Toon posts:

Welke prestaties te verwachten met 1070?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 21:35

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een MSI gaming pc met daarin 2x een NVIDIA GeForce GTX 1070. Het systeem is ook voorzien van een i7-7700k (4,2 Ghz).
De resolutie van het scherm is 3440*1440 (pricewatch: Dell UltraSharp U3415W Zilver, Zwart).

Op dit moment moet ik Battlefield 4 spelen op medium-high niveau om een enigszins acceptabele framerate te krijgen. Battlefield 1 en 5 zijn feitelijk nauwelijks goed speelbaar. Ik overweeg daarom een upgrade maar weet ook dat als je het echt nieuwe spul wilt je op dit moment de hoofdprijs betaalt áls je het al kunt vinden, en ook de oudere generaties al enigszins schaars beginnen te raken.

Nu denk ik uit diverse reviews te begrijpen, dat een enkele 1070 op zich 4K moet kunnen aansturen. (neem reviews: Nvidia GTX 1070 Ti - 'Bijna-GTX 1080' is aan de prijs of YouTube: PC Master Race Tries to Beat Xbox Series X). 4K is afaik 8294400 pixels in totaal (3840x2160). Mijn scherm zit hier fors onder (4953600)

Als een GTX 1070 FE op 4k op ULTRA in BF1 47,8 FPS kan produceren, waarom heeft mijn set-up dan al moeite met BF4? Ik heb de drivers ook al eens geüpgraded, gedowngraded en schoon geïnstalleerd maar zie hierin nauwelijks verschil. In het nVidia-configuratiescherm kun je middels profielen aangeven of je gebruik wilt maken van SLI of niet en voor BF4 staat dit standaard ingeschakeld.

Zie ik iets over het hoofd?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 11:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Let wel dat een 1070ti een aardig stukje sneller is dan een standaard 1070.
Ook zit je met het feit dat SLI slecht ondersteund wordt de laatste paar jaren en eigenlijk zinloos is geworden.

De video’s die ik gezien heb met BF V op een enkele 1070 laten op 4K amper over de 30fps zien, bij 1440 UW verwacht ik dan ook geen 40+.
Voor BF1 en 5 heb je gewoon meer power nodig of lagere settings. Zet de game op DX11 en medium maar behoud de schaling van 100%, dat zou goed moeten gaan.

SLI uitzetten daarnaast. Ondersteunen deze games niet heel best meer en Nvidia maakt geen nieuwe game profielen meer.

[Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 02-03-2021 17:33]

I reject your reality and substitute my own

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:29
Battlefield heeft een zware cpu nodig en ik liep met een 6700k ook al tegen problemen aan in Battlefield 1 met deze quad core cpu

I7 12700F + AMD RX 6700 XT + 16GB DDR4 @3600

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:32:
Let wel dat een 1070ti een aardig stukje sneller is dan een standaard 1070.
Ook zit je met het feit dat SLI slecht ondersteund wordt de laatste paar jaren en eigenlijk zinloos is geworden.
Eens maar vandaar dat ik vergeleek men met een 1070 FE, niet een ti.
De video’s die ik gezien heb met BF V op een enkele 1070 laten op 4K amper over de 30fps zien, bij 1440 UW verwacht ik dan ook geen 40+.
Voor BF1 en 5 heb je gewoon meer power nodig of lagere settings. Zet de game op DX11 en medium maar behoud de schaling van 100%, dat zou goed moeten gaan.
Ik ervaar het probleem nu al in BF4, daar zou ik meer van verwachten.
SLI uitzetten daarnaast. Ondersteunen deze games niet heel best meer en Nvidia maakt geen nieuwe game profielen meer.
SLI aan of uit merk ik marginaal verschil van. Daarnaast is het nog wel aanbevolen voor BF4, blijkbaar.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
quadrofource schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:36:
Battlefield heeft een zware cpu nodig en ik liep met een 6700k ook al tegen problemen aan in Battlefield 1 met deze quad core cpu
Kan ik mij iets bij voorstellen maar tijdens gaming zie ik hier geen bottleneck.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee