Ik wil graag weten of ik zelf een modem kan wisselen op mijn Caiway connectie
Mijn Cisco ECP3208 modem is zondag overleden.
Caiway stuurt inmiddels keurig een nieuw modem op, maar dat duurt een paar dagen.
Tot die tijd zit ik dus zonder internet.
Ik had nog een oude Cisco ECP3925 liggen, deze aangesloten en ik had even het idee dat hij werkte maar daarna stopte.
Deze modem werkt verder prima maar ik heb dus geen internet signaal.
Krijg geen WAN IP adres
Na contact met Caiway is hun antwoord dat het niet kan en dat ik geduld moet hebben.
Nu vroeg ik mij af of er een manier is om toch internet te krijgen.
Het is een Ziggo modem (voor Caiway hadden we Ziggo), deze kan ik niet zelf bridgen.
Is het een optie om hier een alternatieve firmware in te flashen, de Cisco te bridgen en dan aan te sluiten?
Ik heb ook nog een ander modem/router liggen waarmee ik een MAC adres kan klonen.
Zou dat kunnen werken?
Elk advies is welkom.
Mijn Cisco ECP3208 modem is zondag overleden.
Caiway stuurt inmiddels keurig een nieuw modem op, maar dat duurt een paar dagen.
Tot die tijd zit ik dus zonder internet.
Ik had nog een oude Cisco ECP3925 liggen, deze aangesloten en ik had even het idee dat hij werkte maar daarna stopte.
Deze modem werkt verder prima maar ik heb dus geen internet signaal.
Krijg geen WAN IP adres
Na contact met Caiway is hun antwoord dat het niet kan en dat ik geduld moet hebben.
Nu vroeg ik mij af of er een manier is om toch internet te krijgen.
Het is een Ziggo modem (voor Caiway hadden we Ziggo), deze kan ik niet zelf bridgen.
Is het een optie om hier een alternatieve firmware in te flashen, de Cisco te bridgen en dan aan te sluiten?
Ik heb ook nog een ander modem/router liggen waarmee ik een MAC adres kan klonen.
Zou dat kunnen werken?
Elk advies is welkom.