Toon posts:

random loopt mijn laptop vast tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• davidverkoren
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-12-2021
mijn laptop loopt eerst goed als ik game maar dan opeens loopt die helemaal vast en heb ik heel weinig fps
ik heb al geprobeerd mijn powerplan te wijzigen mijn, game dvr. Weet iemand dit te fixen

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:12
meten is weten.
Waarschijnlijk wordt je CPU of GPU te warm waardoor deze terugklokt.
Hier kan je bijv MSI afterburner voor gebruiken om dit inzichtelijk te krijgen.

[Voor 10% gewijzigd door Renzzie op 02-03-2021 12:02]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:32
Welke laptop.
Hoe warm wordt de laptop
Zijn de driver up-to-date.
Welk os draai je
Welk spel speel je

• davidverkoren
ik speel overwatch
windows10
mijn laptop is Lenovo IdeaPad L340-15IRH Gaming 81LK01FKMH
mijn geforce is de nieuwste game ready driver
Intel(R) Core(TM) i5-9300HF CPU @ 2.40GHz 2.40 GHz is de processor en 16 g ram

• davidverkoren
mijn laptop is maar 70 graden maar is wel traag
opeens

• davidverkoren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Maak eens een logje terwijl je aan het gamen bent. Deze screenshot hebben we niet veel aan.

• davidverkoren
wat is een logje ik snap het niet

• davidverkoren
is mijn laptop helemaal ressetten een optie of is dat niert goed

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-03 18:07
Een meting / screenshot van wanneer je aan het gamen bent en je laptop traag wordt.
Klinkt mij idd ook als verhitting, throttling.

• davidverkoren
een screenshot waarvan

• davidverkoren
en hij wordt 71 graden

• davidverkoren
maar wat kan ik doen tegen overheating want hij is eerst 55 graden en dan 70

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:12
Je zet de tool aan dat hij data logged terwijl je aan het gamen bent. Deze data deel je dan hier. Google aub zelf even hoe dit precies werkt. Wij geven hier richting, geen kant en klare koek. Eigen inzet is nodig.

Tegen overhitting kan je niet vreselijk veel doen. Opties zijn je laptop iets vrij zetten zodat deze beter zijn warmte kwijt kan. Ook kan je de settings lager zetten zodat er minder gevraagd wordt. Wellicht kan je de fan harder zetten zodat deze beter koelt. Daarnaast heb je ook laptopkoelers, maar heb geen idee hoe effectief die zijn.

Bovenstaande zijn overigens allemaal dingen die je makkelijk kan vinden als je 10sec de tijd had genomen om iets in te typen in Google.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-03 16:28
Wat wordt 71 graden..? Processor? Videokaart? Behuizing? SSD?

Kijk eens in de windows logboeken of je daar iets ziet wat kan wijzen op vastlopen.

Wat gebeurt er als je kijkt naar je processor en GPU gebruik? Blijven die op 100% zitten of zakken deze terug naar 50% bijvoorbeeld.

[Voor 19% gewijzigd door lamaa1 op 03-03-2021 17:50]

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-11-2022
Renzzie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:56:
Tegen overhitting kan je niet vreselijk veel doen. Opties zijn je laptop iets vrij zetten zodat deze beter zijn warmte kwijt kan.
Het allersimpelst om hier iets mee te testen is de laptop op vier "pootjes" te zetten (vier omgekeerde koffiekopjes of zo) zodat de lucht er vrij langs kan stromen, en dan een tafelventilatortje erop te zetten, kijken of dat veel scheelt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee