van een 486 een hub maken?

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik heb hiero nog een ouwe 486 staan met 3 isa 10mbit kaartjes, en ik vroeg me af of ik daar niet op de een of andere manier een hub van kan maken... 3 pc's eraan hangen, en repeaten maar.
Heeft iemand een id hoe dat te doen, liefst onder DOS (heb geen linux ervarig oid), maar evt ook op een andere manier (ben best bereid wat te leren :))? De 486 zelf wordt een dedicated hubbie, hoeft verder niets te doen.
Oh ja, er zit 4 mb ram in da gevalletje en 200 mb hd...
Alvast bedankt!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
bedoel je : ik wil internet delen ?
dan heb je wat aan je 486 -> FreeSCO
en koop een hub (software instellingen zijn dan makkelijker)...

Als je bedoelt: Ik wil het (LAN) netwerk delen.. koop dan een 'gewone' hub.. b-merkje = ca. 60,=

iOS N3rd

Verwijderd

waarom zou je dat doen, je hebt daar software voor nodig, freesco kan bridgen, maar ja, een hubje met een 200w voeding, voor minder dan fl 100,- heb je een echte hub waar je geen software geklooi hoeft te doen, en het scheelt je ook nog eens bakken met ruimte, met alle respect denk ik dat je een netwerk newbie bent.Mijn advies derhalve vergeet dit idee.

RGZ

MASH

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:05

Part

Helemaal niets.....

Op woensdag 15 augustus 2001 11:09 schreef MASH_MAN het volgende:
waarom zou je dat doen, je hebt daar software voor nodig, freesco kan bridgen, maar ja, een hubje met een 200w voeding,
Wat maakt die 200w voeding uit?????
Ik heb zelf ook freesco draaien op een 486 (AMD 586DX133@100). Verbruik ongeveer 10w voor de voeding gemeten. Koelplaten in de voeding word zonder ventilator 15 graden warmer als de omgevings temperatuur.

Verwijderd

Maar dan heb je ook weer GEEN routertje...hmm moeilijk heh , kiezen :)

Beetje klooien met FreesCO, dan heb je meer functionaliteit dan Hubbben alleen.

Zou dus voor VriesKo gaan

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Hetgeen wat jij wil acht ik onder dos onmogelijk :)

Misschien met een hele hele oude versie van Netware ofzo, anders zul je toch met NT moeten gaan kloten (of linux) maar dan is die schijf en dat geheugen weer wat erg krap.
Wil je die dan uitbreiden kan je beter een hubje aanschaffen ben je waarschijnlijk goedkoper uit

Hij kan zoals iedereen alwel gezegd heeft, wel als router dienen (FreeSCO)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Beter nog, als je voor die netwerk-kaartjes de packet-drivers kunt vinden (en dat is voor ISA-kaartjes vaak wel makkelijk), dan kun je met het freeware-programma PC-bridge er een switch van maken.
PC-bridge draait binnen 1 MByte disk en 256k RAM, zonder operating system direct op de hardware.
Ik heb er hier een 286 staan die zo een segment met dikke coax met segment met dunne coax verbindt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Jepz, ik ben een netwerknewbie :P
Mijn id was dat de pc gewoon puur een hub wordt, dus lekker alle poorten doorechoot...
Hub kost weer 200 piek, het is meer om te proberen dan als serieuze oplossing.
Dat pc bridge lijkt er nog het meest op, denk ik, weet je waar ik dat kan vinden?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
voor minder dan fl 100,- heb je een echte hub
Op woensdag 15 augustus 2001 13:48 brabbeldeThomix het volgende:
Hub kost weer 200 piek

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een paar mogelijke locaties :
ftp.gui.uva.es/pub/bridge
www.simtel.net/sintel.net/msdos/network-bydate.html
http://worldwidemart.com/mattw/software/INDEX
ftp://ftp.mimuw.edu.pl/
ftp.mimuw.edu.pl
Ik heb ooit van een van deze mijn versie getrokken, maar geen flauw idee meer welke. Als geen ervan werkt, zoek dan even naar "pcbridge" in AltaVista, Google (of mail me even).

Packet-drivers haal je op bij de meesters van de packet-drivers : Crynwr.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:05 schreef Thomix het volgende:
Ik heb hiero nog een ouwe 486 staan met 3 isa 10mbit kaartjes, en ik vroeg me af of ik daar niet op de een of andere manier een hub van kan maken... 3 pc's eraan hangen, en repeaten maar.
Heeft iemand een id hoe dat te doen, liefst onder DOS (heb geen linux ervarig oid), maar evt ook op een andere manier (ben best bereid wat te leren :))? De 486 zelf wordt een dedicated hubbie, hoeft verder niets te doen.
Oh ja, er zit 4 mb ram in da gevalletje en 200 mb hd...
Alvast bedankt!
ja je hebt een proggie voor dos (k weet niet meer hoe het heet) waarmee je van een oude computer met netwerkkaartjes erin een hubje of switchje kunt maken. Searchen met google.com kun je misschien proberen of je dat progamma kunt vinden
Pagina: 1