Toon posts:

RTX 3060 bestelling annuleren of niet

Pagina: 1
Acties:

• Kaaskop96
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-01-2022
Ha mensen,

Ik zit met een dilemma: mijn bestelling van een MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC annuleren of niet. Ik heb er €569,- voor betaald.

De reden waarom ik twijfel is omdat dit ver over de MSRP is, ook al is dat bij elke GPU nu zo. Ik wil ook wachten op de 11e generatie van Intel CPU's, wellicht dat er tegen die tijd al weer wat meer videokaarten beschikbaar zijn en de prijs wat lager ligt. Stiekem ga ik toch liever voor een RTX 3060 Ti i.p.v. RTX 3060.

Graag wil ik jullie mening en advies, bij voorbaat dank :)

Groetjes,
Kaaskop

[Voor 0% gewijzigd door Kaaskop96 op 01-03-2021 21:35. Reden: Spelfout]

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-02 20:34

• Menno_R
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-03 09:35
Welke GPU heb je nu?
Als je gewoon je spellen kan spelen zou ik hem annuleren of aanbieden op V&A
Maar ja het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat alle kaarten weer beschikbaar zijn voor MSRP.

• Kaaskop96
Menno_R schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:49:
Welke GPU heb je nu?
Als je gewoon je spellen kan spelen zou ik hem annuleren of aanbieden op V&A
Maar ja het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat alle kaarten weer beschikbaar zijn voor MSRP.
Nou momenteel heb ik gewoon een aardappel PC waar ik in principe niet veel mee kan, xd.
Dus jij zegt: bestelling laten doorgaan en eventueel tweedehands doorverkopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Menno_R
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-03 09:35
Kaaskop96 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:52:
[...]

Nou momenteel heb ik gewoon een aardappel PC waar ik in principe niet veel mee kan, xd.
Dus jij zegt: bestelling laten doorgaan en eventueel tweedehands doorverkopen?
Het is een beetje de vraag hoe graag jij wil kunnen gamen.
Is het voor jou het prijsverschil waard om binnen kort te kunnen gamen?
2e hands zijn GPU's ook niet te krijgen voor goede prijzen.

[Voor 0% gewijzigd door Menno_R op 01-03-2021 21:54. Reden: woord vergeten.]

• Kaaskop96
Menno_R schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:54:
[...]

Het is een beetje de vraag hoe graag jij wil kunnen gamen.
Is het voor jou het prijsverschil waard om binnen kort te kunnen gamen?
2e hands zijn GPU's ook niet te krijgen voor goede prijzen.
Ja ik ben wel bang dat als ik die RTX 3060 niet pak ik zometeen helemaal niks heb idd... maar toch... RTX 3060 Ti is denk wel een stuk beter he... maar ja, lastig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:55
Hoe lang kan je wachten. Als het over weken gaat, niet annuleren.
Als het over maanden gaat, dan kan je denken om te annuleren.

Je kan het ook zo zien:
Hij is net wat beter dan de rtx 2070 of de rx 5700.
Hij is iets minder dan de 5700xt

Maar hij verbruikt zo'n 25% minder stroom (dus 25%minder warmte) dan die rx kaarten.

Qua waarde zou ik hem dus vergelijken als iets meer dan 5700xt en iets meer dan 2070.

De goedkoopste 5700xt beginnen bij 500 euro maar zijn niet leverbaar... Op v&a gaan ze tweedehands voor stukje meer.

[Voor 65% gewijzigd door 99ruud99 op 02-03-2021 07:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kaaskop96
Ik heb mijn order veranderd van RTX 3060 naar een RTX 3060 Ti voor slechts €10,- meer dan wat ik nu voor deze RTX 3060 heb betaald: dus €579,- totaal.

Nu maar wachten en hopen dat het circa maximaal een maandje duurt, want eind maart wil ik dus een samenstelling maken met wss 11e generatie Intel CPU.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee