Ziggo weigert te helpen na gehacked account

Pagina: 1
Acties:
  • 5.242 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-05 22:23
Hoi,

Ziggo zojuist gesproken, deze weigeren mij te helpen met mijn gehackte webmail. Deze webmail werd nog dagelijks gebruikt om mails te versturen/ontvangen. Volgens hun mocht t niet mogelijk zijn dat mijn account nog gebruikt werd omdat ik geen abonnement meer bij hun heb (staat op naam vriendin). De fout ligt dus bij Ziggo. Aangezien ik geen klant meer ben willen ze me niet verder helpen en moet ik de hackers maar hun gang laten gaan: wachtwoord wijzigen is nu namelijk onmogelijk. De enige oplossing was: nieuw account aanmaken via Outlook. Mijn vraag is: kan dit zomaar en moet ik dit pikken? Het is hun fout geweest dat ze mij na een half jaar nog toestemming geven tot mijn webmail en ik hierdoor nu dus ben gehacked en al mijn info/mails rustig bekeken kunnen worden door een ander. Iets wat uiteraard niet moet kunnen.

Hopelijk heeft iemand een antwoord hierop, zou het waarderen namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:15
Dus je had (door een fout van Ziggo) nog toegang tot een mail-account van Ziggo, waar je niet meer voor betaalde? En je hebt daar ook nog gebruik (misbruik) van gemaakt? Dat is toch ook niet netjes????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe ben je gehackt?
Wat is er gehackt?

Kan je niet vragen om woutertje@ziggomail.nl toegevoegen aan de alias lijst van het Ziggo abbonement van je vriendin? Dan valt jou email adres gewoon binnen haar alias

[ Voor 69% gewijzigd door jack zomer op 01-03-2021 19:00 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heb je nu wel of niet een abo? "Staat op naam vriendin" zegt namelijk niets, anders dan dat het niet jouw account is.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 21:59
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:51:
Hoi,

et is hun fout geweest dat ze mij na een half jaar nog toestemming geven tot mijn webmail en ik hierdoor nu dus ben gehacked en al mijn info/mails rustig bekeken kunnen worden door een ander.
Het te lang door laten lopen van jouw e-mail account en een "hack" zijn totaal niet gerelateerd aan elkaar. Het komt niet door het door laten lopen van een e-mail account dat er een "hack" plaats vindt.

Je hebt geluk dat je account doorliep. Normaal zou deze direct worden afgesloten na einde abonnement.

Daarnaast vraag je dus support voor iets waar je geen recht op had. Niet vreemd dat ze je dit niet bieden. De dienst had niet beschikbaar aan je gesteld moeten zijn.

Maar vooral de vraag hack?
Hoe? Wat? Huh? Of toch gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Afrit13 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:54:
Dus je had (door een fout van Ziggo) nog toegang tot een mail-account van Ziggo, waar je niet meer voor betaalde? En je hebt daar ook nog gebruik (misbruik) van gemaakt? Dat is toch ook niet netjes????
Ik had hier inderdaad toegang tot, na 4 jaar nog steeds, niet wetende dat het ongebruikelijk was want deze mail heeft het dus altijd gedaan. Het betreft een @home.nl account. Aangezien Ziggo er nooit iets over gecommuniceerd heeft naar mij wist ik niet dat het 'raar' was.
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:54:
Hoe ben je gehackt?
Wat is er gehackt?
Werkelijk waar geen idee. Mijn webmail is gehacked en ik daar kreeg ik een mail van Ziggo over op juist dat e-mailadres wat niet meer mocht bestaan volgens hun. Ze hebben geprobeerd mails te verzenden en dit heeft Ziggo geblokkeerd. Zodra ik mijn wachtwoord wou wijzigen bleek dit niet mogelijk te zijn omdat ik geen bestaande klant meer ben en zij in de fout zijn gegaan door mijn account niet te verwijderen na een half jaar. Iets waar ik dus helemaal niks aan kon doen.
DeBolle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:54:
Heb je nu wel of niet een abo? "Staat op naam vriendin" zegt namelijk niets, anders dan dat het niet jouw account is.
Ik ben 4 jaar geleden bij mijn vriendin gaan wonen, zij betaald alles omtrent Ziggo tv, internet etc. Sindsdien mijn abonnement opgezegd en dat e-mailadres blijven gebruiken. Niet wetende dat dit ongebruikelijk was na een half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:24

B4tman_DH

To the Bat.....

MediaZoo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Het te lang door laten lopen van jouw e-mail account en een "hack" zijn totaal niet gerelateerd aan elkaar. Het komt niet door het door laten lopen van een e-mail account dat er een "hack" plaats vindt.

Je hebt geluk dat je account doorliep. Normaal zou deze direct worden afgesloten na einde abonnement.

Daarnaast vraag je dus support voor iets waar je geen recht op had. Niet vreemd dat ze je dit niet bieden. De dienst had niet beschikbaar aan je gesteld moeten zijn.

E-mail blijft 6 maanden beschikbaar na beëindiging abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
MediaZoo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Het is niet gerelateerd aan elkaar maar doordat zij mijn account niet op non-actief gesteld hebben bleef ik deze gebruiken. Nu ik gehacked ben wou ik mijn wachtwoord wijzigen maar omdat ik dus geen klant meer ben kan dit niet. De mensen die ingelogd zijn op mijn account kunnen nu rustig alles uitvogelen dus zonder dat ik daar iets aan kan doen. Waarom hebben zij er niet voor gezorgd dat mijn e-mailaccount non-actief werd gesteld na 6 maanden zoals hoort? Dan had ik nu een Outlook account waar ik het wachtwoord wel gewoon van kon wijzigen mocht dat gehacked worden. Ik had er achteraf geen recht op maar ik wist dat niet en het lijkt me dat Ziggo daar ook mee moet dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:02:
Ze hebben geprobeerd mails te verzenden en dit heeft Ziggo geblokkeerd.
Oke. Dus Ziggo heeft de misbruik mogelijk nu gestopt.. is het mailadres ook geblokkeerd nu door Ziggo?

Ik zou via de account van je vriendin een nieuw mail adres maken.
Je gegevens mailadres wijzigen bij de verschillende partijen..
En er de volgende keer rekening mee houden dat het heel normaal is dat als je geen klant meer bent, je ook niet gebruik maakt van hun service. Dus voor die tijd een niet mail adres maken.

Je kan ook je eigen mail domein regelen. In mijn geval jack@zomer.nl
In jou geval woutertje@v.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14

_Arthur

blub

B4tman_DH schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:05:
E-mail blijft 6 maanden beschikbaar na beëindiging abonnement
Nah, veel langer. Hier al 1 jaar en 5 maanden na beeindigen abonnement 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:08:
[...]

Oke. Dus Ziggo heeft de misbruik mogelijk nu gestopt.. is het mailadres ook geblokkeerd nu door Ziggo?

Ik zou via de account van je vriendin een nieuw mail adres maken.
Je gegevens mailadres wijzigen bij de verschillende partijen..
En er de volgende keer rekening mee houden dat het heel normaal is dat als je geen klant meer bent, je ook niet gebruik maakt van hun service. Dus voor die tijd een niet mail adres maken.

Je kan ook je eigen mail domein regelen. In mijn geval jack@zomer.nl
In jou geval woutertje@v.nl
'Misbruik' had er niet eens hoeven zijn als zij gewoon hun werk deden. Ze hadden me nooit toestemming mogen geven op mijn account na 6 maanden. Dat is volledig hun fout. Dat hackers nu bij mijn gegevens kunnen is dus ook niet mijn schuld. Niet non-actief gesteld, niet op de hoogte gebracht, zelfs niet na hun eigen mails naar dat e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Het is niet gerelateerd aan elkaar maar doordat zij mijn account niet op non-actief gesteld hebben bleef ik deze gebruiken. Nu ik gehacked ben wou ik mijn wachtwoord wijzigen maar omdat ik dus geen klant meer ben kan dit niet. De mensen die ingelogd zijn op mijn account kunnen nu rustig alles uitvogelen dus zonder dat ik daar iets aan kan doen. Waarom hebben zij er niet voor gezorgd dat mijn e-mailaccount non-actief werd gesteld na 6 maanden zoals hoort? Dan had ik nu een Outlook account waar ik het wachtwoord wel gewoon van kon wijzigen mocht dat gehacked worden. Ik had er achteraf geen recht op maar ik wist dat niet en het lijkt me dat Ziggo daar ook mee moet dealen.
Je kan ziggo wellicht wel vragen je account en alle info die in de mail staat te verwijderen wellicht?
Onde het mom, ik snap dat ik er niet meer bij moet kunnen, maar of zij er dan wel voor kunnen zorgen dat niemand er bij kan.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lebans
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik beheer het email-account van mijn overleden broer. Het nu een jaar geleden dat het abonnement is beëindigd. Ik heb nu nog steeds toegang tot zijn email-account, ontvang nu alleen nog af en toe spam. Ik heb dat account ingesteld in outlook, wordt automatisch gecontroleerd.

Rob

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:45

Wish

ingwell

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:11:
[...]

'Misbruik' had er niet eens hoeven zijn als zij gewoon hun werk deden. Ze hadden me nooit toestemming mogen geven op mijn account na 6 maanden. Dat is volledig hun fout. Dat hackers nu bij mijn gegevens kunnen is dus ook niet mijn schuld. Niet non-actief gesteld, niet op de hoogte gebracht, zelfs niet na hun eigen mails naar dat e-mailadres.
Waar klaag je dan in godsnaam over? Ze hadden het account al lang moeten verwijderen. Nu wordt de toegang na de "hack" ontzegd. 3.5 jaar te laat.

Welk recht denk je nu te halen?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Lebans schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:11:
Ik beheer het email-account van mijn overleden broer. Het nu een jaar geleden dat het abonnement is beëindigd. Ik heb nu nog steeds toegang tot zijn email-account, ontvang nu alleen nog af en toe spam. Ik heb dat account ingesteld in outlook, wordt automatisch gecontroleerd.
Ik beheerde het e-mailadres ook via mijn Outlook app maar ja, kan nu dus geen e-mails meer versturen. Fijn als je er dagelijks tientallen stuurt en ze je niet op de hoogte brengen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Wish schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:13:
[...]

Waar klaag je dan in godsnaam over? Ze hadden het account al lang moeten verwijderen. Nu wordt de toegang na de "hack" ontzegd. 3.5 jaar te laat.

Welk recht denk je nu te halen?
Waar ik over klaag lijkt me duidelijk toch? Hun maken een fout door mijn account niet op tijd op non-actief te stellen. Ik niet wetende dat dat ongebruikelijk is dus blijf ik het gebruiken. Als ze hun werk deden had ik nu geen problemen met een gehacked account. Zou jij het fijn vinden als gastjes op je e-mail kunnen waar tientallen privegegevens op staan door de fout van een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Cyriel85 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Je kan ziggo wellicht wel vragen je account en alle info die in de mail staat te verwijderen wellicht?
Onde het mom, ik snap dat ik er niet meer bij moet kunnen, maar of zij er dan wel voor kunnen zorgen dat niemand er bij kan.
Ga ik proberen, ze willen me niet helpen omdat ik geen klant ben dus ben benieuwd of ze dat wel willen doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Daarover verschillen wij van mening. Zolang de hack niet door Ziggo komt vind ik jou schuld en probleem.. tuurlijk is het nu lastig omdat 2 problemen op een ongunstig tijdstip samenkomen.. jij geen klant en gehackt..

Bel ze nog eens. Graag zonder de grote woorden en eventueel de emoties.. en vraag of je mail adres bij het abbo van de vriendin kunnen zetten. Zoniet, vraag of je elke toegang tot deze box onmogelijk willen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:45

Wish

ingwell

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Waar ik over klaag lijkt me duidelijk toch? Hun maken een fout door mijn account niet op tijd op non-actief te stellen. Ik niet wetende dat dat ongebruikelijk is dus blijf ik het gebruiken. Als ze hun werk deden had ik nu geen problemen met een gehacked account. Zou jij het fijn vinden als gastjes op je e-mail kunnen waar tientallen privegegevens op staan door de fout van een ander?
Dat account waar je dus per ongeluk gebruik van mag maken.
Je legt de fout bij Ziggo neer, terwijl dit zo te lezen eerder bij jezelf ligt. Maar het is makkelijker om het erbuiten te leggen, dat snap ik ook wel. Anders vraag je Ziggo het account op te heffen, beiden plezier :)

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Lijkt mij toch een gevalletje eigen risico. Je hebt je abbo inclusief de bijbehorende diensten opgezegd. Dat je het nog kan gebruiken is mooi, maar dat het op elk moment dan ook opeens stopt, zonder aankondiging (want je bent toch geen klant meer, dus wie willen ze gaan bereiken), is het risico dat je zelf neemt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Daarover verschillen wij van mening. Zolang de hack niet door Ziggo komt vind ik jou schuld en probleem.. tuurlijk is het nu lastig omdat 2 problemen op een ongunstig tijdstip samenkomen.. jij geen klant en gehackt..

Bel ze nog eens. Graag zonder de grote woorden en eventueel de emoties.. en vraag of je mail adres bij het abbo van de vriendin kunnen zetten. Zoniet, vraag of je elke toegang tot deze box onmogelijk willen maken..
Ik vind dus dat de hack wel door Ziggo komt, maar meningen verschillen & dat is oke uiteraard. Ga de tips van je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
_Arthur schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:18:
Lijkt mij toch een gevalletje eigen risico. Je hebt je abbo inclusief de bijbehorende diensten opgezegd. Dat je het nog kan gebruiken is mooi, maar dat het op elk moment dan ook opeens stopt, zonder aankondiging (want je bent toch geen klant meer, dus wie willen ze gaan bereiken), is het risico dat je zelf neemt natuurlijk.
Wist niet dat ik dat risico liep, gewoon niet van op de hoogte. Ook geen misbruik van willen maken want ja nogmaals: ik dacht dat het normaal was. Achteraf vind ik het jammer dat Ziggo hun werk niet gedaan heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sorry, waar blijkt nu eigenlijk uit dat je email "gehackt" is? Je kunt er niet meer in... Dat komt omdat Ziggo de toegang heeft ingetrokken. Wat blijft er dan nog over van die zogenaamde hack? Is wat jij als hack ziet niet gewoon Ziggo die het account heeft geblokkeerd en verder niets?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even een schopje naar het juiste subforum.

Verder vind ik dit een onduidelijk verhaal waarbij de fout toch echt bij jezelf ligt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-05 20:33
Compleet de omgekeerde wereld dit. Je maakt gebruik van een dienst waar je niet meer voor betaalt, en die eigenlijk gewoon afgesloten had moeten zijn.

Daar heb je nog een half jaar gebruik van kunnen maken, door de slordigheid van Ziggo eigenlijk. Maar nu ben je boos, dat je die dienst langer hebt mogen gebruiken? 8)7

En nu wil je ook nog (gratis) een bepaalde service bij die dienst? Die dienst waar je niet voor betaalt, en helemaal geen recht op hebt? Moet niet mooier worden.

En nu dat ze het geblokkeerd hebben, wil jij weer toegang tot iets waar je helemaal geen recht op hebt? Oh ja.

Hoe kom je bij deze gedachtegang? Snap je nou echt niet dat dit compleet idioot is?

En zoals anderen al zeiden, wat is er nou precies gehackt? Hoe zit dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
naitsoezn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:21:
Sorry, waar blijkt nu eigenlijk uit dat je email "gehackt" is? Je kunt er niet meer in... Dat komt omdat Ziggo de toegang heeft ingetrokken. Wat blijft er dan nog over van die zogenaamde hack? Is wat jij als hack ziet niet gewoon Ziggo die het account heeft geblokkeerd en verder niets?
Ik kan nog wel in de mail, maar ik heb op dat e-mailadres (@home.nl account) een mail ontvangen van Ziggo zelf met dat mijn account gehacked is. Ongeveer 130km verderop was er ingelogd en vanuit dat IP-adres hebben ze geprobeerd mails te verzenden maar Ziggo blokkeerde dit (Waarom bieden ze die service dan nog wel aan?). In de mail stond dat ik mijn wachtwoord kon wijzigen via een link van Ziggo maar dit is dus niet mogelijk omdat ik geen klant meer ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik zou er niet op rekenen dat je nog toegang gaat krijgen tot je account.Die heb je blijkbaar nog, mooi.

Ga ervan uit dat de complete mailbox allang is gedownload en nu in handen is van de hacker. Die heeft echt niet 'live' toegang nodig hoor.

Probeer eventuele accounts die je gebruikt met het betreffende e-mailadres zo snel mogelijk om te zetten naar een ander e-mailadres (Outlook.com werd al genoemd, zorg dat je tweetrapsauthenticatie instelt) en laat het verder zitten met Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 01-03-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
naitsoezn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:21:
Aanvullend kan het nu ook zijn dat een nieuwe klant met dezelfde naam het e-mail adres heeft en dat de mailbox van TS :o inmiddels al is verwijderd.

Edit: blijkbaar heeft ziggo gemeld dat je mailbox is gehacked. Dan is het gewoon een kwestie van een nieuwe mailbox nemen. Betaald of gratis zoals hotmail.com oid.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchKel op 01-03-2021 19:31 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
WEBGAMING schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:26:
Compleet de omgekeerde wereld dit. Je maakt gebruik van een dienst, waar je niet meer voor betaalt, en die eigenlijk gewoon afgesloten had moeten zijn.

Daar heb je nog een half jaar gebruik van kunnen maken, door de slordigheid van Ziggo eigenlijk. Maar nu ben je boos, dat je die dienst langer hebt mogen gebruiken? 8)7

En nu wil je ook nog (gratis) een bepaalde service bij die dienst? Die dienst waar je niet voor betaalt, en helemaal geen recht op hebt? Moet niet mooier worden.

En nu dat ze het geblokkeerd hebben, wil jij weer toegang tot iets waar je helemaal geen recht op hebt? Oh ja.

Hoe kom je bij deze gedachtegang? Snap je nou echt niet dat dit compleet idioot is?

En zoals anderen al zeiden, wat is er nou precies gehackt? Hoe zit dat nou?
Die had eigenlijk afgesloten moeten zijn, juist: niet mijn fout.

4 jaar gebruik van gemaakt, geen half jaar. Boos dat ik de dienst langer heb mogen gebruiken omdat dit niet mogelijk had mogen zijn, zij hadden dit moeten communiceren. Lijkt me duidelijk.

Ik zou graag service willen krijgen bij mijn e-mailadres waarbij ik dagelijks mails heen en weer stuur met privegegevens, iets wat niet bij n ander terecht hoeft te komen, ook logisch.

En zoals ik al zei; Ziggo's eigen woorden waren dat mijn webmail is gehackt, het verzenden van e-mails is daardoor geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Anoniem: 316512 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:26:
Ik zou er niet op rekenen dat je nog toegang gaat krijgen tot je account.Die heb je blijkbaar nog, mooi.

Ga ervan uit dat de complete mailbox allang is gedownload en nu in handen is van de hacker. Die heeft echt niet 'live' toegang nodig hoor.

Probeer eventuele accounts die je gebruikt met het betreffende e-mailadres zo snel mogelijk om te zetten naar een ander e-mailadres (Outlook.com werd al genoemd, zorg dat je tweetrapsauthenticatie instelt) en laat het verder zitten met Ziggo.
Dat laatste ga ik zeker doen, thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dus je bent boos dat je van iets gebruik gemaakt hebt, waar je helemaal geen gebruik van had mogen maken.

Duidelijk. Misschien vind je dit heel gek, maar misschien had je er dan geen gebruik meer van moeten maken. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door WEBGAMING op 01-03-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Ik kan nog wel in de mail, maar ik heb op dat e-mailadres (@home.nl account) een mail ontvangen van Ziggo zelf met dat mijn account gehacked is. Ongeveer 130km verderop was er ingelogd en vanuit dat IP-adres hebben ze geprobeerd mails te verzenden maar Ziggo blokkeerde dit (Waarom bieden ze die service dan nog wel aan?). In de mail stond dat ik mijn wachtwoord kon wijzigen via een link van Ziggo maar dit is dus niet mogelijk omdat ik geen klant meer ben
Ok, helder. Dan vraag je toch gewoon of Ziggo je mail-account en alle bijbehorende gegevens eindelijk wil verwijderen, zoals ze 4 jaar geleden al hadden moeten doen? Ze gaan je natuurlijk niet helpen om je account terug te krijgen, dat snap je zelf hopelijk ook wel.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
WEBGAMING schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:30:
Dus je bent boos dat je van iets gebruik gemaakt hebt, waar je helemaal geen gebruik van had mogen maken. Juist.
Als jij iets in je handen gedrukt krijgt, niet wetende dat het 'illegaal' is en een ander straft je daarop, word je toch ook boos?

Ik wist niet dat ik er geen gebruik van mocht maken. Als ze bij Ziggo gewoon hun werk deden had ik na een half jaar een Outlook account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
DutchKel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Aanvullend kan het nu ook zijn dat een nieuwe klant met dezelfde naam het e-mail adres heeft en dat de mailbox van TS inmiddels al is verwijderd.
Klopt, mijn schoonvader zat voorheen bij Ziggo en is toen overgestapt naar KPN maar was vergeten dat er nog diverse (abonnement)accounts gekoppeld stonden aan dat Ziggo mailadres. Na 1,5 jaar hetzelfde Ziggo mailadres in mijn eigen Ziggo omgeving aangemaakt en alle abonnementen moeiteloos kunnen beëindigen via die manier zonder enige aanvullend validatie.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
naitsoezn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Ok, helder. Dan vraag je toch gewoon of Ziggo je mail-account en alle bijbehorende gegevens eindelijk wil verwijderen, zoals ze 4 jaar geleden al hadden moeten doen? Ze gaan je natuurlijk niet helpen om je account terug te krijgen, dat snap je zelf hopelijk ook wel.
Dat snap ik zeker. Ik hoop dat ze dat nog willen doen, aangezien ik bij het vorige chatgesprek te horen kreeg dat ze me niet verder konden helpen aangezien ik geen klant was en niet meer in hun systeem stond. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Als jij iets in je handen gedrukt krijgt, niet wetende dat het 'illegaal' is en een ander straft je daarop, word je toch ook boos?
Ehh, nee. Als ik iets in mijn handen gedrukt krijg, zoek ik eerst uit hoe het nou precies zit.

Ook een totaal kromme vergelijking, maar goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Die had eigenlijk afgesloten moeten zijn, juist: niet mijn fout.

4 jaar gebruik van gemaakt, geen half jaar. Boos dat ik de dienst langer heb mogen gebruiken omdat dit niet mogelijk had mogen zijn, zij hadden dit moeten communiceren. Lijkt me duidelijk.

Ik zou graag service willen krijgen bij mijn e-mailadres waarbij ik dagelijks mails heen en weer stuur met privegegevens, iets wat niet bij n ander terecht hoeft te komen, ook logisch.

En zoals ik al zei; Ziggo's eigen woorden waren dat mijn webmail is gehackt, het verzenden van e-mails is daardoor geblokkeerd.
Dus je huurt een boormachine voor een bepaalde tijd. Je vergeet hem terug te brengen en deze gaat 4 jaar later kapot. Vervolgens is het de schuld van de verhuurder dat deze kapot is en eis je een reparatie?

Dat is iig hoe ik het zie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48
WEBGAMING schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:30:
Dus je bent boos dat je van iets gebruik gemaakt hebt, waar je helemaal geen gebruik van had mogen maken.

Duidelijk. Misschien vind je dit heel gek, maar misschien had je er dan geen gebruik meer van moeten maken. 8)7
Ik vind dat je er wel heel straf in gaat hoor. Het is normaal dat zo'n account een tijdje open blijft staan en als het dan langer is dan kan ik me prima voorstellen dat je er vanuit gaat dat dat zo blijft. We zijn niet allemaal autistische robots, maar mensen, met foutjes. Sterker nog, ik vind dat als Ziggo dit account open laat staan dat ze heel duidelijk moeten communiceren dat er geen enkele ondersteuning meer op zit (bv met een regelmatige herinneringsmail) of gewoon ondersteuning moeten leveren. Ze laten zelf die dienst open staan en het kost ze echt niets om nu even het wachtwoord te veranderen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
WEBGAMING schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Ehh, nee. Als ik iets in mijn handen gedrukt krijg, zoek ik eerst uit hoe het nou precies zit.

Ook een totaal kromme vergelijking, maar goed.
Ah ja, je kan natuurlijk niet verwachten dat een groot bedrijf als Ziggo gewoon hun werk doet, juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Dat snap ik zeker. Ik hoop dat ze dat nog willen doen, aangezien ik bij het vorige chatgesprek te horen kreeg dat ze me niet verder konden helpen aangezien ik geen klant was en niet meer in hun systeem stond. _/-\o_
Laat je vriendin bellen...
En laat haar vragen of het oude mail adres van een voormalig klant bij haar gezet kan worden. Leg even uit dat het abbo eerst op jou naam stond en nu op haar naam... Etcetc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:36:
[...]

Laat je vriendin bellen...
En laat haar vragen of het oude mail adres van een voormalig klant bij haar gezet kan worden. Leg even uit dat het abbo eerst op jou naam stond en nu op haar naam... Etcetc
Ga ik doen, alleen het wachtwoord MOET gewijzigd worden voordat ik weer gebruik kan maken van dat e-mailadres. Aangezien ik niet meer in het systeem sta is dit volgens hun dus niet mogelijk. Ga er het beste van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
MrAngry schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Ik vind dat je er wel heel straf in gaat hoor. Het is normaal dat zo'n account een tijdje open blijft staan en als het dan langer is dan kan ik me prima voorstellen dat je er vanuit gaat dat dat zo blijft. We zijn niet allemaal autistische robots, maar mensen, met foutjes. Sterker nog, ik vind dat als Ziggo dit account open laat staan dat ze heel duidelijk moeten communiceren dat er geen enkele ondersteuning meer op zit (bv met een regelmatige herinneringsmail) of gewoon ondersteuning moeten leveren. Ze laten zelf die dienst open staan en het kost ze echt niets om nu even het wachtwoord te veranderen.
Amen. Ik ben geen geek die overal op let. Het gaat om een e-mailadres. Ik was er gewoon niet van op de hoogte dat ik deze niet meer mocht gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
MrAngry schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Natuurlijk, maar als je je services bij Ziggo opzegt, moet je toch ook wel begrijpen dat je Ziggo mailbox er uit gaat? Even de tijd om dingen over te zetten, natuurlijk. Maar om dan achteraf boos te worden dat je mailbox uit gezet word gaat natuurlijk nergens over.

Voor de rest niet echt mee eens. Ik denk dat ze het best aangegeven hebben, en zo niet, dan weet je toch ook zelf wat voor diensten je afneemt?
Ik vind absoluut niet dat een bedrijf maar verantwoordelijk moet zijn voor iets wat je opgezegd hebt. Dan krijg je hele rare situaties.
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Ah ja, je kan natuurlijk niet verwachten dat een groot bedrijf als Ziggo gewoon hun werk doet, juist.
Welk werk? Werk is betaald. Jij betaalt niet, waarom zouden ze iets voor jou moeten doen? Nee, een bedrijf hoeft absoluut niet gratis jou problemen op te lossen, moet ik dat nou echt uitleggen?

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 01-03-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Spierenburg schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Dus je huurt een boormachine voor een bepaalde tijd. Je vergeet hem terug te brengen en deze gaat 4 jaar later kapot. Vervolgens is het de schuld van de verhuurder dat deze kapot is en eis je een reparatie?

Dat is iig hoe ik het zie :9
Reparatie is een rare vergelijking. Dan is het eerder andersom aangezien ik iets sloop. Nu sloop ik zelf toch niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
WEBGAMING schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Natuurlijk, maar als je je services bij Ziggo opzegt, moet je toch ook wel begrijpen dat je Ziggo mailbox er uit gaat? Even de tijd om dingen over te zetten, natuurlijk. Maar om dan achteraf boos te worden dat je mailbox uit gezet word gaat natuurlijk nergens over.

Voor de rest niet echt mee eens. Ik denk dat ze het best aangegeven hebben, en zo niet, dan weet je toch ook zelf wat voor diensten je afneemt?
Ik vind absoluut niet dat een bedrijf maar verantwoordelijk moet zijn voor iets wat je opgezegd hebt. Dan krijg je hele rare situaties. .
Dan verschillen we daarin. Een bedrijf als Ziggo mag mij best op de hoogte stellen dat ik mijn e-mailadres niet meer moet gebruiken na een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
WEBGAMING schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:39:
[...]Welk werk? Werk is betaald. Jij betaalt niet, waarom zouden ze iets voor jou moeten doen? Nee, een bedrijf hoeft absoluut niet gratis jou problemen op te lossen, moet ik dat nou echt uitleggen?
Haha, wat? Die service bieden zij toch aan? Zij zeggen je e-mailaccount te verwijderen na een half jaar en dit hebben ze niet gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:41:
Een bedrijf als Ziggo mag mij best op de hoogte stellen dat ik mijn e-mailadres niet meer moet gebruiken na een half jaar.
Dat heb je zelf al gedaan toen je de diensten opzegde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat hebben ze waarschijnlijk meteen gedaan. Ik geloof er eigenlijk niets van dat ze niet aan je melden dat je mailbox er ook uit gaat. Maar zelfs al is dat niet zo, jij moet zelf weten voor wat voor diensten je betaalt. Je hebt het zelf opgezegd! Eigen verantwoordelijkheid.

[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 01-03-2021 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Reparatie is een rare vergelijking. Dan is het eerder andersom aangezien ik iets sloop. Nu sloop ik zelf toch niks?
Aangezien jij in 4 jaar tijd nog nooit je wachtwoord hebt veranderd, ga ik ervan uit dat het is uitgelekt en gewoon in de database staat bij bijvoorbeeld haveibeenpwned.com. Iemand zal gewoon hebben ingelogd met deze uitgelekte gegevens. (ik zie het als nalatigheid als je geen 2-fa gebruikt en geen unieke wachtwoorden gebruikt voor alles.)

[ Voor 9% gewijzigd door Spierenburg op 01-03-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:41:
Een bedrijf als Ziggo mag mij best op de hoogte stellen dat ik mijn e-mailadres niet meer moet gebruiken na een half jaar.
Dat zou zomaar in de algemene voorwaarden kunnen staan, heb je die gelezen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
_Arthur schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Dat heb je zelf al gedaan toen je de diensten opzegde.
Niet wetende dat ik mijn mailadres niet meer mocht gebruiken omdat ik hier niet van op de hoogte ben gesteld. Onwetendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Topic mag gesloten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Is het gelukt? Super dat ze toch nog wat konden betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Is het gelukt? Super dat ze toch nog wat konden beteken.
Ze snappen de situatie en gaan meedenken (in tegenstelling tot sommige hier op dit forum). Thanks voor de hulp verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

nog even een vraagje, gaat het nu om jouw account, of dat van je vriendin? Als het van jouw vriendin kan zij toch bij alle mailadressen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:00
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:47:
[...]

Niet wetende dat ik mijn mailadres niet meer mocht gebruiken omdat ik hier niet van op de hoogte ben gesteld. Onwetendheid.
:? Dat is toch logisch? Je kreeg dat e-mailadres als deel van je abonnement, daar ben je wel van op de hoogte gebracht.

Als jij je huur opzegt ga je er toch ook niet vanuit dat je nog steeds de stroom van je oude huis mag gebruiken?

Prima dat je er niet bij stil hebt gestaan hoor, maar Ziggo de schuld ervan geven 'omdat ze je niet op de hoogte hebben gesteld' vind ik beetje flauw.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Tens schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:54:
nog even een vraagje, gaat het nu om jouw account, of dat van je vriendin? Als het van jouw vriendin kan zij toch bij alle mailadressen?
Om mijn account. Mijn vriendin kan zeerzeker nog bij al haar mailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Hahn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:55:
[...]

:? Dat is toch logisch? Je kreeg dat e-mailadres als deel van je abonnement, daar ben je wel van op de hoogte gebracht.

Als jij je huur opzegt ga je er toch ook niet vanuit dat je nog steeds de stroom van je oude huis mag gebruiken?

Prima dat je er niet bij stil hebt gestaan hoor, maar Ziggo de schuld ervan geven 'omdat ze je niet op de hoogte hebben gesteld' vind ik beetje flauw.
Onwetendheid, nogmaals. En als ik mijn huur op zeg kom ik niet meer bij mijn oude huis. Kromme vergelijking. En ja, vind het een beetje jammer dat zij hun diensten niet hebben uitgevoerd. Tuurlijk ben ik daar boos over, je hoopt toch dat je na al die maanden flink geld betalen ze je netjes 'achterlaten'.

[ Voor 7% gewijzigd door wErudite op 01-03-2021 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:56:
[...]

Om mijn account. Mijn vriendin kan zeerzeker nog bij al haar mailadressen.
ok door deze zin:
Volgens hun mocht t niet mogelijk zijn dat mijn account nog gebruikt werd omdat ik geen abonnement meer bij hun heb (staat op naam vriendin).
kreeg ik het idee dat het abbo overgenomen was door je vriendin (geen idee of ziggo zo werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Tens schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:58:
[...]

ok door deze zin:

[...]

kreeg ik het idee dat het abbo overgenomen was door je vriendin (geen idee of ziggo zo werkt)
Nee excuus, beetje raar geformuleerd misschien. Ik bedoelde dat ik mijn abonnement heb opgezegd, verhuisd ben naar mijn vriendin en deze al beschikte over een Ziggo abonnement.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eddje1983
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:37
Één van de eerste hits bij "Veel gestelde vragen" op de website van Ziggo.
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap?
Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen. Volg hiervoor ons stappenplan.

Tip: bewaar je wachtwoord aangezien je dit na je opzegging niet meer kunt aanpassen in Mijn Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Ze snappen de situatie en gaan meedenken (in tegenstelling tot sommige hier op dit forum). Thanks voor de hulp verder!
Die sommige hebben gewoon een andere mening.
Ik heb ook een andere mening dan jou. En die weet je.

De vraag is, als zoveel een andere mening hebben dan jou.
Is jou mening dan nog wel redelijk... Ik vind van niet. Maar dat weerhoudt me er niet van advies te geven...

Maar mooi dat je deze keer een meegaand persoon had die je hopelijk kan helpen. Suc6.. en denk even voor een eigen domein. Dan heb je dit gezeik nooit meer (zolang je klant bent natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:57:
[...]

En ja, vind het een beetje jammer dat zij hun diensten niet hebben uitgevoerd.
Hun diensten niet hebben uitgevoerd..? Ze hebben jou nog 4 jaar lang laten gebruikmaken van je e-mailadres, dat is alleen maar in jouw voordeel geweest!

Dat je 'gehackt' bent, is dan niet opeens Ziggo hun schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Hahn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Hun diensten niet hebben uitgevoerd..? Ze hebben jou nog 4 jaar lang laten gebruikmaken van je e-mailadres, dat is alleen maar in jouw voordeel geweest!

Dat je 'gehackt' bent, is dan niet opeens Ziggo hun schuld.
Dat is zeker in mijn voordeel geweest maar dat had toch nooit mogen gebeuren... Als zij hun werk deden had ik dit gezeik niet. Het account had verwijderd moeten worden na een half jaar, punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Dat is zeker in mijn voordeel geweest maar dat had toch nooit mogen gebeuren... Als zij hun werk deden had ik dit gezeik niet. Het account had verwijderd moeten worden na een half jaar, punt.
Ik vind dit echt flinke onzin en schuld afschuiven. Je hebt het aan jezelf te danken. Maar goed, is inmiddels wel duidelijk dat jij volgens jezelf geen blaam treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Hahn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Ik vind dit echt flinke onzin en schuld afschuiven. Je hebt het aan jezelf te danken. Maar goed, is inmiddels wel duidelijk dat jij volgens jezelf geen blaam treft.
Aan mezelf te danken dat Ziggo mijn account niet verwijderd na een half jaar, zoals ze horen te doen? |:( 8)7 |:( 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Bericht van @eddje1983 al gelezen? Lijkt me vrij duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:14

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Aan mezelf te danken dat Ziggo mijn account niet verwijderd na een half jaar, zoals ze horen te doen? |:( 8)7 |:( 8)7
Nu je niet meer betaalt, is het niet meer jouw account en ook niet aan jou om iets te vinden van wat Ziggo met hun eigen computers doet, toch?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthyn1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
[...]

Ze verwijderen niet zomaar mailboxen denk ik, er komt vaak nog mail op binnen (in jouw geval dus ook veel mail). Ook wel fijn dat je die mail kan laten doorsturen, ook na die 6 maanden dus, maar daarvoor moet de mailbox wel actief blijven denk ik.

Als je echt had gewild dat het account verwijderd zou worden had je dat kunnen vragen aan ze. Je hebt immers het recht op vergetelheid vanuit de AVG. https://autoriteitpersoon...ten/recht-op-vergetelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
thunder7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Nu je niet meer betaald, is het niet meer jouw account en ook niet aan jou om iets te vinden van wat Ziggo met hun eigen computers doet, toch?
Niet mijn account maar wel toegang tot hebben? Ah... Bij wie gaat het dan mis?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Aan jezelf te danken dat je nu problemen hebt met je mail, ja.

Ik ben er eigenlijk beetje klaar mee, maar ik houd van vergelijkingen, dus nog één laatste (waarschijnlijk vergeefse) poging:

Jouw situatie vind ik vergelijkbaar met een schuur tot je beschikking krijgen als extra bij iets anders, en daar spullen in bewaren. Na een paar jaar heb je eigenlijk geen recht meer tot toegang tot die schuur, want dat andere heb je opgezegd, maar de eigenaar van die schuur is het vergeten, en jij bewaart 4 jaar later nog steeds spullen in die schuur.

Door een foutje van jou raak je de sleutel kwijt, en heeft iemand toegang tot dat schuurtje gekregen. En dan boos worden op de eigenaar, 'want 4 jaar geleden had je me toegang tot dat schuurtje moeten ontzeggen!'.

Had jij nu geen problemen gehad met je schuurtje mail, als zij 4 jaar geleden de toegang hadden ontzegd? Heel feitelijk gezien, ja. Maakt dat dat Ziggo de schuldige is? Nee. Had je dat kunnen weten? Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Jij had een nieuw mailaccount moeten nemen nadat je opgezegd had, punt.
De service van Ziggo om je adres nog een tijd actief te laten is om jou de tijd te geven om bij alle instanties en bedrijven jouw mailadres te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Hahn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:14:
[...]

Aan jezelf te danken dat je nu problemen hebt met je mail, ja.

Ik ben er eigenlijk beetje klaar mee, maar ik houd van vergelijkingen, dus nog één laatste (waarschijnlijk vergeefse) poging:

Jouw situatie vind ik vergelijkbaar met een schuur tot je beschikking krijgen als extra bij iets anders, en daar spullen in bewaren. Na een paar jaar heb je eigenlijk geen recht meer tot toegang tot die schuur, want dat andere heb je opgezegd, maar de eigenaar van die schuur is het vergeten, en jij bewaart 4 jaar later nog steeds spullen in die schuur.

Door een foutje van jou raak je de sleutel kwijt, en heeft iemand toegang tot dat schuurtje gekregen. En dan boos worden op de eigenaar, 'want 4 jaar geleden had je me toegang tot dat schuurtje moeten ontzeggen!'.

Had jij nu geen problemen gehad met je schuurtje mail, als zij 4 jaar geleden de toegang hadden ontzegd? Heel feitelijk gezien, ja. Maakt dat dat Ziggo de schuldige is? Nee. Had je dat kunnen weten? Ja.
Dingen zoals huizen, schuren, boormachines etc gaan vergelijken met een e-mailadresje is inderdaad nutteloos.

Dat ik feitelijk gezien geen problemen zou hebben met mijn mail als zij hun werk deden ben ik het mee eens. Had gehoopt dat ik 4 jaar geleden iets meer nerdy was zoals derest hier, eerlijk is eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Tens schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Jij had een nieuw mailaccount moeten nemen nadat je opgezegd had, punt.
De service van Ziggo om je adres nog een tijd actief te laten is om jou de tijd te geven om bij alle instanties en bedrijven jouw mailadres te wijzigen.
En die service verloopt na 6 maanden. Ik had die zeker aangemaakt als ik na 6 maanden geen toegang meer had, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Maar het is oke zo hoor. Ziggo gaat me 'gelukkig' verder helpen en vanuit daar zie ik wel hoe of wat. Een nieuw mailaccount ga ik iniedergeval aanmaken. Goede les voor de volgende keer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je wil je gelijk halen en dat is je goed recht maar je komt op dit forum om advies te vragen (of om Ziggo te bashen want dat doe je eigenlijk) en vervolgens wuif je alle adviezen of opmerkingen weg. Beetje vreemde gang van zaken...

Over het algemeen is een 'hack' tegenwoordig niks meer dan dat jouw gebruikersnaam/wachtwoord op de vele lijsten staat om doorverkocht te worden. Waarschijnlijk is jouw gebruikersnaam/emailadres/wachtwoord gewoon te vinden op haveibeenpowned of scatteredsecrets.

Daarnaast had je kunnen weten dat je email adres stopt als je abbo afloopt of niet betaald zeker bij een commerciële partij als Ziggo, ergo is er iets in deze wereld wat je echt 'gratis' aangeboden krijgt? Dat jij er nog gebruik van heb kunnen maken is je geluk geweest maar je had al die tijd al op zoek kunnen gaan naar andere alternatieven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Dingen zoals huizen, schuren, boormachines etc gaan vergelijken met een e-mailadresje is inderdaad nutteloos.
In een schuur bewaar je spullen, in een e-mailbox bewaar je e-mails. Prima vergelijking, al zeg ik het zelf. Jou iets anders laten inzien blijkt wel vrij kansloos.
Dat ik feitelijk gezien geen problemen zou hebben met mijn mail als zij hun werk deden ben ik het mee eens.
Ja, natuurlijk ben je het daarmee eens, want dat is het enige wat je de laatste 10 posts aan het roepen bent :D

Maar, om nog antwoord te geven op je vraag of je dit moet pikken van Ziggo: ja, dat moet je pikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:19:
[...]

En die service verloopt na 6 maanden. Ik had die zeker aangemaakt als ik na 6 maanden geen toegang meer had, maar helaas.
tsja, ik begrijp niet waarom je niet meteen (of zelfs vóór einde contract) een nieuw adres aangeschaft hebt, je hebt toch je abonnement (internet/tv/mail) opgezegd?

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 01-03-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Enforcer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:20:
Je wil je gelijk halen en dat is je goed recht maar je komt op dit forum om advies te vragen (of om Ziggo te bashen want dat doe je eigenlijk) en vervolgens wuif je alle adviezen of opmerkingen weg. Beetje vreemde gang van zaken...

Over het algemeen is een 'hack' tegenwoordig niks meer dan dat jouw gebruikersnaam/wachtwoord op de vele lijsten staat om doorverkocht te worden. Waarschijnlijk is jouw gebruikersnaam/emailadres/wachtwoord gewoon te vinden op haveibeenpowned of scatteredsecrets.

Daarnaast had je kunnen weten dat je email adres stopt als je abbo afloopt of niet betaald zeker bij een commerciële partij als Ziggo, ergo is er iets in deze wereld wat je echt 'gratis' aangeboden krijgt? Dat jij er nog gebruik van heb kunnen maken is je geluk geweest maar je had al die tijd al op zoek kunnen gaan naar andere alternatieven.
Ik wil ze niet bashen, want ben nog steeds tevreden met hoe ze me behandeld hebben als klant. Ik vond het afhandelen gewoon niet netjes. En ja, ik had het kunnen weten achteraf. Maar een mailtje o.i.d. van Ziggo met daarin een waarschuwing had wel zo fijn geweest... Al hadden ze zonder waarschuwing mn mail dichtgegooit na 6 maanden. Dat ik niet op zoek ben gegaan naar alternatieven is uiteraard omdat ik niet op de hoogte was van dat ik iets in handen had wat ik niet in handen had mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Hahn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:21:
[...]

In een schuur bewaar je spullen, in een e-mailbox bewaar je e-mails. Prima vergelijking, al zeg ik het zelf. Jou iets anders laten inzien blijkt wel vrij kansloos.

[...]

Ja, natuurlijk ben je het daarmee eens, want dat is het enige wat je de laatste 10 posts aan het roepen bent :D

Maar, om nog antwoord te geven op je vraag of je dit moet pikken van Ziggo: ja, dat moet je pikken.
Haha, je probeert me op de kast te jagen maar ik hou 't hierbij. Ik hoef 't blijkbaar niet te pikken want ze gaan me helpen, dus het komt helemaal goed. Zal jij vast vervelend vinden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:23:
Al hadden ze zonder waarschuwing mn mail dichtgegooit na 6 maanden. Dat ik niet op zoek ben gegaan naar alternatieven is uiteraard omdat ik niet op de hoogte was van dat ik iets in handen had wat ik niet in handen had mogen hebben.
Dus na 6maanden hadden ze het van jou 'wel' gemogen zonder waarschuwing, maar nu na al die jaren ineens niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03
Je hebt geen overeenkomst met de provider en geen poot om op te staan, dat je het een tijd gratis kon gebruiken was in jouw voordeel en dus geluk, en nu nog boos worden vreemde zaak...

Als je opzegt staat zeer duidelijk in de brief dat je mail toegang kwijt raakt of tegen betaling toegang kunt behouden, daar heb je dus niet op in gegaan.

Je kan nog proberen via klachtenprocedure als ze coulance bieden omdat je schijnbaar toch nog indirect klant bent op een ander adres heb je enige kans en anders doen ze het uit goodwill.

Als ik gebruik maak van een dienst waarvoor je moet betalen en dus gratis nog gebruik valt dat ook onder diefstal.

Ik snap je frustratie, Ziggo had het ook kunnen omdraaien en voor de periode dat je nog toegang had jouw een rekening sturen, wees blij dat ze dat niet doen en je er nog goed mee weg komt.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 01-03-2021 20:26 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Haha, je probeert me op de kast te jagen maar ik hou 't hierbij. Ik hoef 't blijkbaar niet te pikken want ze gaan me helpen, dus het komt helemaal goed. Zal jij vast vervelend vinden :D
Nee hoor, heel fijn dat voor je dat ze je helpen. Maar ze helpen je uit klantvriendelijkheid, niet omdat je er recht op hebt. Dus dat is, naast 4 jaar lang gratis gebruikmaken van hun e-mailadres, nog een pluspunt voor Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens

Tens

wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:23:
[...]
Maar een mailtje o.i.d. van Ziggo met daarin een waarschuwing had wel zo fijn geweest...
Weet je echt zeker dat je vier jaar geleden geen schriftelijke of mail bevestiging hebt gehad van de beëindiging van het contract, en de melding dat je mail nog 6 maand actief zou zijn?

vier jaar is best wel een lange tijd, in de drukte met verhuizing en zo.........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:19
Het is inderdaad lullig dat je dit gedoe hebt, maar het staat toch ook gewoon op de website?
https://www.ziggo.nl/abonnement-opzeggen?abr=KEEPZ004

Als ik het mij goed herinner stond dit ook nog in de brief die je krijgt over je opzegging idem voor een e-mail over je opzegging.

Dat het allemaal kut is omdat het nu opeens een je nu verrast snap ik wel. Maar je had hier echt veel eerder actie op moeten ondernemen.

Je opmerking over het had na 6 maanden uitgezet moeten worden is ook wel een ding, had je dan een topic gemaakt met "ik kan niet meer bij mijn mail!!" ? Want ik kan dat niet rijmen met je opmerking ik ben onwetend en wist het niet. Dan had je toch eerder het probleem gehad en was je ook boos.

Hopelijk kunnen ze nog wat voor je doen, maar zet echt met spoed je accounts over naar een andere mail en verander je wachtwoorden.

Van de site:
"Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap?
Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen. Volg hiervoor ons stappenplan.

Tip: bewaar je wachtwoord aangezien je dit na je opzegging niet meer kunt aanpassen in Mijn Ziggo."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
[...]

En dan was je hier gaan klagen dat ZIggo je account had afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Jaer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:35:
Het is inderdaad lullig dat je dit gedoe hebt, maar het staat toch ook gewoon op de website?
https://www.ziggo.nl/abonnement-opzeggen?abr=KEEPZ004

Als ik het mij goed herinner stond dit ook nog in de brief die je krijgt over je opzegging idem voor een e-mail over je opzegging.

Dat het allemaal kut is omdat het nu opeens een je nu verrast snap ik wel. Maar je had hier echt veel eerder actie op moeten ondernemen.

Je opmerking over het had na 6 maanden uitgezet moeten worden is ook wel een ding, had je dan een topic gemaakt met "ik kan niet meer bij mijn mail!!" ? Want ik kan dat niet rijmen met je opmerking ik ben onwetend en wist het niet. Dan had je toch eerder het probleem gehad en was je ook boos.

Hopelijk kunnen ze nog wat voor je doen, maar zet echt met spoed je accounts over naar een andere mail en verander je wachtwoorden.

Van de site:
"Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap?

Tip: bewaar je wachtwoord aangezien je dit na je opzegging niet meer kunt aanpassen in Mijn Ziggo."
Ga ik doen en ja, onwetendheid, gewoon klote. Vind t gewoon jammer dat 't zo moet lopen. Ben uiteraard ook gefrustreerd en als er hier dan mensen zijn die er olie op gooien wordt je daar ook niet blij van. Dit is een reactie waar ik iets aan heb, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Frappuccino schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:37:
[...]

En dan was je hier gaan klagen dat ZIggo je account had afgesloten.
Nee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
Topic mag gesloten worden, nogmaals. Ziggo gaat me helpen en hopelijk komen we eraan uit. Nu maar beginnen aan het overzetten van mijn e-mail. Wens iedereen hier een fijne avond & excuses voor de frustratie die er hier en daar uit kwam bij mij, onnodig maar hopelijk begrijpelijk. Thanks voor het meedenken allemaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Tens schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:28:
Weet je echt zeker dat je vier jaar geleden geen schriftelijke of mail bevestiging hebt gehad van de beëindiging van het contract, en de melding dat je mail nog 6 maand actief zou zijn?

vier jaar is best wel een lange tijd, in de drukte met verhuizing en zo.........
Natuurlijk heeft hij dat gehad, alleen in zijn onwetendheid was hij 'vergeten' dat dat alleen maar voor zijn tv/internet abbo zou geldden en alle andere diensten bij Ziggo gewoon door zouden lopen voor zijn account ondanks dat hij geen contract meer heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:40:
Nu maar beginnen aan het overzetten van mijn e-mail.
Daar was ik al direct mee begonnen als ik wist dat mijn account gehackt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

thunder7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Nu je niet meer betaalt, is het niet meer jouw account en ook niet aan jou om iets te vinden van wat Ziggo met hun eigen computers doet, toch?
Heel strikt genomen staan de privé gegevens van TS (zijn mails) er nog altijd op en die horen allang te zijn verwijderd natuurlijk. Als dat mailaccount netjes na een half jaar was gesloten dan had die hacker ook achter het net gevist.

AVG-technisch zou je zoiets nog best een datalek kunnen noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 01-03-2021 21:01 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 19:44
Heeft Ziggo überhaupt een beleid dat ze accounts sluiten nadat je geen Ziggo meer afneemt? Mijn ouders hebben zeker 8 jaar een x@home.nl adres gehad zonder abbo. Als ik dit topic zo lees, en in mijn eigen kring kijk, zie ik nog meer mensen hiermee.

Net zelf ook even geprobeerd in te loggen mijn oude x@ziggo.nl adres. Ben al 2,5 jaar geen klant meer, en gebruik het adres dan ook niet meer, maar toch kan ik ZO in mijn oude mailbox komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:17
Je hebt je auto verkocht maar wil nog wel gebruik blijven maken van de auto?
Beetje kromme redenatie, maar je doet het wel met een emailadres.
Daarnaast als je al gehackt bent is dat omdat je wachtwoord bij een ander bekend is geworden (diverse redenen en manieren mogelijk) dus hoe is dit de schuld van ziggo? Lijkt me sterk dat Ziggo je wachtwoord bekend heeft gemaakt. Je account bestond technisch al niet meer dus Ziggo hoeft ook niks te herstellen. Enige wat je hopelijk nog kan vragen is hulp. Eisen heeft in deze imo geen enkele nut. Je had een freebee en door eigen toedoen ben je die kwijt.
Door eigen toedoen: geen 2fa, geen extra beveiliging en waarschijnlijk een oud en geen sterk wachtwoord.

Al doet iets mij vermoeden dat het niet met hacken te maken heeft maar de mailbox gewoon is veriwjderd na x-periode omdat je er geen recht meer op had.

*Spuit elf reactie: zag dat Ziggo je al ging helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door S.McDuck op 01-03-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:39
Als je 4 jaar geleden geen toegang meer had gehad na een half jaar zonder aankondiging, want het staat in de voorwaarden, was je dan boos geworden dat ze je de toegang tot je mail ontzegt had?

Als je ergens niet meer voor betaald heb je er geen recht meer op.
Dan kan er van alles mee gebeuren, maar je hebt gewoon pech.
Dat jij dan vergeet om op de hoogte te zijn van het abonnement wat je afsluit is jouw probleem.
Dat jij je email adres niet wijzigt (het email adres waar je geen recht meer op hebt) is jouw probleem.
Dat (waarschijnlijk) jouw computer gehackt word of jij een simpel wachtwoord ingesteld hebt, ligt niet aan Ziggo maar volledig aan jou...

Je zou nu juist een review achter moeten laten dat je goed geholpen bent met een dienst waar je 4 jaar geen recht op had maar wel gebruik van hebt gemaakt.
Als ik Ziggo was zou ik een factuur sturen voor het gebruik maken van...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tweaker_19 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:28:
Net zelf ook even geprobeerd in te loggen mijn oude x@ziggo.nl adres. Ben al 2,5 jaar geen klant meer, en gebruik het adres dan ook niet meer, maar toch kan ik ZO in mijn oude mailbox komen...
Dit is eigenlijk best wel een zorgelijk iets.
Heel veel mensen abandonen gewoon die mail login gegevens en gaan er vanuit dat hun privedata na een maand of 6 kundig is afgefakkelt.
Dat blijkt dus niet (altijd) zo. En dan zijn er dus tig-duizend sluimerende accounts wachtend op die ene goede brute force hit of gelekte password lijst. En dan ligt er ineens prive data van mensen op straat vanaf een provider waar ze al jaren geleden bij op zijn gestapt. Ik vind dat wel een hele kwalijke zaak, temeer omdat diezelfde mensen op geen enkele manier kunnen ontdekken dat dat is gebeurd. Wat dat betreft heeft @wErudite nog mazzel dat hij die mail nog gebruikte en van de prima werkende beveiligingen van Ziggo een mail daarover kreeg. Hij kan nu op deze gebeurtenis reageren. Anders had ie het niet eens geweten dat zijn gegevens, username en wachtwoord op straat liggen.
Zo'n provider zou m.i. toch echt die accounts moeten sluiten en gegevens moeten wissen na de afgesproken tijd na opzegging.

Maar, als zo'n account dan gehackt wordt, dan is dat niet de schuld van de provider. Ze hebben er alleen niet alles aan gedaan om dat te voorkomen (door het account tijdig te sluiten).

@wErudite Ik hoop dat je inmiddels wel begrepen hebt dat je login gegens van je Ziggo mail zo goed als openbaar op straat liggen? Mocht je de (foute) eigenschap hebben om dat betreffende wachtwoord op meerdere plekken te gebruiken, doe dat niet. Wijzig al die wachtwoorden en maak ze uniek.
Vroeger was het nog weleens gangbaar dat je een wachtwoord leesbaar in plaintext in je mail kreeg. Om andere datalekken te voorkomen door dit soort geneuzel kan je het beste al je wachtwoorden aanpassen en uniek maken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ziggo zou eigenlijk ook eens die mailboxen van ex-abonnees @home moeten afsluiten.
Hier kan ik er 4 jaar later ook nog steeds in, als dat bij alle ex @home klanten zo is :?
(ding zit vol met spam)

Als je toch contact hebt met ziggo, misschien kan je dat eens vragen?
Scheelt weer een half data-centrum en een hoop energie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Harry_Nak op 02-03-2021 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 03-05 21:59
Vele berichten later en nog steeds geen antwoord op hoe en wat van de hack...

Alleen een eeuwige discussie/uitleg dat je geen rechten hebt na het opzeggen van een dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
wErudite schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:40:
Topic mag gesloten worden, nogmaals. Ziggo gaat me helpen en hopelijk komen we eraan uit. Nu maar beginnen aan het overzetten van mijn e-mail. Wens iedereen hier een fijne avond & excuses voor de frustratie die er hier en daar uit kwam bij mij, onnodig maar hopelijk begrijpelijk. Thanks voor het meedenken allemaal...
Bij deze dan een slotje. :) Maak de volgende keer even een topicreport aan via rapporteer knop, dan zien we het sneller.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.