Toon posts:

WiFi op balkon via stroomnet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
Op ons balkon hebben wij helaas geen WiFi-ontvangst van de router in de meterkast. Over de gehele breedte van het balkon zit HR++-glas (of 1 plus of 3, dat weet ik niet precies ;) ) en dat helpt de zaak natuurlijk niet bepaald. Nu het zonnetje er weer doorkomt, vinden we het toch wel prettig om enig WiFi-signaal te hebben op het balkon, zodat we niet onze databundels leeg hoeven te trekken. Ik zit dus even te kijken naar de opties en ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven!

Waar ik zelf aan dacht, is om zoiets te gebruiken: https://www.coolblue.nl/p...-mini-starter-kit-nl.html. Op het balkon zitten 2 stroompunten, dus dat maakt dit wel mogelijk. Ik beschouw het met mijn beperkte kennis als een handige manier om een enigszins acceptabel WiFi-punt te creëren op het balkon, maar of dat ook zo is... Het hoeft ook weer niet supersnel te zijn of zo; het gaat er gewoon om dat we niet op de databundel terug hoeven te vallen.

Wat meer details:
  • Alles is dus HR++-glas van vloer naar plafond over de volledige breedte
  • De schuifpui open laten voor een signaal is geen optie i.v.m. de katten
  • Er zijn naast de schuifpui geen ramen die open kunnen aan de balkonkant
  • De stroompunten op het balkon zijn een aparte groep
  • De afstand tussen de meterkast met router en het balkon ia 9 á 10 meter
  • Het is een huurappartement, dus ik kan niet de boel slopen :P
Mijn vragen aan jullie:
  • Zou zoiets redelijk werken voor mijn behoefte?
  • Zo ja, is mijn voorbeeldproduct een goede? Of zijn er ook prima, goedkopere varianten? Vind €80-€90 nog best aan de prijs voor wat WiFi op het balkon, maar ben best bereid het te betalen als het niet anders is.
  • Zijn er goede alternatieven die in jullie opkomen?

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zou moeten werken; verwacht geen wonderen.
En houd er rekening mee dat het apparaat niet waterdicht dicht is, dus na gebruik weer mee naar binnen nemen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52
Of je kiest voor een iets deftigere oplossing:
https://www.coolblue.nl/zoeken?query=deco+m5

Wifi op de router uitschakelen en laten opbouwen door deze mesh/accespoints.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Kun je niet binnen een gewone AP zetten op een ethernet kabel, aan de andere kant van de muur? Bereik zal wel minder zijn door de muur heen, maar je moet toch nog wel wat signaal overhouden als je er minder dan een meter vanaf zit.

Ik zou zo'n powerline adapter niet eens een kans geven, die dingen vallen altijd tegen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:16
Ben zelf overgestapt van Devolo (prima, maar soms wat instabiel) naar de TP-Link Deco (M4, stabiel). Prima bereik, ook door HR++ glas. Ik zou dus ook voor de Deco oplossing gaan.

1 deco in de meterkast en de 2e (en opvolgende) strategisch in huis plaatsen. Plaats ze in Access Point modus en je hebt er geen omkijken meer naar :)

[Voor 12% gewijzigd door Breaker op 02-03-2021 12:19]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of je legt gewoon een kabel en gebruikt een raam doorvoer kabel (is een stukje hele platte kabel) en plaatst een buiten AP. Niets geen fancy mesh gewoon een extra AP

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• vickypollard
Frogmen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:47:
Of je legt gewoon een kabel en gebruikt een raam doorvoer kabel (is een stukje hele platte kabel) en plaatst een buiten AP. Niets geen fancy mesh gewoon een extra AP
Dat is dus helaas geen optie. Ik heb geen ramen die open kunnen aan die kant.

Ik ga wel eens even kijken naar de andere suggesties. Het is wel wat meer dan ik gepland had, maar bijvoorbeeld een goed AP dicht bij het raam zou het voordeel hebben dat ik niet steeds de boel uit het stopcontact hoef te trekken als ik naar binnen ga.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan het ook bij een deur gebruiken!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• vickypollard
Dat is een zware schuifpui die in het midden van het balkon zit, waardoor de kabel ontzettend onhandig zou komen te liggen. En ik denk gezegd dat de schuifpui die kabel kapot gaat maken.

Is helaas niet de ideale oplossing in mijn geval :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 09:25
Je balkon kat-proof maken? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat zijn weinig details ;)

Zelf haal ik met de iPhone een stabiele 5GHz verbinding met mijn AP op 10m afstand, 1 draagmuur en 3v schuifraam. Ga ik verder de tuin in, dan heb ik op 2,4GHz nog steeds een heel goeie verbinding. Dit bij wand montage, lukt niet bij plafond montage op bijna dezelfde plek.
  • kijk eens met inSSIDer Home of je geen overlappende kanalen hebt met de buren.
  • probeer de WiFi te verplaatsen, al is het in dezelfde ruimte, bekijk de resultaten met inSSIDer Home
  • kan je een kabel trekken, overweeg een AP met POE
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee