Op ons balkon hebben wij helaas geen WiFi-ontvangst van de router in de meterkast. Over de gehele breedte van het balkon zit HR++-glas (of 1 plus of 3, dat weet ik niet precies
) en dat helpt de zaak natuurlijk niet bepaald. Nu het zonnetje er weer doorkomt, vinden we het toch wel prettig om enig WiFi-signaal te hebben op het balkon, zodat we niet onze databundels leeg hoeven te trekken. Ik zit dus even te kijken naar de opties en ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven!
Waar ik zelf aan dacht, is om zoiets te gebruiken: https://www.coolblue.nl/p...-mini-starter-kit-nl.html. Op het balkon zitten 2 stroompunten, dus dat maakt dit wel mogelijk. Ik beschouw het met mijn beperkte kennis als een handige manier om een enigszins acceptabel WiFi-punt te creëren op het balkon, maar of dat ook zo is... Het hoeft ook weer niet supersnel te zijn of zo; het gaat er gewoon om dat we niet op de databundel terug hoeven te vallen.
Wat meer details:

Waar ik zelf aan dacht, is om zoiets te gebruiken: https://www.coolblue.nl/p...-mini-starter-kit-nl.html. Op het balkon zitten 2 stroompunten, dus dat maakt dit wel mogelijk. Ik beschouw het met mijn beperkte kennis als een handige manier om een enigszins acceptabel WiFi-punt te creëren op het balkon, maar of dat ook zo is... Het hoeft ook weer niet supersnel te zijn of zo; het gaat er gewoon om dat we niet op de databundel terug hoeven te vallen.
Wat meer details:
- Alles is dus HR++-glas van vloer naar plafond over de volledige breedte
- De schuifpui open laten voor een signaal is geen optie i.v.m. de katten
- Er zijn naast de schuifpui geen ramen die open kunnen aan de balkonkant
- De stroompunten op het balkon zijn een aparte groep
- De afstand tussen de meterkast met router en het balkon ia 9 á 10 meter
- Het is een huurappartement, dus ik kan niet de boel slopen
- Zou zoiets redelijk werken voor mijn behoefte?
- Zo ja, is mijn voorbeeldproduct een goede? Of zijn er ook prima, goedkopere varianten? Vind €80-€90 nog best aan de prijs voor wat WiFi op het balkon, maar ben best bereid het te betalen als het niet anders is.
- Zijn er goede alternatieven die in jullie opkomen?