WCD gaat aan/uit na aanzetten van een stekkerblok in kamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-07 20:05
Mijn vraag

Een kennis heeft aan de ene kant van de kamer een stekkerblok in gebruik met daarin een laptop en een scherm als hij dit stekkerblok aanzet dan gaat erin de andere kamer een stopcontact met stekkerblok gehele tijd aan..uit...aan...uit in dit stekkerbok zitten een modem en een dvdspeler.

Als alle apparaten eruit zijn gebeurd dit ook. beide stekkerblokken zijn vervangen.

lijkt in de WCD te zitten maar is er hier een verklaring voor? dat het aan/uit gaat inplaats van aardlek of de groep die afslaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan kortsluiting zijn (of eigenlijk een te grote overgangsweerstand die kan gaan vonken/hitte kan genereren, hebben wij gehad in de meterkast). Ik zou zo snel mogelijk de draden in de WCD checken of ze wel goed vastzitten

Bij ons was bijna het huis hierdoor afgefikt.....

[ Voor 18% gewijzigd door Leipo op 02-03-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
meet je wel netjes +- 230V?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Onbekend voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Leipo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:30:
Kan kortsluiting zijn (of eigenlijk een te grote overgangsweerstand die kan gaan vonken/hitte kan genereren, hebben wij gehad in de meterkast). Ik zou zo snel mogelijk de draden in de WCD checken of ze wel goed vastzitten

Bij ons was bijna het huis hierdoor afgefikt.....
Zojuist doorgegeven ook.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Goed is dit zeker niet. Het voltage zakt waarschijnlijk in (waardoor apparaten uitschakelen) en komt weer terug.

Ik zou de betreffende groep sowieso 's nachts uitschakelen in de meterkast, de kapjes eens van de WCD's schroeven en kijken of alle draden goed vast zitten en niks verkoold/gesmolten, of bij gebrek aan voldoende kennis een elektricien bellen. Als het een huurhuis is eigenaar contacteren.

Risico op brand is met genoemde symptomen niet uit te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 02-03-2021 21:12 ]

Pagina: 1