Best buy - high performance computing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poniente
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 13:14
Beste redactie,

Is het een idee dat jullie een best buy guide maken voor high performance computing?

Er zitten natuurlijk allemaal haken en ogen aan omdat het nogal afhankelijk is van de specifieke wensen. Toch kan het mogelijk voor vele HPC geinteresseerden inspirerend werken als jullie een high end AMD systeem met 64 processors vergelijken met wat Intel daar tegenover stelt. Hoe werkt scalability in de praktijk onder windows, linux varianten? Ook interessant om te zien of er grote verschillen zijn in energie verbruik; vanuit het perspectief van total cost of ownership.

Poniente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
Supercomputers en andere vormen van HPC clusters lijken me nu niet direct iets voor een bestbuy guide. Dan praat je over clusters van tientallen tot honderden miljoenen euro's. Niet iets dat de consument even koopt.

Een keer een heel zwaar workstation is misschien wel leuk, maar zelfs dan zit al in zo'n kleine niche qua gebruikers dat je, je kan afvragen of de bestbuy guide daar wel de juiste plek voor is. Immers, de kopers van dat soort systemen zijn in de regel heel goed op de hoogte van wat ze exact nodig hebben voor de workloads die zijn willen gaan draaien.

Een diepte artikel lijkt me dan nuttiger dan een aankoop advies.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 03-03-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:30

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Dit lijkt me iets wat je bij cpu reviews al afdoende afdekt, inderdaad.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl