• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 14:11
Jaren met veel plezier genoten van deze pc speakers.
Alleen bleef het vandaag erg stil toen ik aan de volume knop zat.

Display werkte gewoon en dat was het ook eigenlijk. geen rare geluiden gehoord en niets vreemds geroken

dus toen voor de zekerheid maar is de voeding uit de behuizing gehaald O-) (dat zegeltje voor garantie geloof ik wel na ruim 2 jaar)

oké de zekering is nog gewoon heel, dus misschien is er toch iets anders aan de hand.

laten we voor de zekerheid even achter op de printplaat kijken

ai volgens mijn hoort een ic er niet zo uit te zien. :o

oké hoe ziet de voorkant er dan uit vraag je je natuurlijk nu vast af, nou ze waren erg creatief met de "hot snot glue" :+

Ik vermoed dat dit speaker setje naar een andere wereld is vertrokken ;w

Of zal iemand hier nog heil in zien om het weer aan de praat te krijgen _/-\o_

Arwin

• paultjepils
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-05 10:32
Hoi Arwin,

Ik verwacht dat je het spul al in de kliko gemikt hebt. Maar wellicht ligt het nog ergens en kan ik je helpen :-P.

Ik heb met precies dezelfde set, precies hetzelfde probleem. Bij mij ontstond het door een power surge omdat er een zekering in de meterkast uit vloog (eigen schuld).

Ik heb een schema van deze voedingsprint gevonden en door zitten meten wat er allemaal kapot is:

Normaal gesproken gebeurt dit als dat IC-tje iets geks doet waardoor MOSFET Q902 open blijft staan. Hierdoor krijg je kortsluiting door de MOSFET, R925 en dwars door het IC heen, en dan gaat alles stuk. MOSFET komt mooi rook uit.

Anyways, ik heb nieuwe onderdeeltjes besteld, en ga als ze binnen komen proberen of ik weer leven uit dit bordje krijg. Het zou mooi zijn als ik hem weer aan de praat krijg.

Groeten Paul

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 14:11
Die van mijn ligt ondertussen ergens op de grote berg bij Groningen.

Corsair kon mijn alleen een zakdoekje aanbieden voor het huilen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee