Toon posts:

Laptop ~500 euro voor basis taken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:23

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Beetje surfen en mailen, basis office taken.

Wat is je budget?
500 euro lijkt mij wel zo'n beetje te moeten voldoen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, voornamelijk in huis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
AMD all the way! :)

Dit is voor een maatje van me, hij heeft het momenteel niet heel makkelijk en zou hem graag een laptop cadeau doen waar hij een aantal jaren mee vooruit kan (zijn huidige is zo'n beetje 10 jaar oud inmiddels). Daar de laptop enkel voor basistaken gebruikt gaat worden, lijkt mij 8 GB werkgeheugen voldoende. Een SSD van 256 GB of meer is prima qua opslag, en daar hij wel van een filmpje kijken houd zou een IPS scherm fijn zijn.

Ik dacht, mooi, BBG heeft een prima Medion laptop voor 500 euro dus dat past precies. Helaas is deze alleen nog beschikbaar bij de Wehkamp en ook niet echt, want uitverkocht. Heb me wel aangemeld voor een notificatie maar geen idee of deze nog weer leverbaar word.

Vervolgens heb ik wat rondgeklikt in de PW en daar kwamen een aantal laptops uit rollen: https://tweakers.net/pric...;1609652;1643514;1559612/

Helaas, wanneer je doorklikt zijn ze enkel leverbaar bij een paar partijen waar ik liever niet mee in zee ga (bv MaxICT of een Central Zakelijk met voornamelijk reviews waarvoor betaald is), of ruim duurder, of voorlopig ook niet leverbaar. De Medion had veel pluspunten, en de minpunten in de T.net review zijn niet slechts deels van toepassing (externe muis word gebruikt).

Iemand zo een advies wat ik het beste kan bekijken voor deze?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:39
Hmm, hier in België was vorige week een laptop in de Aldi in aanbieding. (Ryzen 3 4300U, 8 GB RAM, 256 GB SSD voor € 449). Helaas zal die nu waarschijnlijk zijn uitverkocht en heeft die ook niet het goede toetsenbord voor Nederland. En in de pricewatch beginnen laptops met die processor pas vanaf € 600.
Al zou het wel een mooie upgrade zijn tov de 3500U die je nu in je voorstellen hebt.

Ik zoek nog even verder...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-03 16:32
Ik heb een tweedehands voor je met 1,256tb SSD opslag, quad core i5 8250 en 16GB RAM DDR4 Kijk even of dat iets voor je is
Staat in V&A

[Voor 5% gewijzigd door Jelmer93 op 03-03-2021 18:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LankHoar Iets boven je budget nu, maar prijs volgen kun je doen pricewatch: HP 15s fq2820nd
Team Rood ;)

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-03-2021 18:41]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@LievenD ziet er uit als een leuke laptop, veel waar voor je geld! Helaas niet goede toetsenbord inderdaad en niet verkrijgbaar momenteel.

@Jelmer93 bedankt voor je suggestie. Ik zal voor nieuw moeten gaan in dit geval omdat ik de laptop enkel kan laten bezorgen en zelf niet eerst nakijken.

@Hackus Team Rood, yes :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ook al ben ik AMD fan, wellicht kan ik in dit geval toch even beter kiezen voor kamp blauw, omdat er net wat meer aanbod is in deze categorie. Ik heb nu mijn oog op deze: pricewatch: Medion Akoya P6645G-i5-512F8

Pluspunten:
- Losse GPU
- Mooi design
- Veel opslagruimte

Nadelen:
- Webcam is raar geplaatst, dus focust op je onderkin lijkt mij?
- Geen numpad gedeelte

Ik heb echter geen verstand van de recentere Intel processoren. Is dit een beetje een vlot apparaat?

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:39
Onderstaande is sneller, vooral bij lichte toepassingen, en heeft een normale webcam.
pricewatch: Acer Aspire 5 A514-54-3236

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LievenD schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:10:
Onderstaande is sneller, vooral bij lichte toepassingen, en heeft een normale webcam.
pricewatch: Acer Aspire 5 A514-54-3236
Bedankt voor de tip! Had echt net een kwartier ofzo voordat je dit gepost hebt die Medion laptop besteld. Had anders wellicht die Acer gedaan, maar denk dat mijn maat liever een 15,6" heeft dan een 14" (fijner met film kijken).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee