Toon posts:

Olie volvo v40

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mijnauto
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-03-2021
Mijn vraag
hallo
Ik heb een volvo v40(2015) bij olie pijlen met koude motor staat de olie een halve cm boven maximum.
In de garage zeggen ze dat je met een warme motor na 5 minuten moet pijlen .
bij hun controle stond hij precies op maximum dat is goed zeggen ze.
klopt dit?

Alle reacties

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42
Ik zou een andere garage zoeken.

https://www.volvocars.com...-controleren-en-bijvullen
De betrouwbaarste meting wordt verkregen bij een koude motor vóór de start. Meteen na het afzetten van de motor krijgt u een verkeerd resultaat. De peilstok geeft dan een te laag peil aan, omdat de olie geen tijd heeft gehad om terug te lopen naar het oliecarter.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mijnauto schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:06:
Mijn vraag
hallo
Ik heb een volvo v40(2015) bij olie pijlen met koude motor staat de olie een halve cm boven maximum.
In de garage zeggen ze dat je met een warme motor na 5 minuten moet pijlen .
bij hun controle stond hij precies op maximum dat is goed zeggen ze.
klopt dit?
Wat meet je bij warme motor die minuut of 10 heeft stilgestaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 22:15

sus

is druk :+

En daarom vul ik nooit tot max, maar altijd tussen midden en max.

Zoals te weinig olie niet goed is, is teveel olie ook niet de bedoeling.

Peilen bij koude motor, op een vlakke ondergrond. Veel voortuinen lopen wat af en dat kan toch wat schelen, net waar de peilstok zit.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Controle oliepijl warm of koud? KOUD!!!

Is teveel olie slecht? JA!!!

Welke vraag kreeg je nou met Googlen niet beantwoord dat je het hier moest posten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:11
Even voor de algemene lezer.

Het is niet zwart wit.
Lees je handleiding. Sommige auto's moet je warm controleren.

Een algemeen antwoord bestaat niet!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58
Daarnaast kan bij een diesel het oliepeil naarmate er langer gereden wordt met de olie (in km sinds laatste oliewissel) het oliepeil stijgen. Dit komt doordat er onverbrande diesel langs de zuiger het carter in kan lopen tijdens regeneratie van het roetfilter.

De peilstok van een diesel heeft daarom vaak ook nog een markering boven de MAX. Daar mag het peil dan nooit boven komen.

Ik lees nergens of het benzineof diesel is.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee