Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vloerverwarming met dunne dekvloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dezze
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Opgelost en gedelete

[Voor 97% gewijzigd door dezze op 10-05-2021 19:06]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:29
Ze kunnen vloerverwarming in je cementdekvloer/tegels infrezen. Dit is nog geen 2cm diep.
Die tegel kan je dan gewoon laten zitten.

[Voor 43% gewijzigd door Koptelefoontje op 02-03-2021 05:42]

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:21

BazzH

Kei-goed...

De slang diameter is meestal 16mm, dus dat zou betekenen dat ze die gewoon in kunnen frezen. Tegels kun je dan laten liggen. Klik PVC is erg dun, dus dat gaat dan wel passen.

Think smart........ Act stupid........

• dezze
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Goed om te weten dat er mogelijkheden zijn. Visueel lijkt het erop dat de tegels gelijmd zijn, kan dat nog een probleem opleveren met het frezen? Kan me voorstellen dat tegels los kunnen komen.

Ik neem aan dat er nog enkele millimeters egalisatie bovenop de gefreesde vloer dient te komen voordat het klik pvc er op kan. Dus even kijken of dat helemaal goed gaat, vanavond er maar heen met een meetlatje erbij...

• Sen
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

Sen

<-->

Volgens mij kan in vloertegels frezen voor hoofdverwarming niet. Probleem is dat het hier misschien wel 2cm is maar hoe weet je dat het overal is?

• Type-R739
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-06 14:10
Bioclina pretendeert een heel dun systeem te hebben en behoorlijke referenties, maar of het daadwerkelijk wat is en of het betaalbaar is, geen idee....

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-06 13:58
Sen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:59:
Volgens mij kan in vloertegels frezen voor hoofdverwarming niet. Probleem is dat het hier misschien wel 2cm is maar hoe weet je dat het overal is?
Kan wel, maar handig is anders.
Door tegels frezen kost idioot veel moeite en slijpschijven dus veel vloerverwarmingboeren willen dat niet doen.
Ter referentie; bij mij hebben ze 72m2 gefreest in 3 dagen (door tegels heen), bij m'n zusje 60m2 in een halve dag (zandcement-dekvloer).
Beide 10 cm hoh trouwens.

• Frank_P
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:01
Zijn er een hoop die het wel doen en een hoop die het niet doen, meestal willen ze proefstukje doen.
Gewoon deze foto en gegevens sturen naar paar bedrijven, dan weet je vanzelf wie het wel/niet wil doen.

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
@dezze welke maat is 2cm?

het hoekprofiel van het vloerluik ligt toch op de betonvloer, daar waarop de dekvloer is gestort?
Heb je dus vanaf de betonvloer gemeten, of vanaf 'bovenzijde hoekprofiel'?

• dezze
  • Niet online
HyperTrophy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:26:
@dezze welke maat is 2cm?

het hoekprofiel van het vloerluik ligt toch op de betonvloer, daar waarop de dekvloer is gestort?
Heb je dus vanaf de betonvloer gemeten, of vanaf 'bovenzijde hoekprofiel'?
Ik heb gemeten vanaf het punt waarop het vloerluik ligt, dus bovenkant betonvloer.

Inmiddels nog overleg gehad met de vloerverwarming partij met de foto's en op locatie met een vertrouwde klusjesman. Zij geven beiden aan dat het frezen moet lukken. Werkwijze wordt als volgt:

- gelijmde pvc vloer en tegels verwijderen
- 3 mm egaliseren
- frezen en vloerverwarming aanbrengen (ze gaan tot zo'n 20 mm diep, dus dat gaat goed)
- sleuven dichtsmeren
- afwerkvloer eroverheen.

Wat mij betreft is het opgelost, dank voor alle reacties!

[Voor 5% gewijzigd door dezze op 03-03-2021 15:06]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True