Toon posts:

Nieuwe laptop, Win10, 360deg scherm, toekomst bestendig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, mailen, af en toe werk. Foto's en filmpjes uitzoeken (fotoboek en film verwerking gebeurt op desktop pc)

Wat is je budget?
ongeveer 700euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal soms mee gaan op vakanties. Niet dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat te denken aan de Lenovo Ideapad Flex met een Ryzen 4500. Alleen die beschikbaarheid...

360 mode omdat mijn vrouw de laptop ook soms in de keuken gebruikt voor recepten op een tablet stand. Dan wil je geen toetsenbord gebruiken ;)

Ook gekeken bij Dell en HP maar of alles is heel duur of je krijgt 8GB ram en 256GB SSD. Met foto's en filmpjes kan het vrij hard gaan met de ruimte. Meer is dus wel gewenst.
Mochten jullie een leuk alternatief weten dan hoor ik het graag! 8)

Alle reacties

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je met 8 GB geen genoegen neemt, dan denk ik dat je geduld moet hebben, zelfs laptops die uitgebreid kunnen worden naar 16GB zijn met jouw budget nauwelijks te koop:
https://tweakers.net/lapt...5-nOr6WSS7pw_jg_qmrxBKeUD

Als je meer budget hebt, dan is er veel meer mogelijk:
https://tweakers.net/lapt...VHT12b6pKrWW5z-SG_4e2bfsC

Misschien is er op V&A nog wat leuks te vinden.

Invoegen doe je zo!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De Ryzen 4000 (of zelfs 5000) rekks ben ik best wel fan van. Hoe verhouden de nieuwe Intel chips in laptops tov de Ryzen serie? Ik probeer een mooi vergelijk voor laptops te vinden maar dat blijkt lastiger (of ik kan niet zoeken...)

In laptopland zijn er duidelijk veel meer modellen met intel dan AMD.

Na nog wat zoek werk kwam ik de Lenovo model configurator tegen. Zo kan je zien wat er allemaal mogelijk is.
Super handig.

Denk dat ik ga wachten tot deze ergens beschikbaar komt: Flex 5 14ALC05
Enige wat mij nog niet geheel duidelijk is, is welke SSD fijner is. De 42mm versie met TLC geheugen of de 80mm versie met QLC.

[Voor 44% gewijzigd door Wabs op 02-03-2021 14:04]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja, voor het gebruik wat je beschrijft maakt het allemaal niet zoveel uit. Elke laptop met een quad core cpu, 8 GB ram en een ssd zal alles wat jij ermee wil, vlot kunnen doen.

Invoegen doe je zo!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee