilt een Hotmail achtig ding opzetten? Afgezien daarvan dat je kabel-ISP je waarschijnlijk niet zo lief gaat vinden als je dat gaat doen; denk ik dat je nogal eens door je bandbreedte heengaat, vooral upstream. Die 16 kbyte/s die je krijgt zijn meestal wel voldoende voor een kleine site, maar ook niet echt geweldig als je daar een grote site achter wilt gaan draaien.
Je moet vooral niet de traffic die mail genereert onderschatten...

Als je i.d.d. zo'n hotmail achtig ding wilt opzetten zou ik eens kijken op http://www.inter7.com/ (die link heb ik hier voorkort al eens eerder geplaatst), daar vind je alles wat je nodig hebt, van webmail tot multi domain e-mail oplossingen. Enig nadeel? Het draait alleen op Unix/Linux. Groot voordeel: het is gratis en draait zelfs nog betrekkelijk goed op een 486 met 16 mb RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben nog eens gaan neuzen met de search en ik vond een hele goeie tip aangaande FTGate.

Ook begrijp ik de belasting van een pijp als ik een mail-dienst als hotmail/yahoo opzet.
|:(
Dat is dus wat ik niet wil. :r

NoMo.

Verwijderd

ehm... een mail server die altijd up moet zijn op een win98 systeem?? tjah neem dan linux of anders win2k.. die zijn wat stabieler...

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:34 schreef NoMo het volgende:
Nou ik ben nog eens gaan neuzen met de search en ik vond een hele goeie tip aangaande FTGate.

Ook begrijp ik de belasting van een pijp als ik een mail-dienst als hotmail/yahoo opzet.
|:(
Dat is dus wat ik niet wil. :r

NoMo.
Tja.. voor gratiz gaat alleen de zon op enzo...

Anders zouden we bij ons op het werk ook duizenden guldens per maand kunnen besparen; huurlijnen, routers en managable switches inleveren en @Home bellen voor een kabel abo voor 90 piek per maand... en klaar is Kees.

Helaas, in deze wereld kost 't gewoon pieken...

Als je zo'n 400 piek per maand kunt missen kun je 'm ook ergens co-locaten ;)

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling met dit alles is een soort zelf studie voor hopelijk in de toekomst het "ECHTE" werk.

Ik wil graag eerst ervaring opdoen voordat ik mij blind in een cursus stort of ergens blind wordt geplaatst. ;)

Zo doe ik ervaring op met alle ins and outs.
Ik vind het dan zonde om daar bakken met geld aan uit te geven. B-)
Straks vind ik het niks aan.

NoMo.
Pagina: 1