Toon posts:

Eerste game pc/laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joannegl
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik wil graag mijn eerste game pc gaan kopen. Mede omdat mijn huidige laptop echt aan vervanging toe is, maar ook omdat ik een stapje meer wil. Deze laptop kon veel te weinig aan en ik wil dus ook graag een pc of eventueel een game laptop waar ik kan tekstverwerken, foto's en video's editen en uiteraard lekker kan gamen in mijn vrije tijd.

Maar nu komt de vraag.... Ik kom er zelf niet helemaal uit, want noob haha. Is er iemand die mij kan helpen of in elk geval tips kan geven waarop ik moet letten ?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Naast mijn parttime baan heb ik een eigen website. Hierop schrijf ik blogs en deel ik downloadbare, educatieve pdf bestanden voor kinderen van 0-12 jaar (of ouders/leerkrachten uiteraard) die ik zelf ontwerp. Hiervoor gebruik ik Adobe bewerkingsprogramma's en een aantal fotobewerkprogramma's en uiteraard gewoon het internet.

Daarnaast doe ik in mijn vrije tijd graag games als: World of warcraft, League of legends, Fortnite en nog een aantal kleinere games.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Momenteel heb ik maximaal €1500 in gedachten voor de pc en monitor, maar uiteraard zit hier eventueel een beetje rek in als dit de kwaliteit flink bepaald.

Eventueel sta ik ook open voor een game laptop, maar ik wil graag dat het uiteraard zo lang mogelijk mee gaat dus ik neig toch naar de desktop.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Is niet van toepassing aangezien ik nu met een laptop werk. Ik wil graag een pc met monitor of game laptop aanschaffen. Toetsenbord en computermuis kom ik zelf wel uit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Zelf heb ik een beetje ingelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer haha. Wat een must is is wel het minimale werkgeheugen van 16 GB.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Merken niet, maar ik ben dol op Led verlichting dus als dat er in zit, geweldig! En uiteraard zolang alles maar zo stabiel mogelijk samenwerkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Zolang er een koptelefoon ingeplugd kan worden ben ik een gelukkig mens. Eventueel een DVD speler, maar dat is geen must. Grootte maakt wat mij betreft niet uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:49
Vraag is: werk je altijd op zelfde plek, of wil je hem (ik noem mijn pc altijd mannelijk) meenemen / op bank kunnen werken.

[Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 02-03-2021 11:17]

• joannegl
Het is fijn om af en toe op de bank te kunnen gaan zitten. Maar voor mijn eigen rust is een "vaste plek" toch wel beter, dus zit de laatste tijd vrijwel altijd aan tafel. Dus wat dat betreft is het denk ik gewoon een stukje van wennen aan en een fijne werkplek creëren.

Dus voornamelijk op dezelfde plek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
En nooit onderweg / bij vriend(inn)en? Want dat is het grote nadeel van een desktop.

Van de spellen die je noemt is enkel world of warcraft een "zwaar" spel. De rest kan makkelijk op de iGPU. Hoe grote spellen ben je van plan in toekomst?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 99ruud99
Je zou zoiets kunnen doen:

V&A aangeboden: Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G
Deze tweaker heeft wel slechte beoordeling, dus let goed op voor je betaald, en HAAL HEM OP !

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700F Boxed€ 259,-€ 259,-
1MoederbordenMSI Z490-A PRO€ 144,99€ 144,99
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 99,25€ 99,25
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 62,55€ 62,55
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 145,90€ 145,90
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 102,33€ 102,33
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,92

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 03:06
Qua DVD speler kan je altijd nog voor een externe kiezen.

Onlangs nog 2 builds gedaan voor vader en schoonbroer waar deze ingebouwd zaten maar voor mezelf gekozen om een externe aan te schaffen.
https://tweakers.net/pric...8d2s-u-wit/specificaties/
Zeer tevreden met mijn keuze!

• joannegl
@99ruud99 Ik gebruik hem nu wel eens op mijn werk, maar sinds kort is daar ook een computer en laptop ter beschikking, dus wat dat betreft onnodig. Bij vrienden gebruik ik meestal hun desktop of laptop. Dus wat betreft mee kunnen nemen zou ik niet voor een game laptop perse gaan. Het is handig, maar een desktop kan vaak meer voor hetzelfde geld en dat heb ik dan liever. Maar vandaar dat ik het er ook bij benoemd heb... Want mocht er wel een kwalitatief goede laptop bestaan voor een fijne prijs dan hoor ik het natuurlijk ook graag haha ;)

Wat betreft spellen is inderdaad World of Warcraft het zwaarste spel... Vandaar dat ik ook hard twijfel, want opzich kan dat ook op een "normale" computer of laptop. Maar ik merk dat deze laptop door het vele gebruik gewoon op is na 3,5 jaar. En ik hoop nu een computer of laptop aan te schaffen die iets langer mee gaan en/of waar eventueel toepassingen op gedaan kunnen worden zodat dit wel kan.

Veel grotere spelen zullen het niet worden waarschijnlijk.

• joannegl
@J_aimy Super bedankt voor je tip ! Die ga ik meenemen tijdens mijn zoektocht :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
Je zou ook die build kunnen pakken met de gewone i7 10700, en als je merkt dat wow toch niet vlekkeloos loopt na maand of 2 maanden een videokaart kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee