Vraag

• rvddesign
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-04 15:55
Mijn vraag
Past de Corsair Hydro Series H60 (2018) op het moederbord van GIGABYTE GA-F2A85X-UP4

Dit is al een oudje, maar mijn huidige koeling blijft falen en mijn computer schakelt zichzelf uit door oververhitting. Ik heb dringend een degelijke vervanging nodig. Nu werd mij deze aangeraden, op de omschrijving op Tweakers staat dat hij past op een FM2 socket, waar mijn moederbord over beschikt (?) volgens Tweakers, maar als ik kijk naar de afbeelding is het mij onduidelijk of (en hoe) deze erop past en hoe hij gemonteerd dient te worden.

Graag hulp (of alternatieven)!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
is de juiste informatie opzoeken en vergelijken met het huidige moederbord.

Sharkoon Tarea | GIGABYTE GA-F2A85X-UP4 | AMD A10-5800K | GeForce GTX 570 | G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB | Samsung 850 EVO

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:59
Op de afbeeldingen bij het product staat niet het montagemateriaal. Op de productpagina bij Corsair of in de handleiding zul je wel terugzien hoe het werkt.
Maar waarom er een waterkoeler van €80 op moet... Meer dan 100W kan je CPU of APU niet zijn. Dus een flinke luchtkoeler werkt ook gewoon goed. Tenzij je een krappe behuizing hebt natuurlijk.

Addicted to silent computing

• rvddesign
Crahsystor schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:43:
Op de afbeeldingen bij het product staat niet het montagemateriaal. Op de productpagina bij Corsair of in de handleiding zul je wel terugzien hoe het werkt.
Maar waarom er een waterkoeler van €80 op moet... Meer dan 100W kan je CPU of APU niet zijn. Dus een flinke luchtkoeler werkt ook gewoon goed. Tenzij je een krappe behuizing hebt natuurlijk.
Klopt, ik heb de handleiding inderdaad gevonden, echter is de montage mij nog niet helemaal duidelijk.. dus had ik graag een bevestiging gehad dat deze ook daadwerkelijk past gezien ik er niet zeker over was.

Het is inderdaad ook waar dat dit misschien iets te is voor mijn CPU, maar deze kan ik uiteraard ook weer gebruiken in de volgende PC die ik moet gaan samenstellen.

De behuizing die ik gebruik is volgens mij een full tower van Sharkoon.

Sharkoon Tarea | GIGABYTE GA-F2A85X-UP4 | AMD A10-5800K | GeForce GTX 570 | G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB | Samsung 850 EVO

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:59
Als je behuizing een full tower is, waarom dan zo'n dure kleine koeler? Waterkoeling kan beter zijn, maar staat of valt bij de mogelijkheid warmte af te voeren. En je voelt al aan dat dat bij een dunne, kleine radiator minder is dan bij een groot diep koelblok.
Wil je toch zoveel geld uitgeven, pak dan een betere luchtkoeler: pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4
Wil je graag wat besparen, dan zijn deze koelers ook uitstekend: pricewatch: Scythe Mugen MAX pricewatch: Thermalright Macho Direct pricewatch: Thermalright Macho Rev.B pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Waarbij de Mugen 5 vaak uitstekend uit de test komt op koelprestaties. De andere zijn gewoon uitstekend voor een stiller systeem, met wat minder piek koelvermogen.

Voor jouw systeem is het gewoon zonde om zo'n slechte waterkoeler te halen. Voor de luchtkoelers, controleer even of je de ruimte hebt. De hoogte (vanaf mobo) van de kast staat in de specs. Als de koeler lager is past dat. Voor de bredere koelers (zoals de Macho en Mugen Max, kijk even of je iets in het eerste PCI slot hebt zitten. Die rechtstreeks onder de aansluitingen van het moederbord aan de achterkant. Is dat eerste slot leeg, dan past alles wel. Zo niet, dan kan het zijn dat een smallere koeler zoals de Mugen 5 beter past.

Addicted to silent computing

• rvddesign
Heb de koeler besteld en hij past inderdaad prima op het moederbord!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee