Toon posts:

Deelnemer niet meer actief op tweakers? (Xarialon)

Pagina: 1
Acties:
  • 12.838 views

• ingameIV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-02 08:37
Vorige week een Ryzen 5 5600x bij deze persoon gekocht maar deze is nog niet aangekomen. Gisteren wou ik deze persoon hierover een berichtje sturen maar ik zie dat deze niet meer actief is.

Is deze persoon banned of heeft hij zijn eigen account disabled?

User: Xarialon

[Voor 8% gewijzigd door ingameIV op 02-03-2021 08:16]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
(jarig!)
Ik zou maar vast een berichtje sturen naar Tweakers, je bank en de politie.
Vrijwel zeker is de persoon met de Noorderzon vertrokken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ingameIV
Dit ging ik vandaag al zeker in orde maken. Voel me momenteel stom dat dit over 300 euro ging en ik normaal altijd alles fysiek afhaal bij mensen buiten vorige week dan...

• 99ruud99
  • Nu online
(jarig!)
Iedereen maakt wel eens een fout. Je zou denken dat mensen betrouwbaarder zijn. Een van de redenen waarom er zoveel gekeken wordt naar reviews. (En of de account gloed nieuw is, ik zou niet zomaar iets kopen van een account van 1 dag oud).

• ingameIV
Het account leek mij nog wel betrouwbaar. Heb een linkje gezet op zijn naar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 23:36
Hier is het account gewoon zichtbaar. Er staat wel dat het vandaag gewijzigd is... Maar wat die wijziging is, is niet te zien. Ik zie ook jouw 1 ster beoordeling op het account, met de opmerking dat het account opgeheven is.

Wanneer heb je het geld overgemaakt? Ik heb de laatste tijd bij sommige online bestellingen best wel last van vertragingen bij de post. In de advertentie zie ik dat de verkoper voorkeur had voor ophalen en gezien zijn eerdere feedback en tijd dat hij lid is lijkt het niet direct op oplichting. Hopelijk ontvang je jouw aankoop alsnog.

[Voor 31% gewijzigd door kesj op 02-03-2021 08:27]

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:47
Gezien de historie verwacht ik eigenlijk niet dat deze persoon kwaad in de zin heeft.
Hele goede beoordelingen van mensen die spullen bij hem gekocht hebben.
Ik zou even geduld hebben en proberen in contact te komen alvorens aangifte te doen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:10
Account is gewoon actief:
Geregistreerd op 3 juli 2012, laatste wijziging 2 maart 2021.

[Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 02-03-2021 08:26]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ingameIV
Geld is overgemaakt op 20/02 en dit heeft hij op 22/02 ontvangen.

Het account is idd nog actief maar als ik een bericht probeer te sturen zie ik het volgende scherm.

De reden dat ik nu zo snel handel is omdat ik deze persoon niet kan bereiken via Tweakers en de GSM gaat direct over op voicemail. (misschien omdat ik uit België ben maar dit zou raar zijn)

[Voor 16% gewijzigd door ingameIV op 02-03-2021 08:29]

• kesj
ingameIV schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:26:
Geld is overgemaakt op 20/02 en dit heeft hij op 22/02 ontvangen.

Het account is idd nog actief maar als ik een bericht probeer te sturen zie ik het volgende scherm.
[Afbeelding]
Ah, het pakket moet van Amsterdam naar België. Ik denk dat dat best even kan duren. Je screenshot is van twee dagen geleden. Zoals ik het begreep heeft het sowieso even geduurd voordat hij na ontvangst van het geld heeft verzonden? Ik snap dat dat vervelend voor je is. Heb je een track and trace nummer gehad?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:47
kesj schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Ah, het pakket moet van Amsterdam naar België. Ik denk dat dat best even kan duren. Je screenshot is van twee dagen geleden. Zoals ik het begreep heeft het sowieso even geduurd voordat hij na ontvangst van het geld heeft verzonden? Ik snap dat dat vervelend voor je is. Heb je een track and trace nummer gehad?
Had hetzelfde idee. Maar kan niet zien waar Xarialon woont in profiel.
Alle verzendingen vertragen momenteel, internationale verzendingen nog erger.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• ingameIV
kesj schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Nee, volgens de uitleg heeft zijn zus het pakje naar de post gedaan en is ze het t&t nummer vergeten meenemen.

• kesj
Cyriel85 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:31:
[...]

Had hetzelfde idee. Maar kan niet zien waar Xarialon woont in profiel.
Alle verzendingen vertragen momenteel, internationale verzendingen nog erger.
Ik las in de advertentie waarover het gaat dat de kaart opgehaald kon worden in Amsterdam. Verzenden ook mogelijk, maar voorkeur voor ophalen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Vanwege diverse recente onregelmatigheden op V&A is dit account inderdaad geblokkeerd.

[Voor 4% gewijzigd door Microkid op 02-03-2021 09:31]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ingameIV
Ik denk dat ik tot vrijdag ga wachten met aangifte bank/politie maar momenteel zou ik wel van een moderator willen weten waarom deze persoon geen bericht meer kan sturen/ontvangen.

Komt het pakket toch toe dan pas ik natuurlijk mijn beoordeling aan.

• kesj
ingameIV schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Nee, volgens de uitleg heeft zijn zus het pakje naar de post gedaan en is ze het t&t nummer vergeten meenemen.
Ik snap dat je je zorgen maakt. Misschien heeft hij de kaart nog niet opgestuurd en blokkeerrt hij tijdelijk je berichten? Ik weet niet of dat kan, maar dat zou de melding uit je screenshot kunnen verklaren. Ik zou even contact opnemen met een moderator.

EDIT:
Zie nu pas de reactie van de moderator. Ben wel benieuwd wat die onregelmatigheden zijn geweest (omdat ik zelf ook regelmatig koop en verkoop via v&a). Inlog pogingen vanaf een ander ip?

[Voor 21% gewijzigd door kesj op 02-03-2021 08:39]

• ingameIV
Microkid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:34:
Vanwege diverse recente onregelmatigheden op V&A is dit account inderdaad geblokkeerd.
Is het mogelijk om deze persoon toch nog te bereiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:07
ingameIV schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:35:
Ik denk dat ik tot vrijdag ga wachten met aangifte bank/politie maar momenteel zou ik wel van een moderator willen weten waarom deze persoon geen bericht meer kan sturen/ontvangen.

Komt het pakket toch toe dan pas ik natuurlijk mijn beoordeling aan.
Ik zat in december/begin januari met hetzelfde probleem.. nét na het overmaken van het geld ging de account op slot wegens verdachte handelingen.. Moderatoren gaan jou wegens de privacy wetten niets kunnen geven. Begin almaar vast met de conversaties op papier te zetten, je bank contacteren en vervolgens een PV laten opmaken en om vervolgens het PV attest aan de bank af te leveren.

Je geld? Dat ben je waarschijnlijk gewoon kwijt. :(

De Vlaamse stek voor uw Home Cinema en Filmkennis

• kesj
demon326 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Ik zat in december/begin januari met hetzelfde probleem.. nét na het overmaken van het geld ging de account op slot wegens verdachte handelingen.. Moderatoren gaan jou wegens de privacy wetten niets kunnen geven. Begin almaar vast met de conversaties op papier te zetten, je bank contacteren en vervolgens een PV laten opmaken en om vervolgens het PV attest aan de bank af te leveren.

Je geld? Dat ben je waarschijnlijk gewoon kwijt. :(
Shit man. Heel erg klote. Sterkte ook voor de topic starter. Hoop dat het alsnog goedkomt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ingameIV
Geld is opzich ook maar geld maar het is toch een vervelend gevoel dat iemand mij heeft opgelicht. Allesinds al bedankt aan iedereen die hier heeft geholpen.

Toch zou ik nog graag de reden van de moderators willen weten.

[Voor 17% gewijzigd door ingameIV op 02-03-2021 09:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
(jarig!)
Die mogen ze jou hoogstwaarschijnlijk niet geven. Als je naar politie gaat kunnen zij een verzoek tot informatie doen. Dan stuurt Tweakers alle gegevens die ze hebben door naar politie, maar jij krijgt niets te horen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:09
Het is toch wel bijzonder dat moderators accounts compleet blokkeren. Hiermee blokkeer je elk communicatie middel tussen koper en verkoper en wordt het onmogelijk om dit nog te regelen. |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Arvado schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:54:
Het is toch wel bijzonder dat moderators accounts compleet blokkeren. Hiermee blokkeer je elk communicatie middel tussen koper en verkoper en wordt het onmogelijk om dit nog te regelen. |:(
Wat is je voorstel om het beter te doen?

Het account open te laten (zodat de oplichter door kan gaan)
Het account alleen open laten voor mensen waarmee al contact is geweest
Het account open laten maar de v&a blokkeren
Of iets anders.?

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
ingameIV schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:18:
Geld is opzich ook maar geld maar het is toch een vervelend gevoel dat iemand mij heeft opgelicht. Allesinds al bedankt aan iedereen die hier heeft geholpen.

Toch zou ik nog graag de reden van de moderators willen weten.
Denk dat je jezelf weinig kwalijk kunt nemen in dit geval, ik heb niet de indruk dat de echte Tweaker achter dit account dit heeft gedaan gezien zijn relatief goede geschiedenis op Tweakers.net. Wellicht is zijn account gekraakt?

Zou mooi zijn als Tweakers.net two factor authenticatie mogelijk maakt om dit te voorkomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kesj
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Denk dat je jezelf weinig kwalijk kunt nemen in dit geval, ik heb niet de indruk dat de echte Tweaker achter dit account dit heeft gedaan gezien zijn relatief goede geschiedenis op Tweakers.net. Wellicht is zijn account gekraakt?

Zou mooi zijn als Tweakers.net two factor authenticatie mogelijk maakt om dit te voorkomen.
Sinds kort krijg je na het opzetten van een advertentie een mail met een activatielink. Na activeren wordt de advertentie pas zichtbaar. Dit zou denk ik betekenen dat de "hacker" toegang had tot het emailaccount van de Tweaker. Dus Tweakers.net heeft gedaan wat ze kunnen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ingameIV
Ik zie dat er nog iemand is opgelicht door deze persoon.

Aangifte bij de politie is gedaan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arvado
jack zomer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:03:
[...]

Wat is je voorstel om het beter te doen?

Het account open te laten (zodat de oplichter door kan gaan)
Het account alleen open laten voor mensen waarmee al contact is geweest
Het account open laten maar de v&a blokkeren
Of iets anders.?
Je noemt het zelf al de mogelijkheden. Wat wil je van mij nog horen?

• jack zomer
  • Nu online
Arvado schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Je noemt het zelf al de mogelijkheden. Wat wil je van mij nog horen?
de laatste " of iets anders"
Misschien heb jij een ander/beter/gemakkelijker idee

• kesj
Ik snap dat Tweakers geen privacygevoelige gegevens mag delen. Maar is het mogelijk om te laten weten of de oorspronkelijke gebruiker achter de oplichting zit of iemand anders?

[Voor 48% gewijzigd door kesj op 02-03-2021 11:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arvado
jack zomer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:21:
[...]
de laatste " of iets anders"
Misschien heb jij een ander/beter/gemakkelijker idee
Ik zou puur alleen V&A blokkeren denk ik. Maar goed het is aan Tweakers om hier iets op te verzinnen en te bedenken hoe ze hiermee omgaan.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

Arvado schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:18:
[...]

Ik zou puur alleen V&A blokkeren denk ik. Maar goed het is aan Tweakers om hier iets op te verzinnen en te bedenken hoe ze hiermee omgaan.
Ja. En dan gaat zo'n oplichter DM's sturen met "Hey, ik heb nog een gave 3080 liggen. Kopen?". En hoppa, weer een slachtoffer. Daarom blokkeren we het account in zijn geheel. We hebben ook niet de illusie dat een oplichter met hangende pootjes terugkomt, zijn excuses aanbiedt en iedereen alles terugbetaald....

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:56
En daarom kijk ik ALLLLLTIJD reviews, vertrouw ik het niet doe ik het ook gewoon niet, bij bepaalde producten met bepaalde waarde wil ik het ook ALTIJD ophalen.
Is iemand net geregistreerd en nog geen reviews doe ik ook geen zaken.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• ingameIV
Microkid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Ja. En dan gaat zo'n oplichter DM's sturen met "Hey, ik heb nog een gave 3080 liggen. Kopen?". En hoppa, weer een slachtoffer. Daarom blokkeren we het account in zijn geheel. We hebben ook niet de illusie dat een oplichter met hangende pootjes terugkomt, zijn excuses aanbiedt en iedereen alles terugbetaald....
Klopt! Van mij mag dit topic dan ook gesloten worden. Zowel mijn bank als de andere is op de hoogte gebracht en voor de rest ga ik gewoon door met mijn leventje.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:00
Hier nog iemand die erin is getrapt. Binnen 1 minuut dat de ad op ging een 5900X ‘gekocht’. Meerdere reviews gechecked, bankrek nummer, tel nummer (met whatsapp status van 2 jaar geleden), alles leek betrouwbaar.

Ik had het idee dat het lang duurde omdat iemand anders hoger had geboden en hij het aan diegene heeft verkocht en mij aan het lijntje hield maar uiteindelijk wel terug zou betalen. Nu begin ik mij toch wel zorgen te maken, zeker omdat iemand anders ook de 5900X ‘kocht’ en niks heeft gehad. Ik heb een ‘naam’ en rek nummer, je mag tegenwoordig via de bank gegevens vragen bij bewezen oplichting dus mocht het zo ver komen dan ga ik er zeker een bak werk van maken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:31
Jeroenzer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:34:
En daarom kijk ik ALLLLLTIJD reviews, vertrouw ik het niet doe ik het ook gewoon niet, bij bepaalde producten met bepaalde waarde wil ik het ook ALTIJD ophalen.
Is iemand net geregistreerd en nog geen reviews doe ik ook geen zaken.
Maar de verkoper heeft ook goede reviews.

Het grappige is, ik zat zelf even te kijken op z'n profiel. Mijn gedachte: 'Oh, Watercoolertje heeft ook iets van hem gekocht. Tja, dan moet het wel goed zitten.. Ow hee! Ik zelf ook iets bij hem gekocht.. :+ '

Maar ik heb gewoon een goede ervaring met deze koper, dus het is (was) geen oplichter

Met deze post wil ik ook zeker niet de persoon beschermen. Ik wil alleen mijn mening delen.

• Jeroenzer
LoeWn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Het grappige is, ik zat zelf even te kijken op z'n profiel. Mijn gedachte: 'Oh, Watercoolertje heeft ook iets van hem gekocht. Tja, dan moet het wel goed zitten.. Ow hee! Ik zelf ook iets bij hem gekocht.. :+ '

Maar ik heb gewoon een goede ervaring met deze koper, dus het is (was) geen oplichter

Met deze post wil ik ook zeker niet de persoon beschermen. Ik wil alleen mijn mening delen.
Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar geloof het of niet er is handel in accounts kopen met goede reviews op marktplaats etc, misschien speelt dit ook steeds meer he, profiel tweakers met goede reviews, die koop je dan bijvoorbeeld voor 100 euro en je licht meerdere mensen op binnen 1 dag met bedragen van 300-400 euro per persoon.

• Santee
Jeroenzer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar geloof het of niet er is handel in accounts kopen met goede reviews op marktplaats etc, misschien speelt dit ook steeds meer he, profiel tweakers met goede reviews, die koop je dan bijvoorbeeld voor 100 euro en je licht meerdere mensen op binnen 1 dag met bedragen van 300-400 euro per persoon.
Lijkt mij nogal makkelijk om te achterhalen of er tijden via hetzelfde ip wordt ingelogd en dan 'ineens
niet meer + pw verandering. Is echter lastig te bewijzen of het account verkocht is (medeplichtig) of eenvoudig gehacked/eenvoudig password.

• Jeroenzer
Santee schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Lijkt mij nogal makkelijk om te achterhalen of er tijden via hetzelfde ip wordt ingelogd en dan 'ineens
niet meer + pw verandering. Is echter lastig te bewijzen of het account verkocht is (medeplichtig) of eenvoudig gehacked/eenvoudig password.
Achterhalen ja, maar als het gewoon normale logins zijn binnen nederland en een wachtwoord wijziging vind plaatst dan zal er denk ik niet meteen een red flag afgaan bij Tweakers... en ja achterhalen zal eenvoudig zijn maar dan zijn er vaak al meerdere deal beklonken en is kwaad al gedaan helaas

• Arvado
[...]

Ja dat kan hij als hij een nieuw accountje aanmaakt ook en verkopen dmv DM sturen lijkt me niet echt efficient. Op deze manier kan hij de DM's die naar hem gestuurd worden ook niet lezen dus komt hij er lekker makkelijk vanaf. Hij heeft bij TS aangegeven dat z'n zus het zou opsturen maar kan nu niet meer beantwoorden of het daadwerkelijk al gebeurt is.

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-02 13:23
Ik ben ook opgelicht door Xarialon

Had een 1TB nvme gekocht en geld overgemaakt via tikkie
[...]

Dit zei hij ook tegen mij... duidelijke oplichter dus ;)

Trusted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:25
LoeWn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Zou het niet kunnen dat er accounts bestaan die een goede historie hebben opgebouwd, de persoon zijn account niet meer actief gebruikt, door de datalekken het account door iemand anders wordt misbruikt? Ik vraag me af of Tweakers actief een mechanisme heeft dat een inactief account na bijv 6 maanden disabled en alleen maar geactiveerd kan worden via de gekoppelde emailadres (of telefoonnummer, wat ook een risico is, maar dat is het enige waarmee technisch kan verifieren).

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 17:42

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

skozaa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:57:
Ik ben ook opgelicht door Xarialon

Had een 1TB nvme gekocht en geld overgemaakt via tikkie
[...]

Dit zei hij ook tegen mij... duidelijke oplichter dus ;)
Hier helaas het zelfde

If water polo was easy, it would be called football

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-03 21:14
Gehacked account wellicht? Aangezien die ook goede beoordelingen heeft.

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

Niet dat je er nu nog wat aan hebt maar dit klinkt erg als Coding2021 (zie andere topic), alleen was het bij deze laatste persoon niet zijn zus maar de buurman die het pakketje op de bus zou hebben gedaan en het track&trace nummer vergeten is te geven.

"There's no place like 127.0.0.1"

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:31
Ik weet niet precies hoe het zit met Privacy etc, maar kunnen we niet samen wat data vergaren? Er zijn een aantal Tweakers die bij deze verkoper gekocht hebben en misschien wat data hebben van de persoon. Uiteraard niet in dit topic, maar onderling samen.

Ik heb namelijk het telefoonnummer welke de verkoper mij gegeven heeft in een bericht. Dit was blijkbaar in de fase dat hij nog niet kwaadwillend was (of het account niet overgenomen/gehackt was), aangezien ik mijn dure monitor ontvangen heb. Daarnaast heb ik een bon van de monitor met daar naam en adresgegevens, maar ik twijfelde destijds of dit van hem was.. Maar ik weet alleen niet meer waarom ik destijds twijfelde, misschien dat bij PostNL de gegevens anders waren. De 3S-code heb ik overigens wel, maar hier kan ik niets uithalen bij PostNL. De 3s-code is niet meer te tracken helaas.

Mocht het blijken dat het account gehackt is en deze persoon dus niet verantwoordelijk is (wat lastig te checken is btw) dan is hij/zij iig ook de op hoogte van de situatie. Lijkt me dus sowieso win-win.

edit: Overigens mag elke (mogelijke) oplichter bij mij dingen vragen, wie weet kan ik helpen aangezien ik (een goede) ervaring heb met de verkoper.

[Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 02-03-2021 21:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 733707

mgizmo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Zou het niet kunnen dat er accounts bestaan die een goede historie hebben opgebouwd, de persoon zijn account niet meer actief gebruikt, door de datalekken het account door iemand anders wordt misbruikt? Ik vraag me af of Tweakers actief een mechanisme heeft dat een inactief account na bijv 6 maanden disabled en alleen maar geactiveerd kan worden via de gekoppelde emailadres (of telefoonnummer, wat ook een risico is, maar dat is het enige waarmee technisch kan verifieren).
Bij het plaatsen van V&A advertenties is er al een tijdje een verplichte email verificatie aanwezig. Dus zou in dat geval een hacker én het Tweakers account, én het bijbehorende emailaccount nodig hebben om oplichtingsadvertenties te plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Anoniem: 733707 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Bij het plaatsen van V&A advertenties is er al een tijdje een verplichte email verificatie aanwezig. Dus zou in dat geval een hacker én het Tweakers account, én het bijbehorende emailaccount nodig hebben om oplichtingsadvertenties te plaatsen.
Rond de feestdagen 2019/2020 was er een hele golf aan gehackte accounts van tweakers met goede feedback. Toen waren er elders mailadressen en wachtwoorden gelekt, en deed men dus inlogpogingen, lukten die, dan had men dus toegang tot het email account, zie voor uitleg dit bericht in een van de topics:
Kees in "Account Gehackt..."

Overigens weten we natuurlijk nooit, wat er in een mensenleven kan gebeuren, zodat iemand, die tot dusver eerlijk was, 'omvalt', omdat hij/zij geen andere uitweg meer ziet. Sommigen blijven ook in de grootste shit nog overeind, anderen zijn niet zo sterk...
Ik hoop voor Xarialon, dat hij inderdaad gehackt is, voor de slachtoffers zal 't helaas weinig verschil maken.

Hier drie van bovengenoemde topics:
Account gehackt
Account Gehackt...
Gehackt account Lcanrinus

[Voor 8% gewijzigd door Marly op 02-03-2021 23:52. Reden: aanvulling]

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:48
Daarom koop ik als nog altijd bij een fysieke winkel zoals Informatique/Alternate ect. Vervelend dat dit juist jou overkomt. Ik maak nooit geld over pas bij ophalen betalen. Heel veel sterkte

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Anoniem: 733707

Marly schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:41:
[...]

Rond de feestdagen 2019/2020 was er een hele golf aan gehackte accounts van tweakers met goede feedback. Toen waren er elders mailadressen en wachtwoorden gelekt, en deed men dus inlogpogingen, lukten die, dan had men dus toegang tot het email account, zie voor uitleg dit bericht in een van de topics:
Kees in "Account Gehackt..."

Overigens weten we natuurlijk nooit, wat er in een mensenleven kan gebeuren, zodat iemand, die tot dusver eerlijk was, 'omvalt', omdat hij/zij geen andere uitweg meer ziet. Sommigen blijven ook in de grootste shit nog overeind, anderen zijn niet zo sterk...
Ik hoop voor Xarialon, dat hij inderdaad gehackt is, voor de slachtoffers zal 't helaas weinig verschil maken.

Hier drie van bovengenoemde topics:
Account gehackt
Account Gehackt...
Gehackt account Lcanrinus
Juist, en dat was dan ook de aanleiding voor de verificatie. Die is kort na die golf ingesteld.

• Captain_Code
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-03 20:42
ingameIV schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:50:
Ik zie dat er nog iemand is opgelicht door deze persoon.

Aangifte bij de politie is gedaan!
Hier ook helaas

• Jordyz7
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-12-2022
Ook ik ben door deze, op het eerste zicht legitiem uitziende persoon, opgelicht. De prijs was weliswaar wat aan de lage kant waardoor er meerdere personen in getrapt zijn, maar voor de rest leek deze persoon wel in orde.

Begon pas van na de betaling dat er te veel rare zaken gebeurde: pakketje zou "opgestuurd zijn door zusje" dat T&T "vergeten" te vragen was. Daarna elke dag wel in contact gebleven, en gaf ook een gsm nummer, maar meneer had verder ook geen uitleg en deed geen moeite om de T&T te achterhalen (die achteraf dus niet lijkt te bestaan). Nu lees ik de verschillende meldingen van oplichting. Erg jammer.

Ik zal dan ook maar aangifte doen met de gegevens die ik heb van hem.

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:29:
[...]
Nogal zacht uitgedrukt aangezien het hier gaat om 1 van de grootste techsites van het land. Het is vrij triest dat het ontbreekt. Maar het zal vast wel een feature worden van het premium abo 8)7

lol+lol=hihi

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-03 22:07
.SnifraM schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Nogal zacht uitgedrukt aangezien het hier gaat om 1 van de grootste techsites van het land. Het is vrij triest dat het ontbreekt. Maar het zal vast wel een feature worden van het premium abo 8)7
[...]

Dat is dus al nodig om advertenties te plaatsen.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:10
[...]

Als je het e-mailaccount hebt, is het natuurlijk kinderlijk eenvoudig om het wachtwoord te resetten op Tweakers en vervolgens toegang te krijgen. De verificatie van de advertentie gaat weer naar het gehackte mailadres.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-03 22:07
Cheesy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Als je het e-mailaccount hebt, is het natuurlijk kinderlijk eenvoudig om het wachtwoord te resetten op Tweakers en vervolgens toegang te krijgen. De verificatie van de advertentie gaat weer naar het gehackte mailadres.
En zo is er voor elke oplossing wel een probleem te verzinnen ;)

• RCFProd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:43
Mochten er meerdere zijn opgelicht maar dit nog niet hebben laten weten, stuur even een DM.

• neojoris
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-03 15:31
Helaas ben ik ook slachtoffer van deze gebruiker geworden.

Ik heb aangifte gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Santee
Update voor de mensen hier, ik heb ondertussen mijn geld terug mogen ontvangen. Even een PM naar Xarialon sturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:37

Oekol

waka waka hey hey

Santee schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:18:
Update voor de mensen hier, ik heb ondertussen mijn geld terug mogen ontvangen. Even een PM naar Xarialon sturen.
Wat is dit voor film? Krijgt hij het heet onder z'n voetjes?!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:32
Ik heb ook een bericht gehad, dat hij wil terugbetalen. Maar welke garantie heb ik daarbij dat hij zelf terugbetaalt en de tikkie-link niet aan een derde stuurt?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Xarialon
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-03-2021
Beste Tweakers,

Om te beginnen wil ik iedereen voor mijn fout verontschuldigingen, want ik ben heel naif geweest. Ik vind het ook werkelijk heel erg jammer, want dit was nooit mijn intentie. Daarnaast is het ook volledig terecht waarom iedereen hier geen vertrouwen meer in mij heeft en zich afvraagt van hoe dit nou zo enorm uit de hand is gelopen.

De computeronderdelen waren te koop gezet, omdat ik samen met een ex-partner was gestopt met minen. Wij hadden voor het eerst een aantal mining rigs in elkaar gezet, maar na wat toestanden; had ik besloten om te gaan stoppen. Ik ben later naar het buitenland vertrokken voor wat zaken en jammer genoeg gaf ik de opdracht aan mijn ex-partner om de onderdelen te laten verzenden. Alleen is hij nu helemaal uit de radar verdwenen en denkt iedereen dat ik met deze intentie jullie heb opgelicht. Nee, ik ben geen oplichter en Tweakers had destijds ook mijn account geblokkeerd waardoor ik niet meer met jullie in contact kon komen. Daarnaast had ik een prepaid card gebruikt, omdat ik vanwege het reizen geen abonnement nodig heb en vaker prepaid cards koop.

Ik wil graag dat jullie mijn situatie begrijpen en jullie aangifte terugtrekken mits dit heeft plaatsgevonden, want ik zal alle gedupeerden netjes terugbetalen.

Oprecht sorry!

Acties:
  • +10Henk 'm!

• jack zomer
  • Nu online
1. Ik ben geen "slachtoffer"

Maar @Xarialon volgens mij moet je even iets omdraaien.
Ik wil graag dat jullie mijn situatie begrijpen en jullie aangifte terugtrekken mits dit heeft plaatsgevonden. Ik zal alle gedupeerden netjes terugbetalen.
ik hoop dat jullie de situatie begrijpen, en zou graag zien dat de aangifte teruggetrokken wordt, wanneer ik heb voldaan aan de terug betaling..

Maar wat zijn jou stappen verder. Ik neem aan dat jij ook nog wel een appeltje te schillen hebt met deze "ex-partner". Aangifte diefstal, verduistering uit dienstbetrekking, smaad dan wel laster.....

Persoonlijk heb ik wel 1 advies. Meld je zelf bij je plaatselijke politiebureau. Je weet wat aangifte nummers, je kan je verhaal op papier laten zetten. En misschien verkom je hiermee een bezoek on aangekondigd.

Ik wens je veel sterkte met deze situatie. Hoop dat je er goed uitkomt.
Net als de mensen hier die dupe zijn van die situatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xarialon
@jack zomer

Enorm dank voor je hulp, ik zal zeker alle stappen ondernemen om dit probleem op te lossen en daarbij mijn ex-partner voor de rechter slepen. Ben nu heel wat lichter in de kas en mentaal verward. Het is gewoon niet leuk en ik gun dit ook aan niemand.

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-02 13:23
Oekol schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:38:
[...]

Wat is dit voor film? Krijgt hij het heet onder z'n voetjes?!
Ik was ook slachtoffer en heb ook mijn geld terug net als 3 anderen.

Trusted

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:32
Inmiddels ook mijn geld terug.

• Xarialon
[...]

@Microkid Het feit dat jullie mijn DM berichten inlezen en de algemene privacy policy niet naleven, maar ook nog eens blokkeren en beschuldigen van oplichting zal jullie niet goed doen. Door jullie foute actie's is mijn account geblokkeerd geweest en zijn er ook nog eens aangifte's gedaan. Dit is niet eerlijk en zeer ongewenst. Als het niet Tweakers was, dan had ik al juridische stappen genomen. Mijn wens is dat jullie alles herstellen zodra iedereen is betaald. Dus alle slechte recensies weg en de forum post beperken aan de (ex)gedupeerden en mij.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

Ik wil je even op de volgende tekst wijzen die bij de DM's te zien is:
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt.
En in onze algemene voorwaarden:
Bij misbruik van het DM-systeem of vermoeden van ongewenste activiteiten (bijvoorbeeld: spam, bedreiging, oplichting, enz). kan een selecte groep beheerders van Tweakers.net de betreffende DM boxen inzien.
In geval van vermoeden van oplichting is er voor ons voldoende noodzaak om DM's in te kijken en waar nodig actie te ondernemen zoals het blokkeren van het account. Daarnaast ben jij als accounthouder verantwoordelijk voor je handel en wandel op V&A, ongeacht de oorzaak dus bij je ex-partner ligt. Zodra e.e.a. opgelost is kan je met de gedupeerden in overleg om de betreffende resencies te laten verwijderen of aan te laten passen.

3000Wp zonnestroom

• Xarialon
Microkid schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:18:
Ik wil je even op de volgende tekst wijzen die bij de DM's te zien is:

[...]

En in onze algemene voorwaarden:

[...]

In geval van vermoeden van oplichting is er voor ons voldoende noodzaak om DM's in te kijken en waar nodig actie te ondernemen zoals het blokkeren van het account. Daarnaast ben jij als accounthouder verantwoordelijk voor je handel en wandel op V&A, ongeacht de oorzaak dus bij je ex-partner ligt. Zodra e.e.a. opgelost is kan je met de gedupeerden in overleg om de betreffende resencies te laten verwijderen of aan te laten passen.
@Microkid
Volgens mij leven jullie niet wegens de wettelijke privacy policy. Ik heb jullie geen rechten ontleent om mijn DM berichten in te lezen. Jullie hebben ook niet met mij contact opgenomen om te vragen wat er aan de hand was. Dit betekend dus dat jullie zonder mijn toestemming eerst al mijn DM berichten hebben ingelezen en ook nog eens de account hebben geblokkeerd. Daarnaast deel je ook informatie op deze forum post wat wettelijk niet is toegestaan. Je hebt letterlijk de privacy policy niet nageleefd.

Acties:
  • +23Henk 'm!

• jack zomer
  • Nu online
@Xarialon umm.. log eens uit en ga een rondje lopen...
Maak je hoofd even leeg, ontspan..

Deze discussie helpt jou nu niet. Maak eerst alles oke. En goed.
Zorg dat je zelf niet verder in de problemen komt hierdoor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 08:42

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Nu ken ik de privacy wetgeving niet uit mijn hoofd, maar als gebruiker van Tweakers.net ga je dus akkoord met de hierboven genoemde voorwaarden. De toestemming heb je in feite al gegeven dus. Is het stijlvol om iemand eerst even in te lichten? wellicht. Maar men dacht ook dat het om een gehackt account ging. In hoeverre heeft het zin om een DM te sturen naar een hacker met de vraag "Mogen wij je DM's inzien?"

Hoe dan ook is het een vervelende situatie voor jou en alle gedupeerden, maar nu het duidelijk is wat er gebeurd is gaat het allemaal vast goed komen voor iedereen.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Anoniem: 112755

Ben ik de enige die twijfeld aan het verhaal van Xarialon?
Het lijkt er meer op dat hij het te heet onder de voeten kreeg.

Zeker na de boze reacties op de mods verliest hij zijn geloofwaardigheid.

De T&T vergeten door zusje en geen beltegoed komen als smoes over.
Achja, gelukkig is iedereen schadeloos gesteld.

• Xarialon
Anoniem: 112755 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:34:

Het heeft niets te maken met te heet onder de voeten krijgen en daarnaast heb ik de waarheid met iedereen gedeeld. Als je er niet in wilt geloven, dan is dat jouw keus. Jij bepaalt niet wat de waarheid is en dit is ook niet een topic wat überhaupt met jou te maken heeft. Je hebt een punt, maar vind het voor de rest niet netjes als mensen zoals jou ermee bemoeien terwijl het probleem aan alle kanten word aangepakt.

@Microkid Dit is dus precies wat ik bedoel. Deze post heeft verder geen nut om het aan iedereen publiekelijk beschikbaar te stellen. Graag limiteren aan mij en de ex-gedupeerden.

• jack zomer
  • Nu online
*nergens voor nodig*

[Voor 77% gewijzigd door Microkid op 27-03-2021 11:44]

• Midnight4u
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-01 17:06
Xarialon schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:33:
[...]

Het heeft niets te maken met te heet onder de voeten krijgen en daarnaast heb ik de waarheid met iedereen gedeeld. Als je er niet in wilt geloven, dan is dat jouw keus. Jij bepaalt niet wat de waarheid is en dit is ook niet een topic wat überhaupt met jou te maken heeft. Je hebt een punt, maar vind het voor de rest niet netjes als mensen zoals jou ermee bemoeien terwijl het probleem aan alle kanten word aangepakt.

@Microkid Dit is dus precies wat ik bedoel. Deze post heeft verder geen nut om het aan iedereen publiekelijk beschikbaar te stellen. Graag limiteren aan mij en de ex-gedupeerden.
Ik ben gelukkig net niet gedupeerd geweest , maar moest alleen lachen hoe ons gesprek ging. Of ik je locatie ging achterhalen via URL/IP- checking....... Ophalen kon toch?

Ik zou als ik jou was, ook voor je eigen hachje, informatie doorspelen naar Tweakers.net. Laat zien dat jij ook een aangifte tegen de, des betreffende persoon hebt gedaan. Zeker, omdat je nu kan aantonen dat je de slachtoffers terug hebt betaald. Tweakers kan dan [hoeven ze niet, want jij bent altijd de verantwoordelijke van je account,] dit eventueel en misschien (n)iets rechtzetten. Jij bent altijd verantwoordelijk en wie je machtiging geeft onder je naam.

if the corruption has no consequences then there is no end to it

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:54
Anoniem: 112755 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:34:

Ik denk er precies hetzelfde over. Ik geloof er ook niks van.

Wel toevallig dat hij naar verschillenden mensen stuurt "over zijn zus en dat ze de track tracé code vergeten is"

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Midnight4u schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 02:36:
[...]

Ik zou als ik jou was, ook voor je eigen hachje, informatie doorspelen naar Tweakers.net. Laat zien dat jij ook een aangifte tegen de, des betreffende persoon hebt gedaan.
Waarschijnlijk heeft hij dat gedaan aangezien zijn account terug actief is?

Hopelijk raakt het opgelost voor iedereen, maar wel een vreemd verhaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

Goed, the show is over, verder niets meer te zien, doorlopen :)

3000Wp zonnestroom

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee