Toon posts:

ACER Aspire 5 - Scherm valt uit nadat ik deze beweeg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JPBrus
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-07-2021
Weet iemand wat dit kan zijn?

Als ik mijn ACER Aspire 5 verplaats of aan het scherm zit valt deze spontaan uit.
Laptop blijft wel draaien alleen scherm valt uit.
Als ik er voorzichtig tegen aan tik kan het wel eens spontaan zijn dat hij het plots weer doet.
anders moet ik het scherm even dicht klappen en wachten totdat deze in slaapstand komt.
Daarna als ik deze weer open klap doet hij het ook weer.

Dit is met Netstroom en alleen met accu aan de orde.

Is dit een bekend probleem bij deze laptops misschien, en zo ja wat is hier aan te doen?...

Ik hoop op goede bruikbare tips!
...

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een breuk in de display kabel, of een stekkertje van die kabel die los zit. Denk niet dat het een veelvoorkomend probleem is voor dit specifieke model, maar in het algemeen gebeurt het wel eens.

• JPBrus
Ok dank je wel, zijn dit stevige kosten om deze te laten repareren weet u dat?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als het daadwerkelijk het kabeltje is zal het onderdeel+kleinmateriaal (nieuw tape, soms een nieuwe LCD bezel, etc.) niet heel duur zijn, maar ik verwacht wel dat het wat werk is want om zo'n kabel te vervangen moet het scherm er uit, enz.

Als je het niet zelf kunt zou ik eens wat partijen aanspreken om het te repareren. Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt?

• JPBrus
Nee garantie is verlopen, zag wel een instructie filmpje op Youtube circuleren.
Dat moet te doen op een zondag middag ;-)

dank je wel voor de info!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:04
"t is niet heel moeilijk om zelf een kabeltje te vervangen. Op AliExpress/Ebay koop je de correcte kabel waarschijnlijk voor < 20 EUR. Waarschijnlijk kun je op YouTube wel vinden hoe de laptop open moet. Dan is het een kwestie van de LCD-kabel uit de connector op het moederbord en het beeldscherm halen. Om de kabel uit het beeldscherm te halen, moet je wel even de bezel (plastic omlijsting) om het beeldscherm los maken. Met je nagel kun je vaak de clipjes loskrijgen. Je moet dit wel voorzichtig doen, want de clipjes breken snel en dan sluit je bezel niet meer goed aan. Desnoods bestel je er een nieuwe bezel bij. Dan ben je voor 40-50 EUR waarschijnlijk klaar en is het niet heel erg als de clipjes van de originele bezel afbreken.

Overigens als je de laptop op een vaste plek gebruikt, kun je deze zonder problemen ook op een externe monitor aansluiten. Voordeel is dat je direct een grotere monitor tot je beschikking hebt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee