Beetje gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een foto van een M.2 SSD (b.v. 256gb SSD Hard Drive SanDisk M.2 (2260)) die zichtbaar kapot is (b.v. doormidden gebroken). Een defecte SSD alleen is niet voldoende. De schade moet echt duidelijk van buitenaf zichtbaar zijn. Ik heb al een image search geprobeerd, op marktplaats gekeken, en hier bij vraag&aanbod, maar logischerwijs wordt dit niet vaak aangeboden. Als iemand een idee heeft, ik hoor het graag!
Vraag
Alle reacties
Goeie vraag. Als fictief bewijs dat de SSD van een tablet van mijn werk kapot is. Eigenlijk hebben we al een reset naar factory default gedaan, maar voor de IT afdeling is dat niet genoeg. Beleid is dat de disk echt kapot moet zijn zodat de (eventueel bedrijfsgevoelige) informatie er niet meer afgehaald kan worden. In de praktijk is deze tablet praktisch nooit gebruikt, dus dat risico is nihil. Vandaar dat ik dit met toestemming van de manager op deze manier probeer op te lossen.
Waarom breek je hem niet gewoon in 2-en?petlut schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:12:
Goeie vraag. Als fictief bewijs dat de SSD van een tablet van mijn werk kapot is. Eigenlijk hebben we al een reset naar factory default gedaan, maar voor de IT afdeling is dat niet genoeg. Beleid is dat de disk echt kapot moet zijn zodat de (eventueel bedrijfsgevoelige) informatie er niet meer afgehaald kan worden. In de praktijk is deze tablet praktisch nooit gebruikt, dus dat risico is nihil. Vandaar dat ik dit met toestemming van de manager op deze manier probeer op te lossen.
Dan voldoe je aan beleid van IT.
Nu lijkt het er op dat je niet wilt mee werken voor andere praktijken (he een SSD voor mezelf).
Edit: en je manager had ik samen met jou naar huis gestuurd, permanent.

[Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 02-03-2021 18:15]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Aha, dus je wilt eigenlijk frauderen met bedrijfsdata?
Dan breek je toch de M2 die er in zit en koop je een nieuwe? Dan heb je nog steeds voor weinig een mooie tablet.

-knip-, ik heb alweer spijt van m'n reactie... maar wat diep triest is dit 

[Voor 84% gewijzigd door WoLFjuh op 02-03-2021 18:16]
Trek die SSD uit de tablet, breek hem in twee en maak een foto... voila.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat een heilige boontjes hier weer 
Toegegeven, de kans dat iemand zo'n foto heeft liggen is nihil maar die reacties hierboven... allemaal heiligen.

Toegegeven, de kans dat iemand zo'n foto heeft liggen is nihil maar die reacties hierboven... allemaal heiligen.
Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt
Er zit een groot verschil tussen of je dit wel of niet zelf zou doen (de meesten zouden dat toch doen als de kans op gevolgen zo goed als nul is) en het actief bespreken in het openbaar.Jaaap schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:22:
Dit is gewoon niet de plek om te vragen hoe je fraude pleegt, punt.
als je met 'heilige' bedoelt iemand die niet fraudeert, dan sure. Maar dan ligt jouw lat voor heiligdom wel belachelijk laag.Jaaap schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:22:
Voor eenieder die deze gemist heeft... De manager is er mee akkoord, wat maakt het voor de rest dan nog uit. Er is overleg geweest, TS heeft aangegeven waarom etc. Wie zijn Tweakers dan om te zeggen dat dit fraude is?petlut schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:12:
Vandaar dat ik dit met toestemming van de manager op deze manier probeer op te lossen.
Omdat de manager niet de manager IT is (en als dat wel zo is moet hij maar gesprekje met iemand gaan voeren lijkt me). Er zijn nou eenmaal richtlijnen binnen een organisatie waar je je aan moet houden. Dat de manager HR (of wat voor afdeling dan ook) zegt dat het wel goed is betekent niet dat het IT beleid over data vernietiging zomaar genegeerd moeten worden.sypie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:34:
[...]
Voor eenieder die deze gemist heeft... De manager is er mee akkoord, wat maakt het voor de rest dan nog uit. Er is overleg geweest, TS heeft aangegeven waarom etc. Wie zijn Tweakers dan om te zeggen dat dit fraude is?
Buiten dat dit ongelofelijk dom plan is (wat als IT ziet dat dit niet de juiste SSD is adh serienumer, printplaat layout...? Wat als ze zeggen "ok, stuur maar op dan vernietigen wij die schijf wel"?)...sypie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:34:
[...]
Voor eenieder die deze gemist heeft... De manager is er mee akkoord, wat maakt het voor de rest dan nog uit. Er is overleg geweest, TS heeft aangegeven waarom etc. Wie zijn Tweakers dan om te zeggen dat dit fraude is?
Wat maakt het uit dat de manager akkoord is? Hoe maakt dat het beter?
'Ja maar hij/zij zei dat het mocht!!!' 
Als je manager zegt 'pleeg maar fraude, ik vind het goed', zou je dat dan ook doen? Blijkbaar wel
Wanneer je baan en integriteit minder waard is dan een tweedehands 256GB SSD die tweedehands nog geen 15 euro waard is
Edit kort M.2 formaat dus misschien meer dan 15 euro, alsnog losse tientjes dit...

Als je manager zegt 'pleeg maar fraude, ik vind het goed', zou je dat dan ook doen? Blijkbaar wel

Wanneer je baan en integriteit minder waard is dan een tweedehands 256GB SSD die tweedehands nog geen 15 euro waard is

Edit kort M.2 formaat dus misschien meer dan 15 euro, alsnog losse tientjes dit...
[Voor 14% gewijzigd door RGAT op 02-03-2021 18:47]
Fixing things to the breaking point...
Koop een nieuwe SSD, en breek de oude door midden..
Maar de vraag blijft, waarom doet ICT dit zelf niet.
Nou ja, persoonlijk niet mijn manier. Maar in elk geval Suc6 ermee
Maar de vraag blijft, waarom doet ICT dit zelf niet.
Nou ja, persoonlijk niet mijn manier. Maar in elk geval Suc6 ermee
Omdat dit gewoon fraude is, ook nog eens met dragers die gevoelige info kunnen bevatten. Het is niet aan de TS om te beoordelen (zijn woorden: deze tablet praktisch nooit gebruikt, betekend gewoon dat er bedrijfsdata op staat).Jaaap schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:22:
Dan de volgende, als je manager het goed keurt, maar je gezond verstand zegt no, dan kun je je daar niet achter verschuilen.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Kunnen ze 'm niet vanaf afstand secure erasen? Is bij wijze van spreken veiliger dan 'm in tweeën breken. Daarbij, het 2260 formaat wordt niet heel veel gebruikt dus de kans zal niet groot zijn dat iemand daar net een fysiek defecte van heeft liggen.
Je zet ook de weg open dat men het ziet als manier om een nieuwe ssd te krijgen en de oude achterover te drukken
Stel ze komen er achter wat ga je dan zeggen? "jamaar hij zei dat het mocht" en "zus en zo was de reden, echt waar"
die manager zegt vervolgens "nee ik heb er niks mee te maken" dan sta jij mooi te kijken en ben je verdacht van diefstal. "Waarom zou je anders frauderen met een fake foto"
Stel ze komen er achter wat ga je dan zeggen? "jamaar hij zei dat het mocht" en "zus en zo was de reden, echt waar"
die manager zegt vervolgens "nee ik heb er niks mee te maken" dan sta jij mooi te kijken en ben je verdacht van diefstal. "Waarom zou je anders frauderen met een fake foto"
Jammer genoeg komt er bij dataverwijdering heel veel gevoel bij kijken. Heel veel bedrijven vernietigen ook massaal hun oude hardeschijven, terwijl deze gewoon onderdeel zijn geweest van een versleuteld cluster, en je met een losse schijf echt niet zomaar wat kan.Nielson schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:47:
Kunnen ze 'm niet vanaf afstand secure erasen? Is bij wijze van spreken veiliger dan 'm in tweeën breken. Daarbij, het 2260 formaat wordt niet heel veel gebruikt dus de kans zal niet groot zijn dat iemand daar net een fysiek defecte van heeft liggen.
Eeuwig zonde en onnodige kapitaalvernietiging als je het mij vraagt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Vaag verhaal. Gaan we niet aan meewerken. Als.je manager hier okay mee is, laat hem/haar het maar fixen. Straks blijkt er achteraf toch iets niet helemaal lekker met je afspraak en kan jij voor de gevolgen opdraaien. Niet aan beginnen.
[Voor 70% gewijzigd door br00ky op 02-03-2021 19:19]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.