Acties:
  • +8Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik wilde graag deze website onder de aandacht brengen: https://waaromkiesjij.nl/ (Nee, ik heb hier geen belang bij).

Het matched je met een kiezer aan de andere kant van het politieke spectrum en jullie krijgen dan 1 stelling (die ook in kieswijzers gebruikt wordt) voorgeschoteld waarover jullie van gedachten kunnen wisselen.

Ik ben zelf van plan om te stemmen op de PiratenPartij, en ben net gematched met iemand van de Christen Unie en we hebben net 'n gesprek van anderhalf uur gehad over "euthanasie bij voltooid leven". Ik vond het eigenlijk een heel fijn en leerzaam gesprek, en ik kreeg de indruk dat de ander dat ook vond, zelfs al zaten we (zoals verwacht) vrijwel lijnrecht tegenover elkaar.

Wellicht dat anderen dit ook 'n leuke site vinden in het kader van de aankomende verkiezingen.

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Even uitgeprobeerd en had wel een leuk gesprek inderdaad, gesprekje duurde iets van 1,5 uur en was wel verhelderend. Ik had een neutraal persoon die nog aan het twijfelen was. Geen troll ofzo tegengekomen gelukkig.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 14:26
Let overigens op dat het privacy statement aangeeft dat o.a. je IP-adres, politieke voorkeur, inhoud van gesprek verwerkt kunnen worden (zie artikel 4). Dit is interessant, aangezien de maker Civinc op hun website aangeeft nooit inhoud van gesprekken te verwerken.

Daarbij wordt er op wiekiesjij aangegeven dat niet naar jou herleidbare gegevens kunnen worden gebruikt voor marketing doeleinden. Wat je hebt aan niet persoonlijke data in het kader van marketing in deze is mij een raadsel, blijft onverlet bijzonder.

Doe met deze informatie wat je wilt, ik heb zelf echter mijn twijfels bij het gebruik obv het privacy statement :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 05:51
Het is wel grappig om te doen maar tot nu toe vallen de gesprekken een beetje tegen. Het is OF ontzettend rechts (FvD e.a.) of ontzettend links..

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 15:00
BoB_HenK schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:30:
Let overigens op dat het privacy statement aangeeft dat o.a. je IP-adres, politieke voorkeur, inhoud van gesprek verwerkt kunnen worden (zie artikel 4). Dit is interessant, aangezien de maker Civinc op hun website aangeeft nooit inhoud van gesprekken te verwerken.
Okee, ik weet natuurlijk niet zeker hoe Civinc met hun data omgaat.

Maar, ik kreeg aan het einde van mijn gesprek de mogelijkheid om data te delen voor analyse, en academisch onderzoek.
Daarbij wordt er op wiekiesjij aangegeven dat niet naar jou herleidbare gegevens kunnen worden gebruikt voor marketing doeleinden. Wat je hebt aan niet persoonlijke data in het kader van marketing in deze is mij een raadsel, blijft onverlet bijzonder.
Ik denk dat strategen op de burelen van politieke partijen smullen bij dit soort data ;)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 15:00
Webgnome schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:51:
Het is wel grappig om te doen maar tot nu toe vallen de gesprekken een beetje tegen. Het is OF ontzettend rechts (FvD e.a.) of ontzettend links..
Ik had een gesprek met een BBB-stemmer. Laten we dat rechts noemen.

Maar ik denk dat de tegenstelling met mijn keuze meer was geënt op wat andere fundamentele onenigheden. We waren het vrijwel overal eens voor wat betreft de gesuggereerde stellingen. En,dus hebben we er zelf maar een gesprekje van gemaakt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 05:51
@Helixes dat hebben ik ook een paar keer gedaan. De stellingen waren of te generiek waardoor we er beide wel iets over hadden te zeggen maar niet genoeg vanaf wisten. Of een van ons twee wist er niets vanaf en gaf dat ook aan dus daarna wat eigen topics afgetikt. Morgen maar weer is kijken

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Flauw en off-topic, dus hier niet gewenst. Als je écht niet weet wat er bedoeld wordt, kun je mij altijd een DM sturen.

[Voor 81% gewijzigd door Ardana op 08-03-2021 23:10]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee