Toon posts:

Passen deze onderdelen samen?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Vraag

• Serpodin
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-11-2021
Hey
Ik ben van plan eind dit jaar een computer te bouwen, ik heb alle componenten uitgezocht maar weet niet of ze wel samen gaan.
Ik heb een budget van €1500,- en daar kom ik nu precies op denk ik. Ik heb een computer samenstel website gebruikt voor onderdelen bekijken.

Je mag een voorstel hebben dan kan ik daar naar kijken, maar alleen bevestiging mag ook.

Mijn budget is ongeveer €1500,- tot €1600,-

De onderdelen die ik nu heb gekozen zijn:
Computerkast: Heb ik nog niet, maar een voorstel is altijd welkom :)
Core: Intel Core i7-10700, 349,-
Koeler: Scythe Mugen 5 PCGH Edition, 54,90
Moederbord: ASUS Prime X570-PRO, Ongeveer 247,-
Ram: Corsair Vengeance LPX 16 GB, 89,-
Opslag: Samsung 870 QVO - 1 TB SSD, 99,-
Opslag 2: Samsung 970 EVO - 500 GB SSD, 84,99
Videokaart: Asus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB, 350,-
Ik heb ook een Wifiadapter gekozen: TP-Link Archer TX3000E, 45,-
Voeding: Seasonic Focus GX - 750W, 119,-
Windows 10, 119,-

Ik heb Randapparatuur behalve een Scherm: Als jullie een voorstel hebben, hij is welkom :)

Dit is alles wat ik heb gekozen, ik hoop maar dat het wel goede keuzes zijn.
Ik ga Windows 10 Hiervoor gebruiken.

Groetjes, Serp

[Voor 10% gewijzigd door Serpodin op 02-03-2021 10:15]

Beste antwoord (via Serpodin op 02-03-2021 11:30)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Je hebt alle vragen uit het start topic verwijderd, dus behalve wat je budget is en dat je Windows 10 wilt gebruiken, is er mij niet echt duidelijk wat je voor de rest verwacht.

Je build past niet echt bij elkaar.
  • Intel CPU op AMD moederbord.
  • Geheugen blijf je veel te vaag over, er zijn 56 uitvoeringen van Corsair Vengeance LPX 16GB.
  • Voeding is geen aanrader, heeft mogelijke stabiliteitsproblemen met zwaardere GPU's, en 750W is ook veel teveel voor een GTX 1660 Super. Maar als je later een RTX 3080 wilt, wanneer de verkrijgbaarheid wat normaal wordt, is 750W dan weer niet overdreven, maar neem dan een betere zoals de pricewatch: MSI MPG A750GF.
  • Die wifi adapter, als je weet dat je wifi nodig gaat hebben, waarom dan zo'n duur moederbord kopen zonder wifi? Als je bij die Core i7 blijft, kies dan één van deze moederborden, dan heb je geen losse adapter nodig. Dan moet je nog kiezen of je een Z490 of B460 chipset wilt, maar kan ik nu niet voor jou beslissen
Ik verwijs je dan naar de BBG van deze maand, lijkt dat je min of meer het 1440p/144fps systeem wilt, maar dan voorlopig met een 1080p GPU.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021. Als je de RTX 3070 daarin vervangt door een GTX 1660, zit je min of meer op 1600 euro.

De prijzen die je hanteert voor sommige componenten zijn ook hoger dan op de meeste webshops op dit moment. Behalve die videokaart dan, daar betaal je 200 euro meer voor. Is dit een lijstje dat je een half jaar geleden opgesteld hebt?

Edit:
Ik lees nu pas goed dat je eind dit jaar een computer wilt bouwen. Dan ben je nu veel te vroeg met zoeken, alles kan nog veranderen op die tijd. Intel brengt deze maand al nieuwe CPU's uit, AMD's Zen 4 is er misschien al dit najaar. Alle videokaarten zijn momenteel niet te krijgen of veel duurder dan normaal, geen idee hoe die situatie over een half jaar zal zijn, en daarnaast brengen al zeker AMD en waarschijnlijk ook Nvidia in de tussentijd nieuwe modellen uit.

[Voor 10% gewijzigd door MacPoedel op 02-03-2021 10:51]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Je hebt alle vragen uit het start topic verwijderd, dus behalve wat je budget is en dat je Windows 10 wilt gebruiken, is er mij niet echt duidelijk wat je voor de rest verwacht.

Je build past niet echt bij elkaar.
  • Intel CPU op AMD moederbord.
  • Geheugen blijf je veel te vaag over, er zijn 56 uitvoeringen van Corsair Vengeance LPX 16GB.
  • Voeding is geen aanrader, heeft mogelijke stabiliteitsproblemen met zwaardere GPU's, en 750W is ook veel teveel voor een GTX 1660 Super. Maar als je later een RTX 3080 wilt, wanneer de verkrijgbaarheid wat normaal wordt, is 750W dan weer niet overdreven, maar neem dan een betere zoals de pricewatch: MSI MPG A750GF.
  • Die wifi adapter, als je weet dat je wifi nodig gaat hebben, waarom dan zo'n duur moederbord kopen zonder wifi? Als je bij die Core i7 blijft, kies dan één van deze moederborden, dan heb je geen losse adapter nodig. Dan moet je nog kiezen of je een Z490 of B460 chipset wilt, maar kan ik nu niet voor jou beslissen
Ik verwijs je dan naar de BBG van deze maand, lijkt dat je min of meer het 1440p/144fps systeem wilt, maar dan voorlopig met een 1080p GPU.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021. Als je de RTX 3070 daarin vervangt door een GTX 1660, zit je min of meer op 1600 euro.

De prijzen die je hanteert voor sommige componenten zijn ook hoger dan op de meeste webshops op dit moment. Behalve die videokaart dan, daar betaal je 200 euro meer voor. Is dit een lijstje dat je een half jaar geleden opgesteld hebt?

Edit:
Ik lees nu pas goed dat je eind dit jaar een computer wilt bouwen. Dan ben je nu veel te vroeg met zoeken, alles kan nog veranderen op die tijd. Intel brengt deze maand al nieuwe CPU's uit, AMD's Zen 4 is er misschien al dit najaar. Alle videokaarten zijn momenteel niet te krijgen of veel duurder dan normaal, geen idee hoe die situatie over een half jaar zal zijn, en daarnaast brengen al zeker AMD en waarschijnlijk ook Nvidia in de tussentijd nieuwe modellen uit.

[Voor 10% gewijzigd door MacPoedel op 02-03-2021 10:51]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Zo kunnen we er niet veel mee. Daarbij hoort je topic thuis in Desktop Aankoopadvies. Zoals hierboven, open een topic zodra je op het punt staat een pc aan te schaffen. Meer dan een maand van te voren een topic starten heeft weinig zin.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee