Toon posts:

Draadloze (stereo) audio verzenden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik wil graag mijn platenspeler (met line uitgang) draadloos aansluiten op mijn versterker, die ongeveer 8 meter verderop staat. Er zitten geen muren tussen. Nou heb ik alle voor de hand liggende oplossingen al geprobeerd en loop daar tegen verschillende issues aan. Ik wil best iets meer geld uitgeven voor nog een experiment, maar wil niet lukraak dingen blijven bestellen, dus vroeg me af wie hier ervaring mee heeft.

Ik heb een aantal eisen:

Always on: Ik wil (naast het aanzetten van de versterker en een plaat op de platenspeler leggen) niets doen om een verbinding te maken. Ik heb al een aantal bluetooth transmitters en receivers geprobeerd, maar deze vallen om die reden af (tenzij iemand zeker weet dat een bepaalde combinatie altijd goed werkt). Sommige merken schakelen uit na een bepaalde tijd en moet je weer aanzetten. Andere blijven wel aan staan maar verliezen de verbinding, waardoor ik ze moet resetten.

Goede geluidskwaliteit: Bij de bluetooth transmitters die ik geprobeerd heb zat er merkbaar digitale storing in het geluid. Bij de 5.8GHz set was dit niet digitaal maar wel analoog. Op 8 meter met zicht verwacht ik eigenlijk wel wat beter.

Low latency maakt me niet zo uit aangezien het enkel om platen gaat, en er dus geen sync issues zullen zijn met beeld oid.

Wat ik al geprobeerd heb:

Verschillende Bluetooth zenders/ontvangers die beloven te werken over deze afstand, echter hierbij de problemen met het uitschakelen, verliezen van verbinding en digitale storingen. Bijvoorbeeld
ELEGIANT Bluetooth 5.0 adapter ontvanger zender 2 in 1 mini draadloze zender
TaoTronics Bluetooth adapter
Logitech Bluetooth audio ontvanger

5.8GHz setjes, deze blijven wel altijd aan, maar hadden problemen met analoge storing in het signaal
Metronic 475368 audio-/videozender 5,8 GHz

Ik heb ook gekeken naar de producten van Avantree die wel goed uit veel reviews komen, zoals bijvoorbeeld Avantree Oasis Plus maar ik zou liever hier van iemand horen of dit, of een ander product, voldoet aan m'n eisen voordat ik weer iets bestel.

Ik hoop dat iemand me hier kan adviseren over wat wel aan mijn eisen voldoet.

[Voor 5% gewijzigd door IcE_364 op 02-03-2021 20:09]

Alle reacties

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:57
Ik heb een set van 2 Avantree Oasis Plus gebruikt voor geluid in de tuin. Over een afstand van ca. 30m met glas en beton ertussen.
Eenmalig instellen als zender en ontvanger, daarna gaat het vanzelf. Geen (door mij) hoorbare storing.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44
cerebrum schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:11:
Ik heb een set van 2 Avantree Oasis Plus gebruikt voor geluid in de tuin. Over een afstand van ca. 30m met glas en beton ertussen.
Eenmalig instellen als zender en ontvanger, daarna gaat het vanzelf. Geen (door mij) hoorbare storing.
Dat klinkt veelbelovend, heb je deze ook altijd aanstaan, of kan je bevestigen dat het in ieder geval over een lange periode goed gaat?

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:57
In de zomer, gedurende enkele uren per dag. In al die tijd misschien 1 keer een kort 'hikje' gehoord. Maar dat kan ook in de bronbestanden hebben gezeten.
Ik was in eerste instantie sceptisch, maar al gauw enthousiast. Het zijn niet de goedkoopste, maar m.i. doen ze hun werk uitstekend.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee