Toon posts:

zie ik iets over het hoofd?/ alternatieven/ advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Oscar17
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-04 20:34
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een laptop en ben uiteindelijk op deze uit gekomen. https://www.coolblue.nl/product/876358/hp-15s-eq2930nd.html nu ben ik redelijk nieuw tot laptops en ben me er steeds meer in aan het verdiepen, mijn vraag is, Zit er bij deze laptop een addertje onder het gras? Voor €700 heb ik niet snel veel laptops gevonden met een ryzen 7, en al helemaal niet van hp. Dan ga ik mezelf toch afvragen of er niet ergens bespaard is.

Mocht deze laptop ook ergens anders te koop zijn dan laat maar horen, tot nu toe heb ik geen andere sites kunnen vinden.

Mocht er iemand nog alternatieven hebben dan hier een lijstje met de eisen:
merk: liefst hp, dell of lenovo maar dit is niet heel belangrijk
besturingssysteem: windows
scherm/ paneel: ips (geen tn)
opslag: minimaal 512 GB (waarvan in ieder geval een deel SSD)
Ram: minimaal 8 GB
schermgrootte: 14-15,6 inch
Prijslimiet is wel echt €700
processor (+videokaart): Ik vind processors een beetje ingewikkeld, aangezien het soms lijkt alsof een i5 beter is dan een ryzen 7 ( klopt dit? ) ik weet ook niet het verschil tussen verschillende ryzen 7'ns o.i.d. dus iets wat aan het einde van de dag evengoed/beter is dan de hierboven gelinkte hp will do.

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-05 13:50
Veel webwinkel (en al helemaal Coolblue) hebben "unieke laptops"
Dat wil zeggen: ze maken afspraken met de fabrikanten dat een bepaalde specificatie alleen hij hen te koop is.
dat maakt prijzen vergelijken lastiger en dus handig voor de webshop.

Dat gezegd hebbende:
1) "Binnenkort leverbaar" --> wanneer en wat dan de echte prijs wordt is dus nog onduidelijk
2) Het betreft een HP met model naam HP--> dat is qua behuizing de basis klasse van HP
3) bij dezelfde webwinkel is de HP Pavillion (met Ryzen 5 4500u) is ook 699. (dus ja als je voor het zelfde geld een snellere CPU krijgt dan zal er vast een reden voor zijn ;)

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 14:21
Een Intel processor als de i5 is niet per definitie sneller of langzamer dan een Ryzen 5 of 7 CPU. Het ligt aan je workflow/type games. Benchmarks zeggen dan ook niet altijd alles, want je bent afhankelijk van type/snelheid geheugen, airflow/koeling en soms zelfs iGPU of dGPU i.c.m. hoge resolutie paneel.

Je zult even naar reviews/benchmarks moeten kijken want waar deze laptop (zeer) waarschijnlijk op bespaard is het paneel (slechte kleurweergave?) en de snelheid van de SSD. Daarnaast is vrijwel altijd een (dus ook deze) HP Pavilion laptop minder goed gebouwd dan een HP Envy of Probook.

Tot slot zal het mij niet verbazen als ze de prijzen nog aanpassen wanneer de laptop op voorraad is, dit heb ik vaker gezien bij Coolblue.

[Voor 10% gewijzigd door BelovedAunt op 03-03-2021 18:41]

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:00
De duidelijke punten die ik voor nu zie zijn:
bluetooth 4.2
plastic ipv van aluminium
Norton (ik zou het meteen verwijderen)
HDMI 1.4 en niet 2.1
(maar) 3 usb poorten 1 USB-C 2 USB-A (allebei gen3.2)
geen USB-C opladen
geen full HD webcam maar 720p

de volgende twee die ik niet goed kan vinden zijn misschien langzamere RAM en/of ssd en er is kans dat de speakers prut zijn

[Voor 65% gewijzigd door Computer guy op 17-03-2021 17:08]

• Strikee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-04 09:59
Ik denk dat frankyfn en BelovedAunt nog weleens gelijk kunnen gaan hebben. Een laptop met 16GB RAM en een 5xxx Ryzen 7 zal denk ik niet gauw voor rond de 700 weggaan. Zeker met de huidige tekorten niet.

Wat ik nog een beetje mis is wat je met de laptop wil gaan doen. Wil je kunnen gamen (en zo ja, wat)? Is het voor school? Gewoon voor een keer Youtube en wat administratie? Een snelle processor is fijn, maar ook een item waar aardig op kan besparen wanneer het zwaarste wat je doet een beetje administratie is.

Edit: Ik zie nu pas dat de eerste post alweer van 2 week geleden is. Ben wel benieuwd: Ben je ondertussen nog wat wijzer geworden?

[Voor 11% gewijzigd door Strikee op 17-03-2021 22:47]

• HansRemmerswaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:58
Lijkt een beetje op deze die gewoon leverbaar is.
https://www.informatique....-15s-eq2324nd-laptop.html

Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Home Assistant | BBQKees

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee